circuitsonline.net steeds vaker tijdelijk onbereikbaar

Tijdje niet op CO geweest, dus weet ook niet hoe lang de nieuwe advertenties al op deze manier bestaan...

Maar: de laadtijden zijn vreselijk. En ik heb even getest via een extern tooltje en het ligt niet aan mij. Ik heb het over meerdere seconden, bijvoorbeels 3.46s in deze test (maar het is af en toe nog erger, had zojuist een keer >5s) https://tools.pingdom.com/#!/d2sxTm/http://circuitsonline.net

Het lijkt met name aan de ads te liggen en de hoeveelheid requests die hij bij verschillende servers moet doen. Ik had voorheen de advertenties aangezet (als member kun je kiezen), om CO te supporten en omdat ik de ads interessant vond, maar nu het tegenwoordig de 13-in-het-dozijn-knipperende-ads zijn geworden gaat hij ook direct weer uit. Ik zal eens kijken of de vertraging dan ook weg is.
edit: Ja, dan zijn de laadtijden weer acceptabel.

If you want to succeed, double your failure rate.
PE9SMS

Special Member

Helemaal eens, de oude adds waren relevant. Heb er regelmatig op geklikt met het idee CO te helpen. Maar de standaard add die er nu staat verdwijnt hier resoluut achter de addblocker. Niet alleen omdat het vertraagt en bijvoorbeeld ook data kost uit een mobiele bundel, maar ook om de risico's op malware te verlagen.

Wat ik me nu meteen afvraag, komt CO niet uit de kosten dat deze stap noodzakelijk is?

This signature is intentionally left blank.
maartenbakker

Golden Member

Ik realiseer me nu pas dat er tegenwoordig kennelijk vaak externe advertenties geladen worden.

Ik sluit ook niet uit dat er sprake is van een defect of infectie; toen ik deze pagina herlaadde met Ghostery uitgeschakeld, kreeg ik in een tijdsbestek van tientallen seconden opeens 24 (!!!) trackers binnen zonder dat er ook maar 1 advertentie vertoond wordt.

Jammer, ik vond het leuk om de sponsoren in beeld te houden ondanks mijn betaalde status, nu zal ik ze maar weer uitzetten en ik verwacht eerlijk gezegd dat het aantal onbetaalde gebruikers dat ze blokkeert ook wel toe zal nemen. Als het niet voor de privacy is dan is het wel omdat externe advertenties tonen altijd risico's inhoudt.

Ik zou Jeroen adviseren om de advertenties weer gewoon zelf te hosten in plaats van in zee te gaan met 1 of meer externe bedrijven met een dubieuze reputatie.

Edit: Na herladen kwam er zowaar een Google-adsenseadvertentie over navigatiesystemen. Totaal niet relevant voor het forum noch voor mij! De Ghostery-teller staat op 6, maar hij staat ook al 1 minuut iets te laden van googleads.g.doubleclick.net dus geen idee wat voor ellende er nog achteraan moet komen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Het is wel een beetje belachelijk. Navigatiesystemen zijn nog een beetje electronisch. Ik kwam nu met per ongeluk uitgeschakelde Ghostery ook een advertentie voor Monuta tegen (misschien omdat ik een topic over een Driehuis-Westerveldschakeling frequenteerde?) en eentje van Londen Airport. Nu eentje over Onderhoud NL Garantie op huizen. Alsof iemand die het forum bezoekt niet vaak zelf onderhoud doet of daar mannetjes voor weet.

Advertentieschuifje gaat nu echt uit en ik zou Jeroen nogmaals dringend willen adviseren om de advertenties een beetje leuk en relevant te houden en niet de ziel van je gebruikers namens hen aan een dataverzamelbedrijf te verkopen, om niet de zoveelste site te worden die een levende reclame is voor adblockers.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Ik heb ook (voor het eerst) de ADblocker aangezet. Al die irritante Google ads gaan op den duur op je zenuwen werken.
Zeker omdat de meeste irrelevant zijn en niets met electronica te maken hebben (of met iets wat me ook maar iets interesseert)

Als je ooit wat opgezocht hebt op Google, gooien die sukkels je een jaar later nog dood met advertenties daarover... :(
(schijnbaar valt het kwartje niet dat je geen interesse hebt en nooit op die ads klikt, dus het zinloos is om door te gaan)

Daarbij gaat het laden nu ook zonder wit scherm en vertragingen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

Daar zeggen jullie wat. Ik heb ook een paar dagen geleden de advertenties uit moeten zetten. Met de vorige had ik geen enkel probleem, dus liet ik ze aan staan, maar nu werd het te gek.

