Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

om het nog dichter bij jezelf te brengen:
het tanken van shell Vpower, total excellium, ... en al die andere commerciële zever die beweert dat je zuiniger kan rijden.
het kost meer, dus het zal wel iets doen.

Dat heb ik back to back getest en dat werkt wel degelijk op met name de grotere motor inhoud.
10% meer vermogen en/of minder verbruik.
Het zegt natuurlijk meer over de kwaliteit van de reguliere brandstof.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
High met Henk

Special Member

ja, maar die ethanol bijmenging zorgen voor nog meer verbruik.

overigens hebben wij het verschil met Excellum en Vpower diesel ook op trucks gemeten bij transporteurs..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Het meest verstorende aan dit topic vind ik, dat dit soort winkels een bestaansrecht blijken te hebben.

Het is als scoren voor open doel. Ze verkopen aan leken een fantoombeeld. Als je altijd de grootste, de beste en glimmende wilt bezitten en er verder geen kennis van hebt, maakt vooral de prijs indruk.

Thevel

Golden Member

Het meest verstorende aan dit topic vind ik, dat dit soort winkels een bestaansrecht blijken te hebben.

Het valt mij ook op dat dat er vaak van een product slechts één foto getoond wordt, en meestal ook nog van erbarmelijke kwaliteit!

Op 20 december 2016 09:44:17 schreef Paul Welther:
[...]
Dat heb ik back to back getest en dat werkt wel degelijk op met name de grotere motor inhoud.
10% meer vermogen en/of minder verbruik.
Het zegt natuurlijk meer over de kwaliteit van de reguliere brandstof.

Ik heb het een keer moeten tanken omdat de gewone diesel op was. Het maakte totaal geen verschil. Het verbruik was precies hetzelfde. Misschien dat het in een moderne hoge-druk diesel wat uitmaakt, maar in mijn oude 2.4 hi-ace diesel was het enige verschil de veel hogere prijs.

Op 20 december 2016 11:37:34 schreef Thevel:
[...]Het valt mij ook op dat dat er vaak van een product slechts één foto getoond wordt, en meestal ook nog van erbarmelijke kwaliteit!

Dan moeten ze de prijzen nóg hoger maken, zodat ze een high-end camera van € 1.0000.000,- kunnen kopen.

Op 20 december 2016 12:02:30 schreef Hoeben:
[...]
Ik heb het een keer moeten tanken omdat de gewone diesel op was. Het maakte totaal geen verschil. Het verbruik was precies hetzelfde. Misschien dat het in een moderne hoge-druk diesel wat uitmaakt, maar in mijn oude 2.4 hi-ace diesel was het enige verschil de veel hogere prijs.

ik denk dat de oudste blokken de hoogste druk draaien. de inspuitdruk is misschien hoger, maar de compressiedruk een pak minder. ik heb een oude mechanische diesel met een compressie van 23:1 en ik tank altijd de goedkoopste rommel dat ik kan vinden. mijn record (verschillende tankbeurten) staat op 3.43L/100km (1 op 29.15).
ik kreeg dat nadat ik aceton toevoegde aan de brandstof. dit was niet noodzakelijk verantwoordelijk voor het lage verbruik maar éérder voor de reinigende werking van de injectoren.

die brandstoffen komen trouwens maar van een 2-3 tal raffinaderijen in de benelux en die addetieven dat de merken toevoegen, gaan er echt geen wondermiddel van maken hoor.
ik merk zelf amper verschil als ik frituurolie begin toe te voegen (tot 50% al geprobeerd, buiten geur verschil geen enkel verschil in vermogen of verbruik).

en al die beloftes dat je motor lang zal meegaan als je die superieure brandstof koopt...
daan heb ik 2 bedenkingen bij:
1) wie gaat zijn motor echt oprijden. het grootste deel van de chauffeurs verkoopt zijn auto nog voor die aan 1/3de van zijn levensduur zit.
2)hoe gaan ze dat bewijzen? ik zit op 497 000km met goedkope rommel, dat ze eens beter gaan doen met eenzelfde motor op die premium brandstoffen dan.

zolang er iemand maar in gelooft en daarmee gelukkig is, zal die daar zijn geld aan uitgeven.

die audiofielen zijn even overtuigt van hun superieur audiomateriaal, dan iemand die overtuigt is dat die premium brandstof zoveel voordeel biedt. ik vind het zever, in beide gevallen, en ze gaan mij niet kunnen overtuigen van het tegengestelde. leven en laten leven zeg ik dan

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Oei, ik moet eerst mijn vloer versterken. 260 kilo weegt dat monster. En er komt nog 1000 dollar bij om hem bij me thuis te krijgen.

