Philips codeletters productiecentra/vestigingen/fabrieken

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

4222 000 klinkt in elk geval als keurig behorende bij de Nederlandse DAP afdeling. Jammer, had wel eens een Duits nummer willen noteren.

Ik vraag me af of Infraphil altijd als apparaat gezien is of dat het zijn leven toch als verlichtingsarmatuur begonnen is. Het is een product dat allebei zou kunnen zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
brains

Special Member

Ik meen dat ik ook al zo'n foto van een infraphil in het topic heb gezet maar nu begin ik te twijfelen. Het was mij ook al opgevallen dat de "?ouder" made in germany was. Ik vindt het een aparte plaats om te fabriceren, ik verwachtte zoiets made in china. Aan de andere kant is het vrij simpel te maken en veel volume om te vervoeren maar waarom niet in hongarije of polen? Daar hebben ze toch ook fabrieken en uurloon is veel lager? Misschien kopen ze ze gewoon ergens in duitsland bij een fabriek die ze toch al maakt. De bijbehorende lamp kwam uit polen. Ik had er eentje uit de bak gevist waarvan de lamp kapot was. Ik gebruik de "houder" nu om led en spaarlampen te testen. Hij is handig omdat hij heel breed is dus makkelijk een lamp in en uit draait.

maartenbakker

Golden Member

Volgens mij had je daar inderdaad een foto van geplaatst, ik heb een HP3616 genoteerd ooit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 23 september 2016 13:05:39 schreef maartenbakker:
[...]Dankjewel! Ik heb alleen toch nog een aanvullende vraag; ik kan de bovenste regel van de meest linkse sticker niet lezen en daar kan nog een aanwijzing in zitten...

Voila; volgens mij staat er: AH 00 634 en 001532

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
maartenbakker

Golden Member

Thanks! Dat is de oorspronkelijke fabriek en productiedatum en serienummer. Dus Hasselt, week 34 van 1986 wat dan weer klopt met de sticker ernaast die er volgens Amerikaans voorschrift altijd op moet zitten en Augustus 1986 vermeldt. In Amerika een grote sticker met eigen doorlopend serienummer gekregen want daar moest natuurlijk alles op de eigen manier. Niet zo lang daarna dus kennelijk onder garantie of als magazijndochter teruggestuurd, omgebouwd en in Nederland blijven hangen. Wil je ook nog over de ombouw weten, zou je nog naar de trafo kunnen kijken. Daar zou dan een nieuwere datumcode op kunnen staan. Voor mij hoef je je niet in al die bochten te wringen hoor, ik vind de informatie zoals nu boven water is ook al prachtig.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 3 oktober 2016 23:31:55 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 3 oktober 2016 23:20:49 schreef maartenbakker[...] Wil je ook nog over de ombouw weten, zou je nog naar de trafo kunnen kijken. Daar zou dan een nieuwere datumcode op kunnen staan [...]

Ik ga er eigenlijk van uit dat ze slim waren bij Plips, en dat ze er dus "by design" al een universele trafo hadden ingezet, met 115/220 taps.

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
maartenbakker

Golden Member

Zou kunnen omdat Belgen slimmer zijn dan Amerikanen, maar voor de VS is het niet helemaal ongebruikelijk om een apparaat ongeschikt voor alle andere landen te maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
brains

Special Member

zo, weer wat foto's van dingen uit mijn werkhok/recyclebak. Batterijen en een draadloze telefoon. Ben de achterkant van de verpakking vergeten, die zal ik later nog toevoegen.

[Bericht gewijzigd door brains op zaterdag 8 oktober 2016 22:21:22 (29%)

brains

Special Member

Deel 2, nog een draadloze telefoon.

maartenbakker

Golden Member

Die eerste DECT is een geval apart. Volgens de typesticker gemaakt in Szekesfehervar (groot assemblagecentrum, geen idee dat er ook DECT vandaan kwam, zal wel een Frans toestel zijn dan) maar heeft op de tweede sticker ook de onbekende letters RU staan. Geen idee wat dat kan zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
brains

Special Member

Ik denk dat ik niet geheel duidelijk ben geweest. In de eerste post alleen een foto van een dect telefoon. (Ik ben het station vergeten te fotograferen, doe ik nog een keer) In de andere post zijn de 3 foto's van een andere type dect telefoon. Die 3 horen bij elkaar maar niet bij de eerste. Die met 3 foto's is er eentje met bluetooth koppeling en Micro USB aansluiting.
Ik vond nog een topic op de site van jestine yong met veel foto's van een philipsmonitor, misschien heb je er nog wat aan. (Is overige van een Nederlander)
http://jestineyong.com/tda2658-ic-replaced-in-philips-color-monitor/

maartenbakker

Golden Member

Ik had door dat het er twee waren, maar die eerste DECT heeft twee keer hetzelfde serienummer alleen met verschillende letters ervoor. Dat is toch wel iets aparts. Kijk maar, VN op de bovenste sticker en RU op de onderste.