Eigenlijk jammer, zo komt er straks zelfs minder advertentiegeld binnen, in plaats van meer wat waarschijnlijk de bedoeling was. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Ik denk CO best iets kan verdienen met advertenties, maar niet met deze banneraanpak.

1. Native advertising: Er wordt echt een artikel geschreven voor een adverterteerder bijvoorbeeld "het verschil tussen FET & BJT" en dan wat linkjes voor de diverse producten bij de torrenshop.nl. Je hoopt natuurlijk dat een adverteerder zelf iets wil schrijven, bijvoorbeeld de 5 belangrijkste punten van werktafelverlichting door werklampenshop.nl...

2. Alle producten/componenten deeplinken.. Als iemand zegt "7805", "BC547" of "LEDSTRIP" maakt CO automatisch een linkje naar een verkoper met een reseller code.. (dit kan vaak via partijen als tradedoubler e.d.)..

Het kost wat tijd en energie om het op te zetten maar ik weet zeker dat het iets oplevert. Het is weinig irritant, zelfs 'handig'. En het is gewoon zonde als iemand hier leest over "Weller". Vervolgens naar Google gaat "weller" intypt en bij Conrad zo'n ding koopt. Het had waarschijnlijk €5 kunnen opleveren door een linkje te maken van CO naar conrad).

Ben ik dan de enige met reclame van die jonge rondborstige dames van True Love?
Het is een welgekomen afwisseling voor een bruggepensioneerde tussen al die elektronica. :)
Die andere reclame waar ze vragen om "mijn" 350.000E pensioengeld te beleggen is al heel wat minder.

Refrechen gaat al beter.

LDmicro user.
blackdog

Golden Member

Hi,

Iedereen kan het beste volgens mijn mening, de volgende type programma's installeren:
uBlock, NoScript, Self-Destructing Cookies en b.v. Privacy Badger, verder zijn hostfile aanpassen met deze lijst: http://someonewhocares.org/hosts/
En dan de tijd nemen te leren hoe deze software werkt! Ja het is uiteindelijk minder confortabel, leer er mee televen als je veel minder bullshit wilt zien en je privacy je enigsins lief is.

Laat niemand je vertellen dat dit slecht voor websites is, dat ze dan niets meer verdienen, alle marketeers hebben het er zelf naar gemaakt dat dit soort software nodig is.
De meeste marketeers zijn moraalloos tuig...
Ik heb het dan niet over een marketeer die een actie maakt voor een pot pindakaas.

Maar vooral over die apen die voor grote bedrijven werken en de types die handelen in zeg reklame op websites en dat dus tegenwoordig bijna allemaal dynamisch is.
Het gaat vaak via tweede, derde, vierde partijen en de website eigenaar heeft geen idee wanneer wat getoond wordt... (een paar jaar achter elkaar dat nu.nl malware serveerde in "hun" advertenties...)
Lekker makkelijk voor U website eigenaar, wij nemen het geheel uit uw handen, U hebt er geen omkijken naar...

Om weer even terug te komen op CO, door omstandigheden moet ik wat meer met mijn telefoon doen op website's en daar wordt ik helemaal gek van de reclames. (in mijn werkomgeving is het heerlijk rustig)
Ik heb hier nog geen goede oplossing voor bedacht, maar die gaat wel komen door een VPN naar een eigen omgeving waar ik de bullshit filtering doe.

