wat denk je van een vochtig huis, dat heeft de doorgewinterde audiofiel ook niet, de lucht bevat meer vocht, dus minder geluid per M3 en de speaker conussen van papier worden er zwaarder van
Dit topic is gesloten
wat denk je van een vochtig huis, dat heeft de doorgewinterde audiofiel ook niet, de lucht bevat meer vocht, dus minder geluid per M3 en de speaker conussen van papier worden er zwaarder van
Overleden
Geluid verplaatst zich door water verder en sneller dan door lucht
Dus het is helemaal niet erg als je huis 'onder water' staat?
.
[Bericht gewijzigd door ohm pi op dinsdag 21 maart 2017 20:17:06 (100%)
Golden Member
Op 21 maart 2017 22:08:35 schreef vergeten:
Audiofiel is het niet, High-end ook niet maar een beetje nonsens wel
een garantielimiet van 100.000km op je car audio!
[bijlage]
Zie daar niets vreemds in..als je veel rijdt dan heb je vaak de audio aan.
vraag me af of de lakgarantie locatieafhankelijk is, zeeland of limburg kan 50.000km schelen
Golden Member
een garantielimiet van 100.000km op je car audio!
De audio is na 10.000km "ingespeeld" en optimaal.
Na 100.000km is de audio uitgespeeld en is het feest over.
zeeland of limburg kan 50.000km schelen
Moest ff kort denken maar het kwartje is gevallen
[Bericht gewijzigd door Thevel op dinsdag 21 maart 2017 23:01:20 (25%)
Op 21 maart 2017 22:56:00 schreef Thevel:
[...]De audio is na 10.000km "ingespeeld" en optimaal.
Na 100.000km is de audio uitgespeeld en is het feest over.
Bij een goed ontworpen en gebouwde auto kan deze gelijk de sloop op. Leuk, met krakende muziek zo de shredder in.
Special Member
al die KM beperking erop is voor mij nogal verneukeratief....
Ik rijd vrij veel (woon werk verkeer is al 124 km per dag! a 200 dagen = ca 25 K per jaar) dan doe ik ook nog weleens wat emt mijn eigen bedrijf of met mijn gezin, wat er ook flink inhakt. Dus rijd gewoon 35.000 per jaar ongeveer. dus na 4 jaar heb ik precies geen garantie meer op mijn K-IA (want ik zou wele en ezel zijn om onder deze voorwaarden te kopen..
Al mijn auto's zijn meer dan 13 jaar oud (meeste meer dan 20 jaar)
de meeste hebben meer dan 300.000 km gelopen en idd. er mankeert weleens wat aan, maar afgezien van het laatste ongelukje en de wagon hiervoor valt het allemaal best mee als je ziet hoe ik de auto's minimaal onderhoud geen en mishandel. En van de audio heb ik zelden of nooit last (okee wederom de land rover, maar dat was mijn eigen schuld i.v.m. condens in de radio wegens mijn eigenwijzigheid om de montageplek te veranderen!)
audio beperking in een auto, hoe komen ze erop.
de enige autoradio's waar ik problemen mee hebt (krakende potmeters) zitten in mijn ford capris en die bakken zijn dik 30-40jaar oud.
ik denk dat 5-10jaar toch een haalbare leeftijd is voor een audio systeem. zelf al moeten ze 1% herstellen na die tijd, wat is de kans dat er op die 10jaar nog altijd de originele eigenaar mee rijd? en dat die dan aanspraak zal maken op zijn garantie?
of hebben ze zo weinig vertrouwen in hun extern goedkoop aangekochte audio systemen?
trouwens, als je na 8jaar een autoradio van pakweg 200€ moet vervangen in een auto waar de kant 20-30K voor betaald heeft, dat is toch peanuts. garantie wordt meestal behouden als je correct onderhoud door de dealer laat uitvoeren. dan hebben ze die 200€ allang in hun zakken gestopt.
met mijn vorige firmawagens deed ik vlot 3000-3500km/week, dat wil zeggen dat ik elke 1,5-2maand in de garage stond voor onderhoud en dat mijn auto na iets meer dan 1jaar einde leasecontract was omdat die 130-150 000km had. dan is de garantie al verlopen van audio
[Bericht gewijzigd door fcapri op woensdag 22 maart 2017 07:45:18 (14%)
Het kan ook nog zo zijn dat de auto zelf na 100.000 km zo veel lawaai begint te maken dat de kwaliteit van de audio er onder gaat lijden
Bij de Kia van mijn vriendin liet deze week de de hemel los en kwam naar beneden hangen.
