Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Dan gaat er bij deze bus (Ronson) nog steeds meer de lucht in dan er in de bout komt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Zelf gebruik ik meestal zon gele bus van Action of zo

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Ja dat is inherent aan het systeem. Aanstekers hebben daar ook last van..
Je houdt de bus toch wel op z'n kop als je vult, anders komt er alleen maar gas in je bout en niet de vloeibare fractie.

Een siliconen rubber ringetje zou echter wel op z'n plaats zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Grappig dat daar de laatste 40 jaar niks aan verbeterd is... ;)
't is een waardeloos systeem wat bijna altijd lekt. (als ze de 'tuit' van de bus van hard rubber zouden maken had je geen problemen meer...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik gebruik ook die busjes van de action zonder verloop.
Wat ik wel doe is even met de punt van een stanley-mes er een V-vorm van maken.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
EricP

mét CE

Ja dat is inherent aan het systeem. Aanstekers hebben daar ook last van..
Je houdt de bus toch wel op z'n kop als je vult, anders komt er alleen maar gas in je bout en niet de vloeibare fractie.

Een siliconen rubber ringetje zou echter wel op z'n plaats zijn.

Nou heb ik ook zo'n gas gestookte soldeerbout en als je daar de bus op drukt, dan gebeuren er 3 dingen:

  • Ventiel van de bus gaat open
  • Ventiel van de (op dat moment) bovenkant van de 'tank' van de bout gaat open
  • Ventiel van de vulbuis in de bout gaat open.

Het idee is dat je de bout behoorlijk vol krijgt met vleoibaar gas. Daarvoor moet er wat gasvormig gas ontsnappen. Dus ja, het lekt. Maar volgens mij is dit (in elk geval bij deze bout) 'by design'.
En ik heb niet de indruk dat het tussen bus en vulnippel lekt - als je begint met vullen, komt er alleen gas uit, na even begint het ook vloeistof te sputteren en dat is het moment om te stoppen, zo vertelde de manual...

Het busje is overigens ook van de Action. Zonder verloop. Niks aangepast. Past prima...

mel

Golden Member

Zelfde principe als een limonadevuller.
De druk in de tank en de bout moet gelijk zijn, dan pas loopt de vloeistof er door.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik zag dit net bij tme:

Geen idee wat ze waard zijn maar ik zie veel modellen die ik hier (in België) nog nooit gezien heb. En aan lage prijzen! (ook zonder de korting)
Let wel op:ik zie veel kabels van slechts 1mm2

Hubie

Special Member

Op 11 februari 2017 14:14:55 schreef Arco:
Dan gaat er bij deze bus (Ronson) nog steeds meer de lucht in dan er in de bout komt...

Ik heb ook zo'n Aldi gasboutje.
Hiervoor had ik een andere,dat was een ramp.
Ik heb ergens gelezen in een handleiding dat het te vullen apparaat,soldeerbout of aansteker kouder moet zijn dan het busje gas,schijnt beter te werken met het vullen.
(Vraag mij niet waarom) ;-)

Edit\Gevonden.
Staat op een busje Weller Pyropen Refill.
"De gasflacon dient handwarm te zijn"

Tidak Ada

Golden Member

Maar zowel de soldeerpen als het busje koelen snel af door expansie.
Soms zit er zelfs ijs op de ventielen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Ik kom net deze aanbieding tegen bij HBM.
Helaas hangt er een prijskaartje aan, maar voor een beroepswerkplek misschien toch een goede investering.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 8 januari 2017 15:53:42 schreef fcapri:
was ik vandaag nog eens aan het kijken om wat normale LCD schermpjes bij te kopen om wat te spelen.
die I2C 16x2 zijn toch zo eenvoudig bij een klein testprogramma.

kom ik dit tegen:
5 blauwe 16x2 karakter displays
en
5 I2C converters voor op dat scherm
en dit alles voor 1,79€ (normaal de prijs van 1 display)
https://www.aliexpress.com/item/Free-Shiipping-5lot-10pcs-1pcs-1602-16…

betwijfel wel of er 5 zullen aankomen, zal wel ergens een fout in zijn tekst zitten

\
Zijn deze al aangekomen?
Ik had ook een aantal gekocht, maar hier is nog steeds niets afgeleverd.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Op 21 februari 2017 13:39:44 schreef TonHek:
[...]
\
Zijn deze al aangekomen?
Ik had ook een aantal gekocht, maar hier is nog steeds niets afgeleverd.