Dankje voor die link, altijd leuk om wat te zien uit de goede jaren van Philips Taiwan.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 10 oktober 2016 00:17:14 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Is deze al langs geweest? Een PM2505 analoge (electronische) multimeter.
Een van de laatste der analoge mohikanen van Philips/Fluke maar still going strong. En gewoon proudly made in Almelo ;-)

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

de bekende bruinkool meter van philips uit 1994 :) later als 1994 heb ik die t&m alliance sticker er niet op zien staan eigenlijk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Hier nog wat meetapparaten:

PM2518/02 True-RMS Multimeter met LCD display

PM8940/019 Isolatieversterker

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

@FastFolkert: Thanks, ik had hem nog niet staan, nu dus wel.

@Tidak Ada: Ook bedankt, kende ze allebei nog niet.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 11 oktober 2016 00:04:40 (51%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 10 oktober 2016 22:48:55 schreef testman:
de bekende bruinkool meter van philips uit 1994 :) later als 1994 heb ik die t&m alliance sticker er niet op zien staan eigenlijk..

Dat kan kloppen want rond die tijd had Fluke de fabriek in Almelo al overgenomen als ontwikkel- en productielokatie. Na een paar wisselingen heet het daar inmiddels Benchmark en doen ze contract R&D en (OEM) fabrikage van electronica.

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Tidak Ada

Golden Member

Maarten, hebt het over Almelo voor die DVM's, moet ik nu concluderen dat er ook nog een vestiging in Enschede was? Zie etiket van de isolatieversterker...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 11 oktober 2016 10:28:38 schreef Tidak Ada:
Maarten, hebt het over Almelo voor die DVM's, moet ik nu concluderen dat er ook nog een vestiging in Enschede was? Zie etiket van de isolatieversterker...

(weliswaar ben ik niet Maarten....)Jazeker, in Enschede werden tot begin 90/eind 80 de bench-scopes gemaakt. Die vestiging is later geintegreerd in Almelo. Daar zijn nog een paar reeksen digitale bench-scopes ontwikkeld en gemaakt (zoals de PM3394 en vergelijkbaar). Later werden dat de bekende ScopeMeters. Multimeters kwamen al sinds de jaren 60 uit Almelo (T&M).

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

<dubbelpost>

[Bericht gewijzigd door FastFolkert op dinsdag 11 oktober 2016 10:41:30 (97%)

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Tidak Ada

Golden Member

Op 11 oktober 2016 10:40:03 schreef FastFolkert:

Op 11 oktober 2016 10:28:38 schreef Tidak Ada:
Maarten, hebt het over Almelo voor die DVM's, moet ik nu concluderen dat er ook nog een vestiging in Enschede was? Zie etiket van de isolatieversterker...

(weliswaar ben ik niet Maarten....)
[....]

:Z Sorry voor de naamsverwisseling! :o

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
brains

Special Member

Gevonden, een onderkant van een snoerloze waterkoker. Opvallend voor mij is dat er op staat made in china maar ontwikkeld in drachten?
Nog de onderkant van de 1ste dect telefoon uit een eerder topic die ik was vergeten. Misschien word je nu wel iets wijzer.

Die eerste DECT is een geval apart. Volgens de typesticker gemaakt in Szekesfehervar (groot assemblagecentrum, geen idee dat er ook DECT vandaan kwam, zal wel een Frans toestel zijn dan) maar heeft op de tweede sticker ook de onbekende letters RU staan. Geen idee wat dat kan zijn.

maartenbakker

Golden Member

De basis van die DECT maakt wel wat duidelijk!

Het gaat kennelijk om losse handsets en bases die in China geproduceerd zijn waarbij Szekesfehervar dienst deed als veem waar de goederen gebundelde en verpakt werden voor verdere verdeling over Europa.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Maarten, ik zag onder "wat is/doet dit onderdeel" deze nog in een post van makrce.

https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1862396#1862396 (tweede regel van boven op de module)

https://www.circuitsonline.net/forum/file/17832/forum-post

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Over DECT gesproken: het basisstation van een DECT set uit de 90-er jaren.
We hebben nog 1 handset in de lucht weten te houden; aangesloten op een Siemens DECT set.
De Philipsen waren helaas vrij snel overleden; op die ene handset na dan...

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

Dit topic is gesloten