Hi Shiptronic,
Ik weet van mijn referentie dat deze binnen 1PPM blijft bij de temperatuur variaties zoals deze nacht daar deze gekacheld is en het vele malen heb vergeleken.
Ik heb het ook vergeleken met mijn andere meetinstrumenten waarbij de drift minder is.
Maar ik heb ook al aangegeven dat ik niet een Cal LAB ben
En als je wilt weten hoe ze een 3458A specificeren, zoek het maar oop en dan schrik je jezelf rot.
De absolute fout zou je er zo maar 6PPM naast kunnen zitten t.o.v. een Josephson Array als je hem uiteindelijk weer terug hebt na adjusteren bij KeySight in Duitsland.
Even een dagje op transport rammelend in een vrachtwagen. oja 750 Euro lichter natuurlijk.
En wil je een "echte" kalibratie/adjustering denk dan in de 2000 Euri!
Dan moet hij nog steeds die rammelende vrachtwagen in...
Het mooie van de 3458A is als hij uiteindelijk is opgewarmt en zich binnen een paar graden van de calibratie temperatuur bevind,
je de autocal functie kan gebruiken en hij berekend dan de correctie factoren nodig voor een goede weergave van je te meten waarde.
Zover mij bekend is, is er geen meetinstrument die het beter doet dan de 3458A.
Ook niet de nieuwe 34470A van KeySight die ook een autocal functie heeft, maar ik zou dat graag hebben op mijn 34461A
Moraal, door vergelijkende metingen te doen, kan ik achter de eigenschappen van mijn meetinstrumenten komen.
Echte zekerheid, vergeet het maar, net als alles in het leven
Gegroet,
Blackdog