Ik kan het niet waarderen dat ik nu de rotzooi zie van pensioenen, hypotheken op CO, als ik eens niet ingelogt ben.
Maar, het is niet mijn website, ik heb ook geen rechten omdat ik 50€ per jaar betaal aan CO, maar als CO blijft doorgaan met die onzin reclame, dan stopt volgend jaar mijn bijdrage, want die is dan niet meer nodig...
CO levert zelf weinig bijdrage aan deze website, dat zijn wij met zijn alle, niet vergeten eigenaren! :-)

Mijn 2 cent,
Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Shock6805

Golden Member

Ik moet ook zeggen dat de advertenties laatst storend zijn geworden. Ik heb een hele tijd de adblocker afgezet om CO enigszins te 'steunen' daarbij hadden de reclames eigenlijk nooit mijn aandacht getrokken. Een paar dagen geleden werd ik echter gestoord door een flikkerend rood vlak. Dat vond ik best spijtig.
Van laadtijden heb ik nog niet direct last gehad, maar ik ben op kot vrij traag internet gewoon. Mijn perceptie is dus wellicht wat vergevingsgezinder.

Ik hoop dus ook dat we kunnen terugkeren naar relevante, minder opdringerige reclame. Ook enigszins relevant: nieuwe adblock techniek. een indicatie dat opdringerige reclame binnenkort wellicht verleden tijd is. Ik ben van mening dat reclame kan, zolang die aangepast wordt aan het doelpubliek en hun gevoel van té.

@blackdog:
Pi-hole al tegengekomen? Dat is een image voor de raspberry pi die dan als DNS gaat dienen. Adhv lange gekende lijsten blokkeert die de request naar ad-servers. Maar ik vermoed dat daar ook wel zal te vinden zijn hoe die image is gemaakt. Zodat het na te bouwen is. Het is immers opensource.

[Bericht gewijzigd door Shock6805 op vrijdag 21 april 2017 14:49:43 (14%)

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.
Jeroen

Moderator

De nieuwe banner die er nu staat is een proef, om te kijken hoe dit bevalt. Morgen eindigt de proef en keren we terug naar de oude banners. We zullen dan evalueren wat we in de toekomst gaan doen. Performance, privacy, irritatie-factor, etc. zullen daarin uiteraard worden meegenomen.

High met Henk

Special Member

Nou ik vond de proef wel geslaagd eigenlijk;

Ik heb het schuifje omgezet

En een ad blocker geinstslleerd en gemerkt dat zelfs nu.nl dan beter laad en je van die youtube ads ook af bent...

Ben er erg content mee

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
evdweele

Overleden

Het zal aan mij liggen :? maar ik heb nog nooit reclame op CO gezien.
Wat met

Ik heb het schuifje omgezet

wordt bedoeld is me ook niet duidelijk. Ik zie nergens een een 'schuifje'.

De website NU.nl laat wel elke keer zien dat het ze stoort dat ik een adblocker gebruik, maar voor CO staat die adblocker uit.

Edit:

@bprosman hieronder: Het keuzevakje gevonden. Meteen kwam er een berg irritante rotzooi op het scherm.
Nu weet ik ook weer de reden dat ik al meer dan 25 jaar een "Nee Nee" sticker op de brievenbus heb.

Reclame is aan mij niet besteed. Als ik iets nodig heb ga ik zelf wel op zoek.

[Bericht gewijzigd door evdweele op vrijdag 21 april 2017 17:43:25 (31%)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
bprosman

Golden Member

Hier ook geen adblocker en ik zie ook geen ad's.
@Evdweele, het vinkje "Laat advertenties zien" staat uit in mijn profile, dat zal het wel zijn.
Overigens is me dat wel een tientje (mijn donatie) per jaar waard.

@Bram werkt dat voor jou niet ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

Als member zijn je ads std geblokt, maar kun je uitzetten

De oude linkjes waren snel, klein en niet hinderlijk op sommige flitsende animated gifs na..

Dit spul is gemiddeld ronduit irritant

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde inderdaad het vinkje en niet het schuifje.

Marketingconversie met automatisch gelinkte onderdelen zou ik afschuwelijk vinden (allemaal links waar ze optisch en archieftechnisch niet horen), maar winkels linken via een kickbacknetwerk zou mogelijk een compromis zijn. De oude eerlijke wat-u-ziet-is-wat-u-krijgt advertenties vond ik echter het mooiste.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 21 april 2017 19:31:28 (51%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
PE9SMS

Special Member

Voor Android is DNS66 wel een aardige app, te verkrijgen via de F-droid repository. Geen root nodig, deze app maakt een VPN doorgeefluik waarbinnen op DNS basis hosts gefilterd worden. Er wordt gebruik gemaakt van een stuk of 10 hosts lijsten.