Op 20 december 2016 12:29:37 schreef fcapri:
[...]
ik tank altijd de goedkoopste rommel dat ik kan vinden. mijn record (verschillende tankbeurten) staat op 3.43L/100km (1 op 29.15).

1:11 normaal, record 1:12,9 en met 1000 kg in de bus en 2 ton aanhanger bij flink gassen 1:9. Maar ik rijd dan ook een hi-ace bus van 1660 kg met de stroomlijn van een plank. Verticaal.

Ik kreeg dat nadat ik aceton toevoegde aan de brandstof. dit was niet noodzakelijk verantwoordelijk voor het lage verbruik maar éérder voor de reinigende werking van de injectoren.

Is aceton wat in die reinigingsmiddelen zit die je aan diesel kunt toevoegen? En helpt dat?

ik merk zelf amper verschil als ik frituurolie begin toe te voegen (tot 50% al geprobeerd, buiten geur verschil geen enkel verschil in vermogen of verbruik).

Ik denk dat je toch wel kans op vervuiling en roetaanslag krijgt.

en al die beloftes dat je motor lang zal meegaan als je die superieure brandstof koopt...daar heb ik 2 bedenkingen bij:
1) wie gaat zijn motor echt oprijden. het grootste deel van de chauffeurs verkoopt zijn auto nog voor die aan 1/3de van zijn levensduur zit.
2)hoe gaan ze dat bewijzen? ik zit op 497 000km met goedkope rommel, dat ze eens beter gaan doen met eenzelfde motor op die premium brandstoffen dan.

Ik zit nu aan de 540.000 km, toyota hi-ace uit 1999. Met een diesel moet je gewoon rustig rijden tot hij warm is. Die mensen die met de koude motor volgas wegblazen met een gigantische rookwolk verslijten wel de motor. Bij mij is er geen pufje rook te zien. Nu moet ik nog wel iemand zoeken die de spatbordranden kan bijwerken.

zolang er iemand maar in gelooft en daarmee gelukkig is, zal die daar zijn geld aan uitgeven

En dat is hetzelfde als met die audio-oplichting. Maar toch is het wel interessant. 1 set speakers per jaar en je hebt een vet inkomen. Wie start er mee een bedrijfje? En vooral, wie weet klanten te vinden die meer dan 2 ton voor een speakersetje willen uitgeven? 3 ton mag ook.

Op 20 december 2016 12:46:51 schreef Hoeben:

Is aceton wat in die reinigingsmiddelen zit die je aan diesel kunt toevoegen? En helpt dat?

En dat is hetzelfde als met die audio-oplichting. Maar toch is het wel interessant. 1 set speakers per jaar en je hebt een vet inkomen. Wie start er mee een bedrijfje? En vooral, wie weet klanten te vinden die meer dan 2 ton voor een speakersetje willen uitgeven? 3 ton mag ook.

nee, op internet gaan verhalen dat aceton de oppervlakte spanning van diesel zou wegnemen waardoor het beter zou vernevelen door de injectoren.
ik rijd een oud barrel, dus de ideale kandidaat om eens te testen.

de 2 tanken ervoor had ik het zuinigste gereden en hierbij 3.79 en 3.63L/100km verbruikt. ik voegde dan 0.15% aceton toe en het verbruikt zakte naar 3.43L/100km. daarna gestopt met aceton en 3-4 tankbeurten later haalde ik nog eens 3.51L/100km en 3.43L/100km. daarna weer aceton toegevoegd waarbij ik 2 tanken aan 3.46L/100km en 3.48L/100km kon leegrijden. ik kan niet meer besluiten dat de aceton de boel heeft gereinigd en ik daarna idem verbruik kon realiseren zonder aceton.

en toch zijn er genoeg online die beweren dat hun auto 10-15% zuiniger wordt met aceton, en als ze 1 tankbeurt overslaan, is het verbruik weer hoger. als ze zich daarbij gelukkig voelen, tja, dat ze dan maar doen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Shiptronic

Overleden

Er zijn er ook die online beweren dan hun auto op water rijd (Paul Patone iemand?)

