Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

buckfast_beekeeper

Golden Member

Ga je niet vinden voor 10€. IPx6 of IPx7 kastje kost al meer. Kijk een keer bij Vega. Kwalitatief hoogwaardig spul maar niet beneden 10€.

5à6 meter dan denk ik aan een getijde rivier. Bijvoorbeeld sluis Zennegat (toegang van de Dijle naar KLD) daar is een getijde verschil van 0 TAW tot 6m bij normale waterstanden. Zijn er op die rivier geen peilmetingen die bruikbaar zijn. In België bijvoorbeeld te vinden op http://www.waterinfo.be/.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Buisje van 6mtr in het water hangen en een druksensor eraan... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit wordt wel vaker geopperd. Hoe dat bij een wasmachine werkt snap ik: Die gaat iedere cyclus leeg. Maar bij een watervat of sloot lijkt me dat niet te voorspellen. Dus... je kan een differentiele sensor nemen om t.o.v. de buitenlucht te meten. Prima. Maar als er dan een tijdje de waterstand niet onder de pijp geweest is en er een paar zuurstof-verbruikende beestjes in je pijp gaan wonen, daalt de druk, denk je dat het water lager staat dan in werkelijkheid. Als er wat beestjes in het water wonen die CO2 of CH4 produceren, neemt het gas-volume toe en stijgt de gemeten waterstand...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Zoiets maakt de intocht van ongewenste slootbewoners al moeilijker...:

https://static2.vergelijk.nl/fotos/183x160/5/4/8/4/eden-waterparadise-schuimstof-filterinzet-voor-aquarium-vervangende-filterspons-set-522-eden-waterparadise-57668-26035484.jpg

Alles heeft ook nadelen: als bij ultrasoon er een reiger voor gaat zitten lijkt het water ook plots een halve meter gestegen... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt Arco, de kabel is besteld.

Hans

fatbeard

Honourable Member

Ik heb voor een prototype PCB-tester vier van deze pennetjes nodig:

Ik zou ze zelf kunnen maken als ik een draaibank had, maar zover is het helaas nog niet.
De kans dat precies deze kant-en-klaar te koop zijn schat ik op (afgerond) 0.00%, dus zoek ik iemand die ze voor mij tegen een kleine vergoeding wil en kan maken uit een willekeurig materiaal (nylon, aluminium, messing, staal, RVS, ???). Een afgezaagde potmeteras of zo...
Bedrijven die dit soort werk doen zijn er te kust en te keur, maar dan kosten ze grofweg dertig euro per stuk en dat is me toch wel wat (veel) teveel...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ha fatbeard,

Heb je al eens gekeken of er niet iemand bij je in de buurt is die een 3D printer heeft !!

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
bprosman

Golden Member

Je zou Jan (Mosoft @ cnczone.nl) eens kunnen vragen :

http://www.onderdeelstuk.nl/

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 13 september 2016 15:25:00 schreef fatbeard:
Ik heb voor een prototype PCB-tester vier van deze pennetjes nodig:[bijlage]Ik zou ze zelf kunnen maken als ik een draaibank had, maar zover is het helaas nog niet.
De kans dat precies deze kant-en-klaar te koop zijn schat ik op (afgerond) 0.00%, dus zoek ik iemand die ze voor mij tegen een kleine vergoeding wil en kan maken uit een willekeurig materiaal (nylon, aluminium, messing, staal, RVS, ???). Een afgezaagde potmeteras of zo...
Bedrijven die dit soort werk doen zijn er te kust en te keur, maar dan kosten ze grofweg dertig euro per stuk en dat is me toch wel wat (veel) teveel...

Zal even kijken of ik vanavond tijd heb om een een 3D cad design ervan in elkaar te zetten. Dan kan ik ze waarschijnlijk wel op mijn printer maken. (Ik gok dat de maten in mm zijn en niet in inches?).

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
Shiptronic

Overleden

Staat toch in de tekening M3 = metrisch ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 13 september 2016 15:43:10 schreef Shiptronic:
Staat toch in de tekening M3 = metrisch ;)

Haha, ik zie het nu. *geeft het tropisch weer te schuld*

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Op 13 september 2016 15:35:46 schreef Technokiddy:
[...]
Zal even kijken of ik vanavond tijd heb om een een 3D cad design ervan in elkaar te zetten. Dan kan ik ze waarschijnlijk wel op mijn printer maken. (Ik gok dat de maten in mm zijn en niet in inches?).

Ik heb er een 2D-DXF (R27, 2013 Teigha) bestandje van, als dat helpt... :9

@Arco: Helaas, die 3.8mm is de kritieke maat: 4mm (minimum van die jongens) gaat niet werken...
Maar ik heb hem wel vast in de bookmarks gezet, mooie site.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 13 september 2016 16:51:44 schreef fatbeard:
[...]
Ik heb er een 2D-DXF (R27, 2013 Teigha) bestandje van, als dat helpt... :9

@Arco: Helaas, die 3.8mm is de kritieke maat: 4mm (minimum van die jongens) gaat niet werken...
Maar ik heb hem wel vast in de bookmarks gezet, mooie site.

E-mail adres heb ik openbaar gezet, Als je het DXF bestand kan mailen test ik vanavond of Fusion360 deze accepteert.

