Draadloze communicatie huis automatisering

Dat ziet er wel goed uit. Ik ga eens kijken voor die wat te bestellen!

Heb je misschien ook een mooi adresje waar ze voor een mooi prijsje te koop zijn?

[Bericht gewijzigd door Wtrader1 op donderdag 27 juli 2017 15:43:54 (38%)

Lambiek

Special Member

Kijk eens bij RS, CONRAD, of FARNELL.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Nog even rond gekeken tussen al mijn spullen! Deze :http://www.hlktech.net/product_detail.php?ProId=59

Heb ik toevallig nog een paar liggen, ooit besteld, ergens weggestopt niet meer aan gedacht.
Zijn die ook goed genoeg voor te gebruiken?

Op 27 juli 2017 13:44:11 schreef MGP:
[...]
Tot de spanning wegvalt!

Dan moet je eerst kunnen zorgen dat alles vanzelf terug opstart, zonder tussenkomst van personen.

Dat is geen enkel probleem, hier een Raspberry-Pi met Domoticz en diverse esp8266-modules die gewoon allemaal weer opstarten zonder tussenkomst van iemand.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Op 27 juli 2017 19:38:27 schreef Lambiek:
Kijk eens bij RS, CONRAD, of FARNELL.

Moet er persee een Varistor tussen fase en nul staan?

Lambiek

Special Member

Ze adviseren een zekering en een condensator "X2-CAP-0.1uF-275V".

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 27 juli 2017 19:52:47 schreef Roches:
Dat is geen enkel probleem, hier een Raspberry-Pi met Domoticz en diverse esp8266-modules die gewoon allemaal weer opstarten zonder tussenkomst van iemand.

Ik schreef niet dat het niet kan maar daar moet je verdomd goed in thuis zijn en dat is zeer weinigen gegeven.

Edit hieronder: hier kunnen we van meespreken, de zoon had een NAS server opgezet met een RPI maar toen ik onverwacht de spanning aftrok voor werkzaamheden was alles om zeep, uren werk om alles terug te plaatsen.
We zijn er na testen vanaf gestapt, waarschijnlijk door teweinig ervaring alhoewel zijn internetcontacten er ook geen oplossing voor hadden.

Als je zo een domoticasysteem moet opzetten is het beter dat het de hobbykamer niet verlaat, je hebt wel wat bijgeleerd en dat is ook heel wat.

LDmicro user.

Een ESP8266 module start gewoon op zonder kunstgrepen. Je moet er natuurlijk wel eerst een programma in flashen dat doet wat jij wilt. Maar deze bordjes kunnen in een Arduino omgeving geprogrammeerd worden, je vindt talloze voorbeelden op het web. Complexiteit kan je vergelijken met een Arduino Uno. Een Raspberry is eigenlijk een kleine computer die onder Linux draait. Deze start ook gewoon op, moet je niks bijzonders voor doen. Je eigen toepassing kan je ook automatisch laten opstarten (Vb programma in Python, MySQL database, webserver...), maar dit moet dan wel ingesteld worden. Maar ook hier vindt je weer talloze tutorials op het web. Met een Pi moet je wel opletten met het uitschakelen : zo maar de voeding onderbreken kan je SD-kaart corrupt maken, omdat Linux regelmatig naar de SD kaart schrijft. Eerst dus een "shutdown" via de command line, en daarna pas de voeding eraf.

Nee, waar de Pi last van heeft is dat de SD-kaart ook gebruikt wordt voor de tijdelijke bestanden en dat daar je SD-kaart sneller van slijt en kapot gaat.

Daar kun je een RAM-disk voor aanmaken, en alle tijdelijke bestanden daar op laten zetten.

Tutorial staat wel op het internet.

Heb het zelf ook nog niet gedaan, maar zal daar binnenkort eens induiken...

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!