Ha, dankje. Deze leuke apparaatjes zijn wel vaker langsgekomen op diverse fora maar dan in dichtgeschroefde toestand meestal. Ik moet ze zelf ooit ook nog een keer aan m'n werkplaatsinrichting toevoegen, maar de werkplaats moet eerst af Ze zijn opzich wel bijzonder want door de audioapparatenfabriek in Hasselt gemaakt en geleverd via de centrale service. Die verkocht vaak gewoon meetapparatuur uit Japan en Korea door, inplaats van eigen fabrikaat. De andere zeldzaamheid is dat ze in Hasselt anders nooit meetapparaten bouwden. Je ziet ook wel wat verschil in opbouw en componentkeuze.
Bouwjaar aan de hand van de voedingstrafo van de counter is >198226. Van de generator aan de hand van de IC's >198307 (of >198206 als de ICL8038 al eens vervangen is geweest).
Met de serienummers is iets vreemds aan de hand, gangbare datumcodering zou wijzen op 1980, week 82 respectievelijk week 83. Nou denk ik dat ze daar dan gewoon het jaar hebben ingevuld... Dan zou die ICL8038 dus niet kloppen mogelijk. Beetje typisch allemaal, maar zeg voor het gemak dat ze dateren van 1982 met mogelijke afwijking +1.
Mocht je hem toevallig nog es openhebben (hoeft niet speciaal hiervoor natuurlijk) dan ben ik van de generator ook nog wel benieuwd naar de trafosticker (die kan ook helderheid bieden over de fabricagedatum misschien) en een nummertje van een printplaat (zal van de frontprint wel zo zichtbaar zijn, begint met 8204 waarschijnlijk).
[Bericht gewijzigd door
maartenbakker
op zondag 22 januari 2017 22:57:28
(13%)