TonHek

Zijn hier ook nog niet aangekomen helaas..
http://track-chinapost.com/startairmail.php?code=RS387967243CN

Ziet er slecht uit :-(

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Whoa! Volgens mij heeft ie de poststukken aangemaakt, maar nooit op het postkantoor afgegeven.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Aan Chinees Nieuwjaar gedacht? Dan ligt heel China (>1,4.109 stuks!) op z'n kop. En dat is dan gelijk een vakantieperiode.

Btw.:
TME verzend alle orders vanaf €69,- t/m vrijdag voor €0,01!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
RAAF12

Golden Member

Op 21 februari 2017 17:40:16 schreef Tidak Ada:
Aan Chinees Nieuwjaar gedacht? Dan ligt heel China (>1,4.109 stuks!) op z'n kop. En dat is dan gelijk een vakantieperiode.

Btw.:
TME verzend alle orders vanaf €69,- t/m vrijdag voor €0,01!

Ik had vóór het Chinese nieuwjaar bij Aliexpress besteld en het pakje lag per China Air Post vandaag in de bus. Via track en trace ook te volgen maar niet nauwkeurig ze geven aan dat het pakket nog onderweg is....

besteld op 29-1 afgeleverd op 21-2

Tidak Ada

Golden Member

Ha Ship

Transfer Multisort Elektronik - Elektronische Componenten
www.tme.eu/nl, een Pools bedrijf à la Farnell, met een Nederlandse vestiging. Ik heb er goede ervaring mee.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 21 februari 2017 17:58:01 schreef RAAF12:
maar niet nauwkeurig ze geven aan dat het pakket nog onderweg is....

Dat ligt aan niemand anders dan POSTNL. Tracked poststukken die door de brievenbus kunnen leveren ze zonder track en trace, en dus zonder ontvangstbevestiging af.

Als jij zegt dat je het niet gehad hebt, zegt postnl ook dat ze het nooit binnen hebben gekregen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

Ok, das duidelijk, ik blijf nu tegen zo'n stom opstijgend vliegtuigje aankijken in de app, terwijl die kist allang geland is. Zending is in goede orde aangekomen. Was overigens een Toslink naar stereo cinch audio adapter en een Alps motorpot PCB met IR RC bediening. De TV AB werkte anders niet op een externe stereo versterker (alleen optical en HDMI output) en de bass weergave in de platte TV is erg naadje, daarom staan nu twee flinke B&W kasten naast.

flash2b

Special Member

Op 11/3 deze keer wél verkrijgbaar bij Aldi NL voor €14,99.

http://www.aldi.nl/images/digitale_multimeter_normal_37145.jpg

True RMS....

Hubie

Special Member

Ook bij de Aldi op 11/3 kastje met 33 schuiflades.
Lijkt verdacht veel op mijn Raaco kastjes.

leime

Golden Member

Ik wilde ze ook gaan tippen, in de breedte passen er precies weerstanden/diodes in. Wel jammer dat je er maar 32 tussenschotjes bij krijgt.

Het zijn erg mooie kasten, heb er inmiddels zelf al 12 hangen :D

Groeten,
Emiel

Hubie

Special Member

Ze kosten geen ruk ook.
7,99
Heb nog ff bij Lob.moc gekeken die nog Raaco kastjes verkoopt.
Die zijn 7 of 8 X duurder.

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 6 maart 2017 21:17:46 (61%)

Dit topic is gesloten