Heb er ook genoeg uitgenodigd dit te demonstreren en te meten, je hebt alleen nog nooit zo'n een creativiteit aan smoezen gehoord, en een jargon die zelfs de meest knappe ingenieur niet begrijpt :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

zelfs het verhaal met aceton is niet bewijsbaar als je test met een wagen die gewoon op de weg rijdt. slappe banden, veel start/stop, tegenwind, donker, bergop. het telt allemaal mee in het verbruik per kilometer. dan kun je niet bepalen of die verbruiks waarden met de aceton te maken hadden.

kan ik zelf ook wel zien, in de zomer haal ik 270KM op een tank voor deze in reserve schiet. nu is dat bij 220KM al zo. in dit jaargetijde heb ik meer licht aan, en meer tegenwind.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Peter_dtn

Golden Member

waarom zou je niet op water kunnen rijden? Varen doen ze er ook op.. Als het maar niet te diep is.. ;-)

Op 20 december 2016 14:06:07 schreef testman:
zelfs het verhaal met aceton is niet bewijsbaar als je test met een wagen die gewoon op de weg rijdt. slappe banden, veel start/stop, tegenwind, donker, bergop. het telt allemaal mee in het verbruik per kilometer. dan kun je niet bepalen of die verbruiks waarden met de aceton te maken hadden.

kan ik zelf ook wel zien, in de zomer haal ik 270KM op een tank voor deze in reserve schiet. nu is dat bij 220KM al zo. in dit jaargetijde heb ik meer licht aan, en meer tegenwind.

omdat ik destijds 266km/dag reed, en ik dus op een maand vele tanken kan testen. zelfde banden druk, zelfde traject (+120km autosnelweg van de 133km. ik vertrok om 5h00 smorgens dus geen extra verkeer), even donker, evenveel bergop :-)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
mel

Golden Member

Op 20 december 2016 14:15:17 schreef Peter_dtn:
waarom zou je niet op water kunnen rijden? Varen doen ze er ook op.. Als het maar niet te diep is.. ;-)

Een Amphicar rijd prima op het water..>:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 20 december 2016 12:35:53 schreef KlaasZ:
Oei, ik moet eerst mijn vloer versterken. 260 kilo weegt dat monster. En er komt nog 1000 dollar bij om hem bij me thuis te krijgen.

Ik heb die set, denk ik, op een beurs in München gezien.

Nog niets vergeleken met deze jongens:
Burmester C500

500 kg per speaker. Prijs niet gekend. De bijhorende versterkers heb je wel al voor ongeveer 100 000 euro per paar.

Deze stonden op dezelfde beurs. Klonken wel goed, overigens.

Het grappige vind ik dan weer dat op die website een advertentie verschijnt van CoolBlue, radio's voor onder € 200. Daar word je blij van.:-)

Shiptronic

Overleden

Ik vind het dan weer grappig dat ik helemaal geen Advertenties zie, ook niet van koudblauw. Misschien eens een adblocker/ghostery instaleren ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 20 december 2016 15:39:07 schreef OlivierS:

500 kg per speaker. Prijs niet gekend. De bijhorende versterkers heb je wel al voor ongeveer 100 000 euro per paar.

En pas na 20 minuten zijn de versterkers goed warm volgens de website...

Aanzetten
20 minuten wachten
Muziek luisteren.....

Want koude muziek klinkt niet goed....

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Op 20 december 2016 16:21:29 schreef Roches:
En pas na 20 minuten zijn de versterkers goed warm volgens de website...

Aanzetten
20 minuten wachten
Muziek luisteren.....

Want koude muziek klinkt niet goed....

Ik heb zelf nog geen verschil gehoord tussen een 'koude' en een 'warme' versterker, maar het is niet ondenkbaar dat je dat kan horen, hoor.
Als ik bij mijn oude versterkers de ruststroom regel, zit die er in het begin helemaal naast bij een 'koudstart'.
Het duurt toch zeker vijf minuten om de juiste waarde aan te nemen, bij sommige modellen langer.

Waarmee ik overigens niet die marketingcrap van Burmester wil goedpraten. Maar eerlijk - had ik een oneindige voorraad geld, stond er al zo'n paartje bij me thuis.

gelukkig heb ik daar geen last van.
ik moet haast doof zijn, want hoor het verschil nog niet eens tussen 4ohm en 8ohm speakers... :-p

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 20 december 2016 17:08:47 schreef fcapri:
gelukkig heb ik daar geen last van.
ik moet haast doof zijn, want hoor het verschil nog niet eens tussen 4ohm en 8ohm speakers... :-p

4 Ohm is veel beter want daar kunnen de elektronen makkelijk doorheen.

KGE

Golden Member

Op 20 december 2016 17:11:58 schreef Hoeben:
[...]

4 Ohm is veel beter want daar kunnen de elektronen makkelijk doorheen.

Maar bij 8 ohm zijn ze langer onderweg en kun je dus langer genieten van het geluid... :P

Dit topic is gesloten