Rosmalen 2017 elektronica vlooienmarkt

Tidak Ada

Golden Member

Ik meen te herinneren, dat een snelle daling van de (inderdaad hoge) spiegel verantwoordelijk is voor kaalheid, waardoor heren op latere leeftijd kalen.
De werkelijkheid is veel gecompliceerder

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Op 12 maart 2017 17:22:10 schreef Tidak Ada:
De werkelijkheid is veel gecompliceerder

Heet dat niet de ziekte van hedel? >:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
maartenbakker

Golden Member

Op 12 maart 2017 16:47:59 schreef Jinny:
Eerder high testosteron.
Een nogal hoog niveau van dat goedje zorgt ervoor dat het haar van de bovenkant van de schedel naar de boven en onderkaak zakt.
Een laag niveau zorgt ervoor dat het haar blijft zitten waar het zat.

Het gehalte dihydrotestosteron in het bloed regelt o.a. de haargroei. Door erfelijke factoren wordt bepaald dat sommige haarcellen te snel door hun cycli lopen en opraken als er relatief veel dht in het bloed zit. Je kunt dus ook hoge teststeron/dht en dikke bos haar hebben, maar dat is veel mannen inclusief mezelf niet gegeven. Bij vrouwen gaat het na de overgang ook wat harder, maar die staan dan wel al op ruwweg 50 jaar voorsprong.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rbeckers

Overleden

Op 12 maart 2017 13:07:13 schreef chuckie:
...
Jeroen,Sine en ik gaan elk jaar kort voor de beurs schiften wat nog te verkopen is (er komt tijdens de beurs ook weer bij) en de nieuwe ingebrachte spullen ook beoordelen.

Misschien een beperkt lijstje van die spullen bij Vraag & Aanbod zetten?

bprosman

Golden Member

Is die signaalgenerator (Philips) nog weggegaan ?
Vond het wel een leuk ding maar iets boven mn budget.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Schimanski

Golden Member

ja de Philips LF-gen is verkocht, maar wel voor een stuk lager dan de prijs op het stickertje. Bij testen bleek hij toch niet helemaal jofel meer te zijn. Vuile? contacten die zorgen voor uitvallend dan wel bibberend uitgangssignaal (het voordeel van veel scopes op de stand is dat je makkelijk eens wat kunt testen).

Ik heb een leuke dag gehad, bijna niets gekocht, maar wel veel verkocht voor CO.

Alle donateurs van apparatuur en onderdelen bij deze nogmaals dank voor jullie inbreng... Op naar volgend jaar, een jubileum. Het is dan 10e Jaar dat CO op de markt in Rosmalen staat.

Denken jullie nog aan de prijsvraag

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

- 2x transfo 200VA 2x18V
- scheidingstransfo 350VA (ik had nog naar zo een stekkertje moeten zoeken dat erop past :-( )
- 4x bourns 1K multiturn
- 20x TO247 isolatie
- 2 bruggelijkrichters (van op de CO stand)
- 7 elcos 63V 4700uF (van op de CO stand) met verschillende aansluitingen, die met 5 pinnen moet ik nog eens goed bestuderen.

Ik kwam ook transfos tegen van amplimo 225A 2x18V, maar die waren beduidend lichter dan deze van 200VA.
Deze hebben 5% regeling; en die van amplimo zijn 7% zie ik net op internet http://www.amplimo.nl/images/downloads/ds%20standardrange/68014.pdf
Dus dat lijkt een goede koop. Ik heb er speciaal gezocht zonder binnenkern dan kan ik er nog wat hulpwikkelingen bijleggen.

Ik was ook nog op zoek naar wat koperdraad van 0,5mm maar dat waren meestal korte stukjes en redelijk aan de prijs.

Op 12 maart 2017 22:27:28 schreef joram.agten:
.... 7 elcos 63V 4700uF (van op de CO stand) met verschillende aansluitingen, die met 5 pinnen moet ik nog eens goed bestuderen.

@joram.agten:
Naar mijn weten staan er driehoekje,vierkant,rondje
en dergelijke zowel bij de aansluitingen en op de vermeldingen op de condensator.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
haasje93

Golden Member

Ik had ook dit jaar een leuke buit, was niet zoveel als voorgaande jaren.
Scheidingstrafotje van Marconi
Van den perk weerstand van 100 Ohm
2 crt buisjes van Hitachi
Programmeble attenuator van HP
twee metertjes van de duitse whermacht die uit een Torn EB zouden kunnen komen
een aantal losse attenuators

En verder heb ik nog een aantal mensen van CO gesproken.
Toen ik de buit van Flash2B zag besefte ik mij dat ik hem wel had gezien maar toen niet wist dat het Flash2B was..

Groeten,
Christiaan

[Bericht gewijzigd door haasje93 op maandag 13 maart 2017 12:47:44 (24%)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Weet iemand wellicht hoe de Duitse verkoper met allerlei diverse automatiserings en LCD schermpjes heet? Stond dit jaar op stand a20, a21, a27 en a28.
Heeft altijd divers materiaal, o.a. automatiserings spul, LCD schermen, servervoedingen, steppermotoren en meer grut.
Hij heeft een website, maar heb helaas geen papiertje met de link van hem mee gekreken. Beetje lastig zoeken zo dus, hij had het er wel over dat hij documentatie voor mijn LCD op zijn site heeft staan.

