Ik ben al snel blij als het ook maar een beetje op Philips lijkt en van die vibrator tandenborstel was ik nog nooit verder gekomen dan een doos-spot
Designed in Europe zal er in dit geval waarschijnlijk niet opstaan, want de 12NC wijst op ontwikkeling in de VS. Lijkt er inderdaad verdacht veel op dat er iets programmeerbaars aan is.
Even opgezocht. Het gaat om een Sonicare model (dat is inderdaad iets Amerikaans, ik geloof oorspronkelijk van een overgenomen bedrijf ofzo). Die hebben allerlei verschillende poetsmodi dus dat verklaart de microcontroller. In de servicemanual wordt de printplaat alleen genoemd in de instructies om de batterij te verwijderen voordat het apparaat de schredder in gaat. Reserveonderdelen zijn beperkt tot diverse laders, houders, borstels en een UV-schoonmaakapparaat. Over firmware wordt niets geschreven.
Het ding kent 8 typenummers en verspreid over die nummers meer dan 11 regionale uitvoeringen waaronder 2 verschillende alleen al voor Japan (Koizumi en Yoshida, wat dat ook moge wezen). De uitvoeringsnummers worden in de manual helaas niet genoemd, maar zijn via Aswo minstens deels terug te vinden.
Afstandsbedieningen blijven interessant, zelfs als ik ze al heb en die kans is niet zo groot als je zou denken want er zijn er zoveel...
OP staat voor Portugal, de hoofdvestiging die bij Marokko hoort.