This signature is intentionally left blank.

Ik zit net even te kijken, maar ik zie de "content" van de site verschijnen, en een opvallend wit vlak waar de advertentie hoort. Even later wordt daar iets ingevuld. (chrome op Linux).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ah, dit viel me allemaal ook al op :)

Ik heb Adblock voor CO normaal uit staan, maar sommige advertentieaanbieders hebben wel erg vervelende scrollende/aandachttrekkende advertenties. Dat hangt gewoon helemaal van je eigen surfgedrag af.
Marktplaats heeft vrij statische, rustige advertenties. Maar ik krijg ze ook van FCmoto.de en die zijn gruwelijk vervelend.

Ik hoop dat er een tussenweg te vinden is die genoeg geld in het laadje brengt, maar niet afleidt van het lezen.

Uiteindelijk maakt het me ook niet zo heel veel uit want ik was al van plan om weer eens een donatie te doen :)

[Bericht gewijzigd door Ledlover op zaterdag 22 april 2017 14:32:47 (11%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Thevel

Golden Member

Da advertenties zijn nu weer als "van ouds"
Houden zo!

blackdog

Golden Member

Hi,

Ik zie het ook, het is hertsteld en LEDs Buy LEDS is nog steeds knap irritand, rede om geen LED's bij hem te kopem.
Er is maar één manier om het ze duidelijk te maken, de advertenties negeren en ze de omzet onthouden.

Voor de duidelijkheid, regelmatig heb ik uitgelogt om op de links van Voti en Eleshop te klikken.
Eleshop veranderd ook maar is niet irritant, LEDs Buy en Conrad is dit wel, Goed Meten krijgt van mij ook geen klandizie, eigenschuld dikke bult.

Het dak op met een bos uien, voor de gene die hun klandizie met opzet irriteren ;-)

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
bprosman

Golden Member

Het is maar waar je een (web)shop op beoordeeld. Heb geen aandelen in Led's-buy maar vind Harold toch 10x prettiger om zaken mee te doen dan de vaak arrogante antwoorden die ik van Eleshop krijg.

Afgelopen jaar gevraagd of ze in Rosmalen aanwezig waren en of ze reserve onderdelen voor soldeerstations bij zich hadden.
Antwoord was : "Nee we staan er niet en als we dr stonden hebben we geen onderdelen"

Terwijl bij Led's buy en van Dijken je antwoorden krijgt als "zeg wat je nodig hebt en we brengen het mee" .

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

hmm de enige waar ik weleens kom is eleshop, maar verder houd het op...
LED? buy heb ik 1x gekocht en laat ik het zo zeggen dat ik betere kwaliteit zou hebben gekocht bij een willekeurige chinees.

@bram: probleem van led? buy en goedkoop meten, dat het niet aan mijn standaarden voldoet: IMO is het onbruikbare zooi.

Bij eleshop weet ik ook dat het niet perfect is, maar kan ik nog wat bijvoorbeeld de PVC meetsnoeren en goedkope klemmen, voor een tijdelijke opstelling zijn best weleens handig. Hoef ik geen dure siliconen te kopen..

[Bericht gewijzigd door High met Henk op zaterdag 22 april 2017 15:45:19 (46%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
blackdog

Golden Member

Hi,

Wat betreft de beoordeling van leveranciers, ik heb b.v. ook goede ervaring met Eleshop betreffende onderdelen voor de producten die ik daar heb gekocht.

Maar het gaat hier nu even over reclame gedrag van de adverteerders, wat dit betreft heb ik mijn mening gegeven.

Dan nog Shock6805 :-)
Naar volle tevredenheid draaid hier al een paar maanden de Pi-Hole en ik ben aan het kijken of ik deze kan verkopen aan mijn klanten om tegenwicht te geven aan het reclame geweld waar ze door getergt worden :-)

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.