[edit]
Design al af, printer even aan te opwarmen om te testen of mijne het detail kan printen :):

http://i.imgur.com/6JGkWA3.png

Mail mij even, dan mail ik je de STL file terug zodat je die hebt als je later nog eens die pegs gemaakt moet hebben.

[/edit]

[edit2]
4 pegs geprint, zijn gelukt met uitzondering van het 1mm randje aan de rechterkant van de screenshot, de ruimte tussen randje en schroefdraad was zo klein dat mijn printer dat detail niet pakt. Hiervoor zal je laser sintering/vloeistof 3d printing nodig hebben (3.8mm - 2.5-3mm(m3 thread) = <1mm wanddikte)
[/edit2]

[Bericht gewijzigd door Technokiddy op dinsdag 13 september 2016 20:17:15 (18%)

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
fatbeard

Honourable Member

Gij heeft email, of e-mail...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 13 september 2016 17:00:11 schreef Technokiddy:

Design al af, printer even aan te opwarmen om te testen of mijne het detail kan printen :):

Dit onderdeel valt bij mij onder "te klein en te gedetailleerd om te printen". Welke kant boven heb je geprint? Kan je een foto maken van het resultaat? Wat voor laagdikte heb je gebruikt? Past een M3 boutje in het schroefdraad?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 14 september 2016 10:23:29 schreef rew:
[...]Dit onderdeel valt bij mij onder "te klein en te gedetailleerd om te printen". Welke kant boven heb je geprint? Kan je een foto maken van het resultaat? Wat voor laagdikte heb je gebruikt? Past een M3 boutje in het schroefdraad?

Onderdeel is staand geprint met de bolle kant naar boven gericht.
Laagdikte op 0.25mm. Het schroefdraad is zichtbaar, en een m3 boutje schroeft er redelijk makkelijk in.

Ik had het onderdeel ook liggende geprint, echter krijg je hiermee inderdaad het probleem van printen bij kleine onderdelen (offsets/vervorming).
Zal vanavond even met de DSLR een paar foto's schieten van het resultaat (zit op het moment op werk).

Ik heb een "PP3DP UP! Mini" 3D printer met een aangepast heatbed en extra fan bij de stepper/nozzle, ik print alles in ABS :).

Mocht je zelf ook een poging willen wagen, bij deze de .STL bijgevoegd!

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

5 minuten, 0 gram materiaal. Kan ik vanaf m'n werk proberen te starten... Er zit nog maar 4cm filament in m'n printer, dus 0 gram moet lukken. :-)
Voor mij zou het belangrijkste experiment zijn om te weten te komen: "kan ik M3 schroefdraad printen?"

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 14 september 2016 17:39:57 schreef rew:
5 minuten, 0 gram materiaal. Kan ik vanaf m'n werk proberen te starten... Er zit nog maar 4cm filament in m'n printer, dus 0 gram moet lukken. :-)
Voor mij zou het belangrijkste experiment zijn om te weten te komen: "kan ik M3 schroefdraad printen?"

Even twee foto's geschoten voor je. Heb mijn goede lens op dit moment niet in de buurt liggen. Zodra ik die terug heb kan ik nog wat betere macro foto's maken ervan zodat ook de binnenkant goed zichtbaar is met het schroefdraad.

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

Hi, ik ben nieuw hier, maar dit lijkt me de ideale plek om deze vraag te stellen.

Weet iemand hoe dit type (witte) connector heet?
http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/-wcAAOSwk1JWcSOn/$_57.JPG

De foto is van een ebike hall sensor.

Ohsjit, Hoe heten die ook al weer?

Ik heb dit setje gekocht. Zit vanalles bij.
https://www.aliexpress.com/snapshot/6805717325.html?orderId=6839812718…

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Een vreselijke aansluiting, die er om vraagt problemen te geven bij nattigheid.
Heb zelf een YAMAH die er een heeft voor de snelheidssensor op het voorwiel: Steeds weer storingen :(
Het water druipt er langs de kabel vanboven gewoon in en er van onder weer uit. Heb er nu krimpkous omheen gedaan. Kijken of het helpt....

Als ik ergens een klein IP67/68 setje kan vinden tegen een redelijke prijs, gooi ik de boel snel om!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Op 19 september 2016 22:13:15 schreef Tidak Ada:
Een vreselijke aansluiting, die er om vraagt problemen te geven bij nattigheid.
Heb zelf een YAMAH die er een heeft voor de snelheidssensor op het voorwiel: Steeds weer storingen :(
Het water druipt er langs de kabel vanboven gewoon in en er van onder weer uit. Heb er nu krimpkous omheen gedaan. Kijken of het helpt....

Als ik ergens een klein IP67/68 setje kan vinden tegen een redelijke prijs, gooi ik de boel snel om!

Gelukkig zit de aansluiting droog bij de motor. Is het mogelijk dat het een JST-SM aansluiting is?

Op 13 september 2016 20:53:22 schreef fatbeard:
Gij heeft email, of e-mail...

Zoek jij niet gewoon zoiets? Deze hebben klemmetjes, maar de kniptang helpt je daar zo vanaf.

Zelf heb ik een keer zulks soort dingen gebruikt om PCB's op uit te lijnen.

Dit topic is gesloten