Eerste 2 trappen voor H-Brug

Dit topic is gesloten

c00l. Dus ik moet de volgende keer alle lijnen rood maken? Of zijn er nog meer kleuren / tabel ervan?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Dude... Blijkbaar lees je net zo slecht als je schrijft. Ik ben weg uit dit topic.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Lol gast, die opmerkingen gaan helemaal niet over je kleurgebruik

Al die mensen kijken naar jouw pcblayout en denken: "haha, moet je die amateur zien"
Maar blijkbaar lees jij iets anders
Anders zou je de tips wel serieus nemen

Op 28 juni 2016 14:58:40 schreef MGP:
Die 10K weerstanden vind ik toch wel iets te groot, vooral aan de 3V3 zijde.

De 3V3 kant zal wel aan een raspberry pi hangen. Die heeft 1.8K pullups naar de 3.3V op het bordje zitten. (ik heb hier een raspberry pi zero voor m'n neus ze hebben geen Rxx annotatie op het PCB. Ze zitten bij de "[GPIO]" text naast de GPIO connector en de SD connector. )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Op 29 juni 2016 13:40:48 schreef pascalbythree:
c00l. Dus ik moet de volgende keer alle lijnen rood maken?

Nee Wouter, Tommyboy heeft aangegeven (in het rood) hoe je de sporen ook kan laten lopen zodat het er beter uit ziet en logischer is.

Er valt trouwens nog veel meer te verbeteren, neem bijv. al die haakse bochten die er in zitten, daar vliegen dus al je elektronen uit de bocht plus dat ze blauwe plekken krijgen. :) Heb je wel weer een ander kleurtje natuurlijk. :+

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 30 juni 2016 06:57:58 schreef rew:
Die heeft 1.8K pullups naar de 3.3V op het bordje zitten.

Je hebt gelijk.
Dat is de moeilijkheid als je moet uitgaan van de datasheet van een IC.
De ontwerper zou dat allemaal moeten uitzoeken. Maarja....

@Wouter, die 1K aan de 3V3 zijde mag je terug vervangen door 10K.
Die 2 x 1K weerstanden moet je weglaten, zo ook de 78L33 spanningsregelaar want de 3v3 wordt aan de RPI onttrokken.

LDmicro user.

Pam Pam Pam. net wezen onderdelen halen op de grote dag vrijdag.

Die WVW_47 i2c level shifter HUB doet het nu wel :-) De WVW_49 port stuffer kan ik zelfstandig, maar....

Nu zoek ik voor een derde board een IC om als een VU meter te gebruiken, die de duty op je i2c bus kan laten zien met 5 ledjes zegmaar. Dus zonder MCU/CODE. Kleine module ook goed.

Iemand toevallig bekend met type nr IC / Module1?

The Continious man! three boards three systems!

PS: met i2c port stuffer bedoel ik een i2c <--> RS232 convertor, met een MCU in het midden. Nog kijkend op aliexpress of er wat standaards voor is. Of weet iemand van jullie ook een link voor een tweede module
?

Ik bedoel er geen met 'commando enfolding'. Maar puur Duty

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Dank u.

Even tussendoor, heeft iemand nog een Delphi 7 component waar alle knopjes van mijn gamepad het van doen? Toen ik een paar maanden geleden alle versies van torry.net installeerde deden veel knoppen het niet.

https://sourceforge.net/p/sdpo-cl/mercurial/ci/default/tree/

Als ik 5dpo installeer doen alle knoppen het wel. Maar dan alleen als Lazarus Linux CLIENT.

Iemand nog een oude backup van de Dynamische/DirectX versie for win32?

Andere Delphi versies ook goed.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Dan gebruik je toch Lazarus?

Delphi 7 is ouder als winXP. Geeft je wel te denken.

Zelf heb ik het veel gebruikt, maar nu niet meer. De laatste keer waren ook veel sites die ik voor naslag gebruikte niet bereikbaar.

Ik zou python leren als ik jou was. Vast wel iets voor joysticks te vinden en werkt op de pi zowel als op je PC hetzelfde

GMT+1

Het blijft toch Lazarus. Nu een paar dagen bezig op mijn RPI en ik ken de installatie procedures nu wel uit mijn bolle hoofd.

PS:Weet iemand welke directory in de root ik mijn lazarus project directories aan moet aanmaken? Alleen /home/pi word ook een knooi boel. Als ik even stiekum dit forum mag gebruiken.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

in linux moet je juist bestanden van een gebruiker in de home map zetten.

bestanden van de gebruiker pi moeten dus in "/home/pi"

dit is een belangrijk concept, omdat ieder bestand een eigenaar en 'groep' h eeft kun je beter niet buiten je eigen map gaan.

wel kun je natuurlijk naast "images" "downloads" en "documents" een "projects" aanmaken ofzo.

GMT+1

Ok na de kringloop winkel geweet om PC speakertjes te kopen, om later aan mijn raspberry te hangen. Toen ik thuis kwam perongeluk er 1 uitgekozen met een AC adapter.

]
Ik wou er een van 9 volt, om er af te knippen en aan voeding te hangen.

