Je mooiste gratis aanwinst - Deel 3

bprosman

Golden Member

Gisteren bij TonHek op de koffie. Die had nog wat leuk spul staan voor me.

1. Een HP PC met EN een parallele poort EN voldoende USB , hier komt dedicated mn CNC spul aan te hangen, nog iets zoeken om de LPT poort te beschermen omdat die hoogstwaarschijnlijk onboard zit.

2. Een Schroff kastje waar bijna zeker mijn CO 2016 voeding in gaat.

3. Een paar mooie koelblokken waarbij de onderste perfect op de achterkant van het Schroff kastje past.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Diamon

Golden Member

Op 15 april 2016 10:06:53 schreef bprosman:
Gisteren bij TonHek op de koffie. Die had nog wat leuk spul staan voor me.

1. Een HP PC met EN een parallele poort EN voldoende USB , hier komt dedicated mn CNC spul aan te hangen, nog iets zoeken om de LPT poort te beschermen omdat die hoogstwaarschijnlijk onboard zit.

[bijlage]

Is die HP iets van een D310 of een D3D model?

Geloof dat ik op het werk zelfde model (kast) heb staan met inhoudt, gaat naar het oud ijzer toe.

Volgens mij een HP DC7700

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 25 april 2016 19:48:35 (83%)

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 15 april 2016 10:06:53 schreef bprosman:1. Een HP PC met EN een parallele poort EN voldoende USB , hier komt dedicated mn CNC spul aan te hangen, nog iets zoeken om de LPT poort te beschermen omdat die hoogstwaarschijnlijk onboard zit.

Alle HP computers die ik de afgelopen jaren open heb gehad hadden allemaal een PACSZ1284 of ST1284 ESD protectie op de LPT poort zitten.
Bescherming heb je dus al en mocht je de ESD protectie toch opblazen dan kan je de ST1284 nog wel nieuw krijgen.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Je kunt, zeker met eigenbrouwsels, nog wel iets meer slopen aan je parallelle poort dan waar zo'n ESD-beveiliging je tegen beschermd he..

If you want to succeed, double your failure rate.
flash2b

Special Member

Kreeg dit binnen van TI:

Download a collection of short articles from EDN’s popular “Baker’s Best” series, written by TI analog applications engineer and author Bonnie Baker.

link: http://www.ti.com/lsds/ti/analog/bonnie-baker-ebooks.page?HQS=hpa-pa-n…

Die heb ik ook aangekregen. Goed dat je me er aan doet herinneren. Anders was ik ze gewoon vergeten. :p

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.

Vandaag een Weller WTCP 51 uit de afvalbak kunnen redden, het 3 aderige snoertje was tussen de voeding en de bout weggeknipt door waarschijnlijk een breukje ergens; meter nieuw snoer er tussen gesoldeerd en hij werkt weer geweldig!

Een van de meest praktische gratis aanwinsten tot zover!

Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Zit daar nu plastic folie voor, is het front gebarsten, of is dat spinrag?

Nuttige aanwinst !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evdweele

Overleden

Het lijkt of de kast van de trafo bijelkaar wordt gehouden met plakband.

De staat van de plug met aansluitsnoer waar gesmolten krimpkous of isolatietape omheen is getrokken geeft wel te denken over de mishandeling die het soldeerstation heeft ondergaan.
Zegt verder niets over de werking, die kan nog prima in orde zijn.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

ik denk dat de kabel eraf was geknipt, dinstekker was aangegoten dus heeft jediaftw daar de kabel opgelast..

station zit in elkaar geklikt met plastic nokken, die breken na wat jaren snel af. de kap komt dan los, die is niet heel makkelijk vast te zetten zonder zichtwerk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

TS kan beter zorgen voor een siliconen snoer. Dat is soepeler en minder kwetsbaar t.o.v. de bout

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik ben vandaag na de uitnodiging van Delta Elektronika langs Zierikzee gegaan. Vriendelijke mensen, en o-zo-mooi spul. Ik heb er mijn ogen uitgekeken! :9~

Na een opmerking over de mooie koeltunnels, werd mij een stuk aangeboden. Er vanuit gaand dat er vast mooie reststukken zouden zijn heb ik daar geen nee tegen gezegd.

Maar reststukken doen ze niet aan, dus heb ik een meter koeltunnel mee gekregen!

Erg handig, nu ik me steeds meer aan hogere vermogens waag. Iets minder handig is dat ik er alleen een handzaag voor heb, dus dat wordt nog wat :P

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

En al die 2N3055's er direct op monteren gaat ook al niet lukken :9

TonHek
P.s. Ik heb evt. nog een flinke voorraad MJE3055/2955

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Op 9 augustus 2016 15:52:14 schreef The Engineer:
[....]
Iets minder handig is dat ik er alleen een handzaag voor heb, dus dat wordt nog wat :P

Kan je dan niets op de TU ritselen?

Zierikzee?? Je komt steeds dichterbij :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 9 augustus 2016 15:56:23 schreef TonHek:
En al die 2N3055's er direct op monteren gaat ook al niet lukken :9

getsie, BJT's in TO-3? ik vindt TO-3 toch al flink onhandig met montage. De TO-247 broer is al beter, maar doe mij toch maar MOSFETs...

Op 9 augustus 2016 20:01:32 schreef Tidak Ada:
[...] Kan je dan niets op de TU ritselen?

Dat wat precies mijn bedoeling, al moet ik dan wel weer met die paal in de trein :P

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

tja als je in het nieuws wilt komen ( komkommertijd, dus je hoeft niet veel te doen nu ) ga je met die alu paal OP de trein zitten >:)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
blackdog

Golden Member

Hi,

En nu wel die TO3 transistoren aan de goede zijde van die tunnel monteren *grin*

Er zijn voldoende toepassingen waar je goede (moderne) power transistoren beter kan gebruiken dan Fets...
Hangt allemaal van de toepassing af.

In ieder geval een mooi cadeau!

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
guidob

Overleden

Tek 7612D digitizer uit 1979. 19 inch, 70cm diep. 25kg. 400W max.
Tot 200MHz sampling rate en 8 bit resolutie, maar zeker niet tegelijk.
Whopping 2048 words/channel aan geheugen.

Compleet met twee 7A16P plugins. Alles onder GPIB control.

Er zitten twee buizen in als onderdeel van de ADCs....
Denk richting 2x scope buis, niet zo'n radio/tv buisje.

Ik heb nog een programma gevonden om het monster te bedienen. Draait op Rocky Mountain BASIC (HP specifiek). Heeft iemand een manier om dat te gratis draaien onder dos, windows of eventueel linux? Betaalde software heeft hier geen zin. Het is hobby en geen idee of dat meetprogramma bruikbaar is.

flash2b

Special Member

Free download via AR Benelux

Principles of Power Measurement - A Primer on RF & Microwave Power Measurement

http://www.arbenelux.com/wp-content/uploads/2016/10/Boonton-Principles…

miedema

Golden Member

Ha flash2b,

Bedankt voor de heads-up. Inderdaad een gratis aanwinst :-)
Ik begin net weer met een VNA te spelen, dus dit komt mooi op tijd.

groet! Gertjan.