Dat zal ook wel niet goed zijn voor de akoestiek.
Golden Member
Het radiootje in mijn blik doet het nog prima na 17 jaar.
Ook als is de garantie daarop al 150.000 Km verlopen.
ik had wel wat collega's die op een gegeven moment problemen hadden met de radio, die ging niet hard zat meer, de bus maakte steeds meer bijgeluid op de snelweg
[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 22 maart 2017 22:07:40 (52%)
Om een beetje ontopic te blijven
http://www.ohm-audio.nl/shop/Accessoires/2346317/Gigawatt-DC-Blockerbo…
wel even 1350 euro aftikken graag
Of 900 euro. En voor een ander model dezelfde print voor maar 300 euro... Dat is opzich nog niet eens helemaal bij de wilde spinnen af. Kennelijk hebben ze de prijs van de print aangepast aan de prijs van het apparaat waar hij in hoort.
Golden Member
Een printje met een relais en wat condensatoren bestemd voor een apparaat waar het eigenlijk al in had moeten zitten.
Dus nog even 1350 euro aftikken, pure laaielichterij.
Overleden
Die KIA garantie is een wassen neus, ooit een klant gehad met een airco probleem, conclusie condensor is lek. Bewust van de Kia garantie de klant geadviseerd om terug te gaan naar de dealer en garantie te claimen. Antwoord, een condensor van de airco valt niet onder de garantie? Repareren konden ze wel ~€ 1000,- ?
De klant een nieuwe condensor ~verkocht,gemonteerd en weer afgevuld totaal ~€ 300,--
Golden Member
Hoort een beetje audiofiel niet gewoon zijn eigen spanningsnet te hebben speciaal gevuld met audiofiele elektronen.
Het lijkt mij dat als je op een extern net zit je elke keer vreemde elektronen binnen krijgt die niet helemaal zuiver klinken.
Golden Member
En weer een pagina met de grootst mogelijke onzin.
Het filter is aangebracht op een nauwkeurig berekende plek in de kabel,
en beschermt het aangesloten apparaat onder andere tegen
parasitaire geluiden en trillingen aan de uitgang van de kabel.
Je moet het maar verzinnen...
Op 22 maart 2017 22:14:09 schreef benleentje:
Hoort een beetje audiofiel niet gewoon zijn eigen spanningsnet te hebben speciaal gevuld met audiofiele elektronen.Het lijkt mij dat als je op een extern net zit je elke keer vreemde elektronen binnen krijgt die niet helemaal zuiver klinken.
Een echte audiofiel wilt helemaal geen voeding vanuit het net.
Die heeft een garage vol met accu's die zijn woning voorziet van de allerschoonste spanning die er te krijgen is voor zijn audio installatie.
Natuurlijk is het hele huis voorzien van Mu metaal afscherming en voor alle zekerheid nog een loodlaag.
Ook zijn de muren geschilderd met speciale verf die met aardingsstrips op een speciaal geslagen schone aardpen aangesloten zit.
http://www.yshield.com/eu/yshield-shielding-paint-hsf54-hf-lf-5-liter
Volgens mij schreef ik daarover al een bijdrage, zelfs geen aarde nodig
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1880070#1880070
Golden Member
Op 22 maart 2017 21:30:41 schreef Peter112:
Om een beetje ontopic te blijven
http://www.ohm-audio.nl/shop/Accessoires/2346317/Gigawatt-DC-Blockerbo…
[afbeelding]
"DC Blockerboard.
In het lichtnet komen vaak DC componenten voor. deze kunnen de werking van uw kostbare Audioapparatuur verstoren. Gevolg, brommende transformatoren, en een verstoorde geluidskwaliteit."
Ze schrijven dus zelfs klinklare onzin!
Een DC component die brommende transformator veroorzaakt! DC is gelijkspanning/stroom en brommen is wisselspanning/stroom!
Nou ga je wel erg kort door de bocht.
Er staat een "DC component", dus geen DC. Als je die echt hebt, kan een trafo makkelijker in verzadiging raken of de toppen van de sinus. In werkelijkheid denk ik dat je eerder harmonische vervorming hebt, daar geldt ook voor dat de boel kan gaan brommen alleen weet ik niet hoeveel vervorming daarvoor nodig is.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 23 maart 2017 00:03:03 (24%)
En dan de dikte van die netkabel. Hoe ga je nu 10awg in een stekker pen krijgen van een gewone stekker?
Dit topic is gesloten