MGP
LDmicro user.
Wouter, ik heb hier nog een gebruikte maar goede LM350K en ook nog een nieuwe L200CT (beiden metal case), je mag die hebben tegen verzendingskosten, mail me als je interesse hebt.
electron920
Everything should be as simple as possible, but not simpler.
@ pascalbythree,
Ik vroeg om een schema maar dat was al bekend sorry
je heb de print opgebouwd prima.
Als je de metertjes los haal en dan de voeding controleer voor de meters heb je toch een hulp voeding nodig.
Dan kan er geholpen worden zonde om nu te stoppen.
Heb je er geen zin in te veel moeite dan heb ik nog wel een paar LM338K regelaars nog nooit gebruikt 25 jaar oud 
Groet Henk.
pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Letop: De 74HC245N is volgens mij niet de juiste.
Weet iemand het vervangend TypeNR?
[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (84%)]
pascalbythree
Problem Amigo.
Als je goed op de pinlayout van de ATtiny85 kan je prima je programmer hangen aan de:
Reset=pin1 MOSI=pin5 MISO=pin6 SCK=pin7
Ik ben echter 1 PWM pin nodig OC1A=PIN6
En 2 I2C pinnen SCA=pin5 SCL=pin7
dan moet ik toch met een transistor de boel automatisch omschakelen zodat ik in program modus mijn programmer kan gebruiken? en in run modus mijn PWM en I2C pins?
Heeft iemand een voorbeeld en welk type transistor? / URL?
MGP
LDmicro user.
pascalbythree
Dan moet je toch elke keer als je build and program. Dan dip/switches verzetten. Niet c00l. Iemand transistor schema waar ik het van afleiden kan. Ik zou zweren dat er vroeger voeldoende schema's te vinden werden.
Heeft iemand iets met een AVR middenin?
MGP
LDmicro user.
Je zult sowieso iets moeten verzetten om de omschakeling te maken, anders wordt het nog ingewikkelder dan uw print.
edit: moet er wel iets tussen? kun je geen gebruik maken van ICSP?
edit2: heeft via email laten weten dat hij deze programmer heeft en dat kan dus niet.
[Bericht gewijzigd door MGP op (27%)]
pascalbythree
Verder, Weet iemand een schema met een IC voor heel veel leds aan een MCU te hangen? een soort Expander? Zonder i2c op de print.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pascalbythree
Kijk zoiets, maar waar ik dan meerdere IC's door kan lussen aan 1 MCU.
Zonder dat 7 segments displays de bedoeling zijn. Alleen simpele leds.
[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (34%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Voorbeeld wat je geeft is SPI, da's lastiger door te lussen. Je kunt een aantal 74HC595 nemen in cascade...
Of toch I2C (wat is daar tegen?), kun je er ook veel aan elkaar knopen. Een PCA9506 heeft 40 i/o pinnen, kom je al een heel end...
pascalbythree
Check! Kan iemand mij meenemen welke IRF mosfet geplaatst moet worden ipv de afgebeelde IRF?????
De gate moet op 12v werken.
Veder weet iemand een schema waarbij je met een elco te plaatsen kan regelen of je relais niet te snel aan en uit schakeld, als je fouten in de sourcecode maakt.?
SCH bestand niet veel soeps en toner is op voor extra controle.
Extra vraag daarna: Ik wou graag het signaal draad aan dit board over 9 volt laten werken, en sinken wanneer de relais schakeld.
Iemand Advies over juiste Mosfet Type?
Je laatste schema klopt voor geen meter ,, hij kan nooit werken, een spanningregelaar heb je helemaal niet nodig , en al helemaal geen negatieve spanningregelaar.
Je had ook betere schema's kunnen vinden op google maar jij vind tussen alle goede schema's , een niet/foutief schema knap hoor.
Welke fet heb ik nodig: "Google" fet 1 ampere of fet 2 ampere etc. de datasheet lezen is ook handig .
Meerdere wel werkende schema's staat hier op circuits online of bv. deze .
pascalbythree
pascalbythree
Er zit geen 4n25 in je laatste schema waar wil je dan een weerstand op aansluiten?.
Veel plezier met het rommelen aan een fout/niet werkend schema.
@bert!ne, jij bent nieuw in deze topics?
het is de bedoeling bij woutertje dat jij uren gaat steken om zijn pcb's te gaat reverse engineeren omdat woutertje te 99% van de tijd te lui is om schema's te posten.
en steek geen moeite om hem te helpen met storing te zoeken, als zijn printplaat niet in 1x werkt begint hij toch opnieuw met een volledig ander ontwerp
Nieuw ben ik niet ,dagelijks lees ik dit forum. voorkauwen ga ik ook niets.
Ik lees al langer de topic's van Pascal , die enkele grijze haren die er dan bijkomen neem ik voor lief.
@pascalbytree als je nog te lui bent om een weerstand in serie met een led uit te rekenen kun je beter gaan bloemschikken .
dat laatste schema rammelt idd. die fet zit volgens mij verkeerd om, en ook gaat de schakeling invers werken
MGP
LDmicro user.
Op 9 september 2016 20:14:04 schreef bert!ne:
....als je nog te lui bent om een weerstand in serie...
Niet netjes voor iemand die dit topic al een tijdje volgt.
Kijk eens naar de film Mercury Rising als je tijd hebt, niet alles is wat het lijkt.
Ik zie ook zo niet wat daar lomp aan is?
Het is toch niet zo vreemd dat je van woutertje kunt verwachten dat hij een weerstandje kan uitrekenen?