Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 7

die wielen met rubber laag heb ik al diverse sets versleten. als je boort en doet op de werkbank dan lijden ze van het rijden door het boorsel. af en toe met een staalborstel de stukjes metaal eruit vegen en weer maanden goed mee te rijden.

die wielen hebben ze ook bij de ikeneu overigens, iets van 8 euro voor 5 stuks.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bprosman

Golden Member

Moet zo'n zadel toch eens uitproberen, mijn idee (maar kan er helemaal naast zitten) is dat het na een tijdje toch irritant wordt op plaatsen waar mannen dat liever niet hebben.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Lambiek

Special Member

Watje. :+

Uhhhh, waar blijven die foto's Bram? :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

't zijn ook geen race zadels, meer het oude Berini type en flink gepolsterd. Een chirurg of KNO arts kan er >8 uur achter elkaar op zitten!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

@Lambiek , vanavond of morgenvroeg :-)
Laatste paar plintjes, stofzuigen en morgen naar Hornbach voor mn werkbank :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Lambiek

Special Member

Op 21 oktober 2016 14:39:10 schreef bprosman:
...morgen naar Hornbach voor mn werkbank

Koop je ook zo'n Küpper werkbank? Zijn echt ideale dingen. Ze hebben ook mooie kasten!

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Bij deze dan, de "Very before", "Before" en "After" state.
Morgen met werkbank.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Mooi Bram.

Bij deze: Je kan bij mij aan de slag! Wel graag iets sneller opleveren dan 4 jaar :-)

Ton

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

@prosman, ik heb je systeem met laminaat op de muur al wel eerder voorbij zien komen. Het lijkt me dat het geluid allemaal wel erg hard klinkt omdat het zo hard is? Ik vroeg me af hoe je het hebt vastgezet? Met spijkertjes in de groef van het klikgedeelte?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Lambiek

Special Member

Ziet er goed uit Bram. De werkbank moet je eerst nog in elkaar zetten, dat is een soort van bouwpakket. Ze zijn wel zwaar en stevig, ik ben er zeer te spreken over.

Dat laminaat tegen de want staat wel netjes, was dat nog veel werk?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
bprosman

Golden Member

@Mah en Lambiek,

Valt wel mee qua geluid. Zelf werk ik in een kantoortuin met flexplekken waar de wanden ook vrij hard zijn.

Qua werk valt het ook wel mee, wat ik doe bij de grotere wanden is dat ik de planken eerst op de grond in elkaar zet tot ze de complete wandhoogte hebben (max. 3 stukken). Aan de achterkant even op de naden fixeren met een stukje gaffa tape. Zo maak ik een plank of 10 klaar.

Vervolgens een paar dotten siliconen/montagekit combi (te koop bij Action onder de naam "All-in-one"). Dan de eerste plank vastzetten, met een stukje hout klemmen tot hij vastzit en dan de volgende planken er bij aan zetten en opletten dat het niet bol gaat staan, eventueel een lat er overheen zetten.

In het begin had ik wat schrik voor eventuele krimp-rek maar een kennis van me heeft het al jaren in de huiskamer / keuken zitten, en blijft mooi.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Op 22 oktober 2016 18:27:16 schreef bprosman:
[....]
Aan de achterkant even op de naden fixeren met een stukje gaffa tape. Zo maak ik een plank of 10 klaar.
[....]Groeten, Bram

Wat in 's-hemelsnaam is graffa tape?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

In de volksmond ook wel gaffel-tape genoemd...

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Totale beginner

Golden Member

Dat is duct-tape:

http://dingo.care2.com/pictures/greenliving/1241/1240539.large.jpg

Bedankt Sine, heb weer iets bijgeleerd, hier in West-Vlaanderen werd het altijd door elkaar gebruikt.

[Bericht gewijzigd door Totale beginner op zaterdag 22 oktober 2016 22:06:34 (36%)

Sine

Moderator

Gaffa is GEEN duct tape.

Het klinkt als, lijkt op, maar heeft heel andere eigenschappen.