Vast wel iemand die weet wie ik bedoel als de spullen zo zie in het topic, ook iemand die de naam of nog beter de website heeft? :)

Op 13 maart 2017 13:50:06 schreef Kyle:
Weet iemand wellicht hoe de Duitse verkoper met allerlei diverse automatiserings en LCD schermpjes heet? Stond dit jaar op stand a20, a21, a27 en a28.:)

Anders even bij de VERON opvragen wie de standhouders zijn, eventueel bij Eric Elstrodt.

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Shiptronic

Overleden

Hier kan je zien op welke plek(en) deze standhouder stond: http://radiovlooienmarkt.nl/wp-content/uploads/2017/02/Lay-out-beneden…

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 13 maart 2017 16:25:20 (28%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 13 maart 2017 13:50:06 schreef Kyle:
Weet iemand wellicht hoe de Duitse verkoper met allerlei diverse automatiserings en LCD schermpjes heet? Stond dit jaar op stand a20, a21, a27 en a28.
Heeft altijd divers materiaal, o.a. automatiserings spul, LCD schermen, servervoedingen, steppermotoren en meer grut.
Hij heeft een website, maar heb helaas geen papiertje met de link van hem mee gekreken. Beetje lastig zoeken zo dus, hij had het er wel over dat hij documentatie voor mijn LCD op zijn site heeft staan.

Vast wel iemand die weet wie ik bedoel als de spullen zo zie in het topic, ook iemand die de naam of nog beter de website heeft? :)

Ik heb er schermpjes bij gekocht, en heb zijn gegevens thuis liggen, als ik straks van het werk terug ben, post ik het wel even :)

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
bjokal

Golden Member

......

Never mind, KoenP kijkt al voor je ;-)

[Bericht gewijzigd door bjokal op maandag 13 maart 2017 16:37:31 (91%)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
maartenbakker

Golden Member

Op 12 maart 2017 18:55:15 schreef pa3gws:
[...]
Heet dat niet de ziekte van hedel? >:-)

Ziekte van Hedel klinkt als elco's van Punsumi, NA en Jd. Vooral die van NA krijgen juist haar bovenop, soort van hanekam...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit is het briefje dat ze bij de schermpjes staken, ik post het even per foto om typfouten te vermijden :)

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
Shiptronic

Overleden

Kijk: http://www.annunddick.de/ , Daar kan de gemiddelde Aliexpres chinees eens een voorbeeld aan nemen. Het zou eigenlijk een verplichting moeten zijn de DS beschikbaar stellen van de troep die je verkoopt, off in ieder geval een link naar de fabrikant voor meer info. Meer dan de helft weet geen eens wat hij/Zij verkoopt

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Off-topic: een foto of plaatje (i.h.a een afbeelding dus) is ook een behoorlijke belemmering voor SPAM-bots en dus wat veiliger om te posten .

Vol st(r)oom er tegenaan!

Vandaar dat een e-mail adres als een plaatje getoont word :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
flash2b

Special Member

Goede toko die Ann und Dick, staan ook in Friedrichshafen. Ze verkopen mooie gebruikte connectoren en schakelmateriaal, in Rosmalen ook weer een paar gekocht.

Yes, dat is zijn ze! Super bedankt allemaal voor de snelle respons.
Kan ik ook gelijk kijken waar ze nog meer staan :)

Shiptronic

Overleden

Op 13 maart 2017 19:41:20 schreef PC-Rider:
Off-topic: een foto of plaatje (i.h.a een afbeelding dus) is ook een behoorlijke belemmering voor SPAM-bots en dus wat veiliger om te posten .

Was, beeldherkenning is gemeen goed geworden. Iets van OCR of zoiets, op foto's worde bv kentekens feilloos herkend.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 13 maart 2017 21:26:40 (11%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Off-topic: @shiptronic. Klopt, maar dat vraagt nog steeds veel rekenkracht. Captcha's en dit soort afbeeldingen van mailadressen zijn in principe wel te ontcijferen door OCR of andere, vaak cloud- gedreven software, maar te duur om massaal in te zetten voor SPAM bots. Voorlopig althans....
/ Off-topic

Vol st(r)oom er tegenaan!

Op 12 maart 2017 22:27:28 schreef joram.agten:
- 4x bourns 1K multiturn

correctie:
- 3x bourns 1K multiturn
- 1x bourns 100Ω multiturn ;-) (die lag dus in het verkeerde bakje en daar heb ik over gekeken)

Een ervan geeft precies wel wat ruis als je eraan draait. (die zwarte)
Ik kreeg die (na wat aandringen met een mes) zo open.
Nu zou ik die graag proper maken en opnieuw invetten.
Kan ik het oude vet eruit krijgen met wat IPA?
En wat voor nieuw vet gaat daar dan in?