Yo!
Ja het was gezellig, goed eten (De pinda soep en de balletjes!)
Hieronder een foto van een deel van de score van zaterdag,
Het 50uA meterjte en de dubbeldeks veel standen schakelaar zaten in een Motorola testkastje, waarschijnlijk om mobilofoons te controleren.
Ik had nog een 50uA metertje nodig om de ESR meter van Jay_Diddy_B van EEVBLOG te maken.
verder twee zakjes met BC109 en ce complimentaire BC179 transistoren.
Een zakje oude precisie opamps, de uA714, dat was niet de bedoeling, ik dacht dat het een zakje uA741 metal can opampjes was, leuk voor de heb.
Hoe herken je een dyslect *grin*
Onder de hier beschreven handel liggen diverse koelelementen een aantal met TO3 transistoren van RCA en heel belangrijk,
isolatie om de koelelementen geisoleerd te monteren zodat je geen mica of iets anders nodig hebt.
En als laatste een ringkern met meerdere aftakkingen op de primaire zijde, misschien dus toch een "trafo" voorregeling voor mijn 350V voeding?

Maar het mooiste spul, waren geschenken van Florick!
Een rolletje Teflon draad met dikke isolatie, dit is nu reeds toegepast op het weerstands netwerk, hier rechtsonder op de print.
Vier precisie shunt weerstanden, ik had al een precisie stroombron op stapel staan, maar deze weerstanden gooien het ontwerp weer een beetje om.
In het geheel niet erg, door de zeer hoge temperatuur stabiliteit van deze serie weerstanden.
De nauwkeurigheid is veel beter dan op de weerstanden aangegeven, en zit in de paar honderste van een procent.
Nogmaals mijn dank Florick!

En dan nog dit, vergeten ik hoop dat je nu beter slaapt door het aanpassen van de bedrading van het weerstands netwerk *grin*
Dus het was voor mij een gezellige dag met mooi materiaal vanuit twee bronnen.
Groet,
Bram