Je krijgt het clean ergens vanaf bijvoorbeeld, gaffer wordt veel gebruikt in de theater / film wereld.

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

die foto lijkt van die waardeloze action tape te zijn, dat is echt rommel. valt na 1 nacht al van een doos af, en als het eens blijft zitten dan blijft de lijm achter op de ondergrond al na een paar dagen. 3M heeft fijne ducttape die wel vastzit en ook weer goed verwijderbaar is.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
miedema

Golden Member

Op 22 oktober 2016 21:51:19 schreef Tidak Ada:
[...] Wat in 's-hemelsnaam is graffa tape?

Sine zit er het dichtst bij....

Gaffer tape komt oorspronkelijk uit de filmwereld. De chef licht heet in Holywood "Gaffer": https://en.wikipedia.org/wiki/Gaffer_(filmmaking). En die gebruikt dus Gaffer tape.
(Z'n belichters worden overigens "Sparks" genoemd :-) )
Maar natuurlijk gebruikt iedereen het. Film maken is bijna onmogelijk zonder Gaffer tape :-)

Duct tape is hééél wat anders..... Gaffer tape is sterk, je scheurt makkelijk met de hand een stukje op maat, en heeft grote kleefkracht. En het belangrijkste: na een tijdje kun je het weer lostrekken zonder dat het lijm resten achter laat.
Duct tape scheurt slecht, plakt minder, en laat vooral een plakkerige bende achter... Helaas is het veel goedkoper, dus kom je die plakkerige bende regelmatig tegen :-(. Vieze plakkerige kabels en zo....

Het originele standaard merk was Polyken. Maar tegenwoordig gebruiken we vooral Nichiban. Maar dat is toch een maatje minder dan de oude Polyken. Dat plakte nòg beter, en kon je na weken/maanden nog lostrekken zonder lijmresten achter te laten. Wel moest je soms je uiterste best doen om niet meteen ook de verf van de muur te trekken :-)

groet, Gertjan.

evdweele

Overleden

Je leert toch ook dagelijks van dit forum :)
Als ik op de aftiteling van een film de functie "gaffer" las nam ik me regelmatig voor dat in het woordenboek op te zoeken, maar 10 minuten later dacht ik daar natuurlijk niet meer aan. Zo belangrijk was het niet.
Nu is eindelijk die lang sluimerende vraag beantwoord.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
bprosman

Golden Member

In mijn geval kun je beiden gebruiken , gaffer en duct. Je plakt het tenslotte toch "achter het behang" :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
miedema

Golden Member

Thuis, ook in mijn werkkamer, probeer ik gaffer tape reparaties zo veel mogelijk te vermijden. De quick-fix is vaak verleidelijk, maar na jaren hangt je huis aan elkaar van de gaffer tape....

Zo, hopelijk zij we met dit bruggetje weer terug on-topic :-)

edit @prosman hierboven: als die ducttape alleen bedoeld is voor tijdelijk fixeren tot de definitieve bevestiging is aangebracht, dan kan dat natuurlijk. Maar als je het jaren later open maakt omdat je er weer bij moet vind je de ducttape op de grond, en een harde lijmlaag op de plek waar het gezeten heeft...
(Dat is met gaffer overigens ook zo, duurt alleen veel langer)

P.S. Je "very before" werkplekfoto vindt ik er ook wel erg gezellig uitzien. Zou ik me thuis voelen :-)

groet, Gertjan.

maartenbakker

Golden Member

Op 22 oktober 2016 23:28:16 schreef testman:
die foto lijkt van die waardeloze action tape te zijn, dat is echt rommel. valt na 1 nacht al van een doos af, en als het eens blijft zitten dan blijft de lijm achter op de ondergrond al na een paar dagen. 3M heeft fijne ducttape die wel vastzit en ook weer goed verwijderbaar is.

Ik plak nooit dozen dicht met ducttape of gaffertape en heb ook nooit gesnapt waarom mensen dat doen anders dan omdat de brede cellotape op was. Hierbij de unieke kans om me dat uit te leggen ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."