Op 20 december 2016 12:29:37 schreef fcapri:
[...]
ik tank altijd de goedkoopste rommel dat ik kan vinden. mijn record (verschillende tankbeurten) staat op 3.43L/100km (1 op 29.15).
1:11 normaal, record 1:12,9 en met 1000 kg in de bus en 2 ton aanhanger bij flink gassen 1:9. Maar ik rijd dan ook een hi-ace bus van 1660 kg met de stroomlijn van een plank. Verticaal.
Ik kreeg dat nadat ik aceton toevoegde aan de brandstof. dit was niet noodzakelijk verantwoordelijk voor het lage verbruik maar éérder voor de reinigende werking van de injectoren.
Is aceton wat in die reinigingsmiddelen zit die je aan diesel kunt toevoegen? En helpt dat?
ik merk zelf amper verschil als ik frituurolie begin toe te voegen (tot 50% al geprobeerd, buiten geur verschil geen enkel verschil in vermogen of verbruik).
Ik denk dat je toch wel kans op vervuiling en roetaanslag krijgt.
en al die beloftes dat je motor lang zal meegaan als je die superieure brandstof koopt...daar heb ik 2 bedenkingen bij:
1) wie gaat zijn motor echt oprijden. het grootste deel van de chauffeurs verkoopt zijn auto nog voor die aan 1/3de van zijn levensduur zit.
2)hoe gaan ze dat bewijzen? ik zit op 497 000km met goedkope rommel, dat ze eens beter gaan doen met eenzelfde motor op die premium brandstoffen dan.
Ik zit nu aan de 540.000 km, toyota hi-ace uit 1999. Met een diesel moet je gewoon rustig rijden tot hij warm is. Die mensen die met de koude motor volgas wegblazen met een gigantische rookwolk verslijten wel de motor. Bij mij is er geen pufje rook te zien. Nu moet ik nog wel iemand zoeken die de spatbordranden kan bijwerken.
zolang er iemand maar in gelooft en daarmee gelukkig is, zal die daar zijn geld aan uitgeven
En dat is hetzelfde als met die audio-oplichting. Maar toch is het wel interessant. 1 set speakers per jaar en je hebt een vet inkomen. Wie start er mee een bedrijfje? En vooral, wie weet klanten te vinden die meer dan 2 ton voor een speakersetje willen uitgeven? 3 ton mag ook.