Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

evdweele

Overleden

Ik heb al meer dan 30 jaar een Bosch hamerboor (voor SDS boren). Die heeft al vele honderden gaten in beton moeten boren, tot 25mm Ø toe.
Hij doet het nog altijd perfect.
Zou dat door de groene kleur van het plastic komen? ;-)

Ik kocht hem nadat ik in het nieuwe huis van mijn ouders een paar gaatjes met een AEG slagboormachine had geboord.
Ik kon direct daarna gaan behangen omdat het vet uit de boormachine op het behang was gespetterd.
Die slagboormachine was helemaal niet geschikt voor dat moderne beton, dat blijkbaar veel harder was dan het beton in mijn eigen woning.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Arco

Special Member

Voor mij ook geen Bosch meer. (na diverse defecte machines. Ook geen garantie: Bosch zegt "eigen schuld, geen garantie...)
Ook een Black&Decker gehad. Brak na 3 mnd. de as van de boorkop in tweeen bij het boren van een gewoon gaatje. (heel twijfelachtig...)
Nu voor dagelijks werk twee machines van Einhell (een grote SDS en een handmachientje), die doen zonder enig probleem al vele jaren hun werk... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
GJ_

Moderator

Kom op, even serieus blijven :-), dat is gewoon pech met Bosch gehad, en veel geluk met Einhell.
Ik heb hier wat zwaar mishandelde Bosch machines gehad die geen krimp gaven. En Einhell is gewoon je reinste bagger. Misschien leuk voor af en toe gebruik.

Arco

Special Member

Tja,

Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben... ;)
Met de SDS machine heb ik heel wat breekwerk aan muren gedaan, en de handmachine is ook heel veel gebruikt, zonder haperen.
Alleen onlangs beide gedemonteerd/schoongemaakt en ingevet. (bij de grote bleef de SDS koppeling soms hangen door hardgeworden vet, de kleine was gewoon vuil)
Een grote Bosch SDS was twee keer binnen een jaar defect (verbrande motor). Geen garantie: "U gebruikt hem te veel..."

Je moet met alles een beetje geluk hebben. Zo hebben we van HP al veel computerspul gehad, waarvan het meeste binnen een paar weken kapot was.
(op den duur raak je er aan gewend, je zet de boel eerst een tijd op test... :) )
Alles werd dan wel weer netjes gerepareerd ter plaatse of omgeruild. Vreemd genoeg ging het dan bijna nooit meer kapot.
(Uitzondering waren harddisken van 2Gb. Daar hebben we er zo'n 500 van gebruikt, en die bleven vrolijk kapot gaan. UPS kwam er netjes iedere week een paar omruilen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 4 februari 2017 14:21:44 schreef Arco:
Je moet met alles een beetje geluk hebben. Zo hebben we van HP al veel computerspul gehad, waarvan het meeste binnen een paar weken kapot was.

Maar dat is dan ook de bedoeling. Ik heb hier een voeding van HP met elkos duidelijk met opzet tegen de warme koelplaat gezet zodat ze slijten. En die nemen dan meteen heel de elektronica mee.

Commentaar van HP was dat ze er niets om gaven. Geen garantie, geen support. En geen verbetering van de producten.

Ik heb al van een hoop HP laptops de fanvervangen die 500 uren mee was gegaan terwijl de spec 50.000 uren is.

Dus dat is normaal. Voor mij geen HP meer. Alleen wel de oude meetapparatuur.

Arco

Special Member

Commentaar van HP was dat ze er niets om gaven. Geen garantie, geen support.

Garantie van HP vond ik prima. Alle apparaten werden binnen 2 dagen ter plaatse omgeruild zonder vragen of gezeur.
Hoewel ik uiteraard liever een goed apparaat apparaat had gekregen, spaart veel gedoe uit...
Het vreemde vind ik dat omgeruilde apparatuur bijna nooit meer kapot ging. (het lijkt wel of de service onderdelen en ruilapparaten van een veel betere kwaliteit waren... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Ik heb al jaren een printer van HP, laserjet 5000, die doet het gewoon.
Maar misschien zijn de reserveonderdelen van een batch die WEL goed is? :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Sine

Moderator

Het ingebouwde obsoleteum topic is ergens anders ... dit zijn de (mogelijk) interessante aanbiedingen.