Als tweede stap wou ik graag deze versterker zelf bouwen.

In

https://www.circuitsonline.net/schakelingen/1/audio.html

staan voldoende voorbeelden, ik zoek er alleen 1 op 9 volt.

Iemand schema's / ULS's ? Groet, Wouter

Hoeveel watt worden een paar PC speakers geschat, 20 watt?

PS is het gebruikte IN logo voor een 3.5mm JackPlug?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Jo!. Even snel in elkaar getekend. De overstap naar mijn eigen Amplifier en VU Meter in 1.

Weet iemand een verlijkbaar schema maar dan met een 9v Versterker?

PS: ik verwacht geen schema controles, doe ik zelf.

Verder schat ik in dat plus minus 5 wat voldoende is?

PS2: een volume pot meter in het schema word ook geprefereerd.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Shiptronic

Overleden

Ik snap het niet, de PC speakers hebben een versterker ingebouwd. En als de voeding AC ingang is, dat maakt niet uit, het eerste onderdeel wat je tegen komt zal een gelijkrichter zijn daar na heb je DC. dus wat is het probleem?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik zal het eens proberen! Maar toch etsen snappie! Please Respond.

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op dinsdag 12 juli 2016 11:35:04 (14%)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Voor audio geldt: de spanning neemt toe met hoger vermogen.

Dus als er iets staat van: "met 60V is zelfs 30W haalbaar", dan kan je verwachten dat als je 7x minder spanning hebt, je maar 50x minder vermogen gaat halen. (7x7 =ongeveer= 50). Doordat dit soort ouderwetse schakelingen die bedoeld zijn voor 30V niet zuinig omgaan met "de laatste paar volt", zal ie waarschijnlijk de laatste paar volt niet kunnen gebruiken. Van je 9V voeding zal relatief meer afgesnoept worden dan van 30 of 60V, met als gevolg dat je NOG minder vermogen er uit gaat krijgen.

Maar.... 0.5W ook best wel hard.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Waar is je schema? zonder die word het controleren van de print wel erg lastig.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Lambiek

Special Member

Op 12 juli 2016 13:51:57 schreef Shiptronic:
Waar is je schema? zonder die word het controleren van de print wel erg lastig.

Dat gaat hij zelf doen blijkbaar. :)

Op 12 juli 2016 10:45:58 schreef pascalbythree:
PS: ik verwacht geen schema controles, doe ik zelf.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Kijk, nu met SCH file, ik zal vanvond / morgen nog alle lijntjes even zelf controleren.

Maar hoe kom ik van het 48v gedeelte af? Naar 9 volt?
bedoel ik.

Iemand een nieuw schema om het middenste stuk te veranderen? Groet, Wouter

Bijgevoegd Foto van Tafel

EDIT: Zijn TDA chips ook te krijgen bij Farnell in TO-220, of moet ik een modernere reeks gebruiken? Zo ja welke? Ik wil geen DIP IC snappie.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

http://www.aliexpress.com/item/3-5-Inch-320-X-480-TFT-LCD-Display-Touc…

Voor een bedrag van 10 Euro toch een paar weken geleden op AliExpress.nl dit gave display gekocht.

Nu is de vraag of een van jullie weet of als je dit display op je RPI2 prikt hij in 1x alle kernel opstart regels moet laten zien? Of moet ik er meer mee houteren.?

Met en zonder HDMI kabel geprobeerd en met en zoder het automatisch XWindows starten.

PS Het gekke is dat volgens de website hij geschikt is voor Raspberry Model 2, En dus de 40 GPIO pin header zoals opgerekend bij aanschaf.

Toen het pakje binnenkwam en ik dat open maakte zag ik alleen dat er maar 26 female pins aanzitten.

Toch nog even op mijn GPIO26 oude Raspberry geprikt en toen deed hij het ook niet.

Waarschijnlijk moet ik hem half over mijn GPIO40 pinnen prikken.

Iemand Ervaring met deze schem modules?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

voor dat scherm heb je aparte kernel drivers nodig.

ik zou het aan de verkoper vragen. hij heeft je dat ding verkocht toch?

waarschijnlijk heeft die de informatie zelf ook niet. dit soort printen worden vaak van blogs geplukt of van open source projecten nagebouwd.

als je de oorspronkelijke ontwikkelaar niet weet gaat het lastig worden om dit werkend te krijgen.
heb je al op google gezocht?

deze heeft dezelfde resolutie en driver - IC dus zou het kunnen werken.
http://www.waveshare.com/wiki/3.5inch_RPi_LCD_(A)

[Bericht gewijzigd door Progger op dinsdag 12 juli 2016 20:04:31 (13%)

GMT+1

Mensen Dank u ! hij doet het in 1 x.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Vraag: Weet iemand in het algemeen of ik mijn baantjes dikker moet maken en vertinnen als ik met 5Watt versterker componenten werk?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Vraag: Als ik mijn Raspberry 5 meter verder van de printen plaats en een dun 3 aderig signaal draad gebruik. Aangesloten op de SDA/SCL/GND op 3.3v, of dit dan goed gaat? Of werkt zo'n lange kabel niet?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Dit topic is gesloten