Tidak Ada

Golden Member

Op 4 februari 2017 14:21:44 schreef Arco:
Tja,{....]
Alles werd dan wel weer netjes gerepareerd ter plaatse of omgeruild. Vreemd genoeg ging het dan bijna nooit meer kapot.
(Uitzondering waren harddisken van 2Gb. Daar hebben we er zo'n 500 van gebruikt, en die bleven vrolijk kapot gaan. UPS kwam er netjes iedere week een paar omruilen...)

En niet buiten voor de deur neergezet in de stromende regen? Heb je weer geluk gehad!!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

ik had vandaag de borenset bij de aldi willen halen
Gisteren om 18:00 lagen ze er nog niet
toen ik om 12:00 kwam waren ze al uitverkocht.....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Die dingen schijnen uitermate populair te zijn, of worden spaarzaam uitgegeven.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
EricP

mét CE

Ik denk beiden. Met als doel je die winkel in te krijgen in de hoop dat je ook andere dingen koopt. Dat eerste is bij Sven toch 2x gelukt :)

Overigens is het hier met zowel de Lidl als de Aldi wat beter. Meestal is het spul de dag nadat de actie begon ook nog wel te krijgen.

High met Henk

Special Member

Ook dat is deels waar, gisteren reed ik langs een vestiginf, dus ben wezen kijken
Vandaag zijn mijn ouders gegaan, want ik had herstel werkzaamheden na een poging tot inbraak in het mobiele lab :(

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 5 februari 2017 07:46:00 schreef High met Henk:
Ook dat is deels waar, gisteren reed ik langs een vestiginf, dus ben wezen kijken
Vandaag zijn mijn ouders gegaan, want ik had herstel werkzaamheden na een poging tot inbraak in het mobiele lab :(

Ze gingen in elk geval wel op tijd zo te zien :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Voor degene die nog een simpele boormachine zoeken

https://www.amazon.de/Bosch-Schlagbohrmaschine-Tiefenanschlag-Zusatzha…

Prima voor gaatjes boren en gasbetonblokjes. Veel meer niet, maar voor 34 eur incl verzend is het leuk dingetje.

Prijsklasse is vergelijkbaar met een bouwmarkt huismerk ding, maar hier heb ik toch iets meer vertrouwen in. En daarnaast zit er een koffertje bij

Lambiek

Special Member

Op 4 februari 2017 13:44:51 schreef Arco:
Voor mij ook geen Bosch meer. (na diverse defecte machines. Ook geen garantie:

Hier het zelfde, heb één hele goede Bosch machine gehad daar heb ik +/- 20 jaar plezier aan beleeft. Daarna nog twee Bosch machines gehad (nieuwer type) één groot drama, voor mij ook geen Bosch meer. Een machine was na een paar weken al stuk, ja meneer u hebt hem te zwaar belast, Was een machine van 850W, Stuk gegaan met het boren in hout.

Ik heb ook een Einhell SDS machine, heb ik nu een jaar of 10 en al heel veel gebruikt. Gaat het beton in als of het boter is, niets dan lof. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Sine

Moderator

Op 4 februari 2017 16:02:21 schreef Sine:
Het ingebouwde obsoleteum topic is ergens anders ... dit zijn de (mogelijk) interessante aanbiedingen.

Nog maar eens het "vroeger was alles beter topic" is hier: https://www.circuitsonline.net/forum/view/117440/1

http://i124.photobucket.com/albums/p23/Vincent_Myself/1_zpsginzhzkl.jpg

Action Enschede centrum 1,49 euro. Gelijk weer een setje gehaald.

Zojuist ook even naar de Aldi gefietst, en dat gassoldeersetje is een leuke aanwinst (Kwaliteit valt niks tegen). Was bij ons ook de één na laatste die ik te pakken had.

Groet

Kazt

Tidak Ada

Golden Member

Veel filialen van Aldi leggen het spul al de dag te voren in de bakken en rekenen het gewoon af als je bij de kassa komt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Bij ons is dat vrij apart, de ene keer liggen de technische spullen er tijden en heeft niemand intresse, en de andere keer is alles om 10 uur weg (Helaas al 2 keer achter het net gevist..).

bprosman

Golden Member

Hier lagen er toen ik weg ging nog 4 (soldeerbouten).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Heb er ook een gehaald, ziet er goed uit...
Hoe vul je ze eigenlijk bij? Ik heb een bus aanstekergas met 6 verloopnippels, maar er past er niet een fatsoenlijk. (zijn er merken gas met passende nippels?)
Nu gaat ongeveer 10% in de bout, en 90% in de atmosfeer... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Ik gebruik de bus altijd zonder nippel

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit topic is gesloten