Ik ben op zoek naaar een IAS Mini voor mijn auto waar 2 monitoren van IAS ingebouwd zitten in de hoofdsteunen, deze krijgen ook de voeding via 2 kabels vanuit de keuzeschakelaar
aangezien de schermen helemaal dood bleven heb ik de keuzeschakelaar gedemonteerd en zag al snel op de print dat het component Q1 defect is hierop kan ik alleen lezen AG-QF (zie foto)
weet iemand wat dit voor component is en of dit te repareren is
aan de onderzijde zie ik geen soldeerpunten, het lijkt op 2 printplaten die op elkaar liggen
hopelijk kan iemand mij helpen om deze weer werkend te krijgen
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Een BCX52-10 lijkt er wel op. Kan ook een RT9161-27PX zijn.
Gevonden op: http://www.s-manuals.com/smd
Zit waarschijnlijk in de voeding, dus die tweede is mogelijk.
Loop anders de spoortjes eens na en kijk wat waar op staat.
Dan is het denk ik wel op te maken of het een tor is of een spanningsregelaar.
Zo te zien aan de sporen lijkt het eerder dat er een transistor in zit omdat de rechter pin aan een spoeltje zit die bij de plug zit.
Dat is bij een PNP tor de emitter, verder zit de linker pin via R9 aan de basis.
Dus ik ga voor de PNP tor.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het lijkt erop dat deze tor of fet de directe voeding schakelt voor het ding, de basis of drain wordt geschakelt vanuit dezelfde stekker als de voeding binnenkomt zo te zien.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Zie ik dat nu goed dat er gewone elco's op een SMD positie zijn gesoldeerd?
Kortom: Er is al eerder aan "geknutseld"! En ik kan ook niet zien of de polariteit wel goed is hoe de elco's er nu op zitten.
Op 30 mei 2015 22:19:37 schreef blokhut:
Ik ben op zoek naaar een IAS Mini voor mijn auto waar 2 monitoren van IAS ingebouwd zitten in de hoofdsteunen, deze krijgen ook de voeding via 2 kabels vanuit de keuzeschakelaar
aangezien de schermen helemaal dood bleven heb ik de keuzeschakelaar gedemonteerd en zag al snel op de print dat het component Q1 defect is hierop kan ik alleen lezen AG-QF (zie foto)
weet iemand wat dit voor component is en of dit te repareren is
aan de onderzijde zie ik geen soldeerpunten, het lijkt op 2 printplaten die op elkaar liggen
hopelijk kan iemand mij helpen om deze weer werkend te krijgen[bijlage][bijlage][bijlage]
Hallo, ik heb exact dezelfde storing (geen beeld op m'n monitoren) en Q1 'doorgebrand' in mijn IAS-Mini AV-selector. Heb jij een nieuwe kunnen vinden of een werkend alternatief?
Op 31 mei 2015 12:39:45 schreef henri62:
Een BCX52-10 lijkt er wel op. Kan ook een RT9161-27PX zijn.
[...]
Zo te zien aan de sporen lijkt het eerder dat er een transistor in zit omdat de rechter pin aan een spoeltje zit die bij de plug zit.
Dat is bij een PNP tor de emitter, verder zit de linker pin via R9 aan de basis.Dus ik ga voor de PNP tor.
Vermoedelijk is het dan een 2SA1363-G, de print is Japans of in Japan ontworpen.
Het is een oud topic, maar ik schop hem toch maar even omhoog.
Dit systeem heb ik ook in mijn -gister gekochte- auto.
Het IAS systeem heeft 1 kabel naar de schermen. 1 Kabel voor zowel audio, video, IR als voeding. Daarom ben ik gebonden aan dit 'kastje' wil ik de handel weer werkend krijgen 
Ik heb gezocht op de suggestie: 2SA1363-G. Het is een transistor (?) die mogelijk ook in mijn kastje stuk is. Ziet er hetzelfde uit als op de foto in de 1e post 
Maar kom niet verder helaas. Is er iemand die mijn kastje wil bekijken/doormeten? En eventueel dit onderdeel wil vervangen?
Tegen betaling uiteraard 
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Op 11 juni 2016 16:42:47 schreef bord4kop:
Is er iemand die mijn kastje wil bekijken/doormeten? En eventueel dit onderdeel wil vervangen?
Tegen betaling uiteraard
Als je even (in je profiel) aangeeft waar je ongeveer woont, is er vast wel iemand die even jouw kant op wil komen 
Sorry, niet gezien 
Maar ik woon in Groenlo (achterhoek). Het ding is klein, ik kan hem ook opsturen eventueel?
Het zou super zijn als dit binnen de marge te repareren is. De kinderen willen "televisie kijken" in de auto 
Op 11 juni 2016 17:12:12 schreef bord4kop:
Sorry, niet gezienMaar ik woon in Groenlo (achterhoek). Het ding is klein, ik kan hem ook opsturen eventueel?
Het zou super zijn als dit binnen de marge te repareren is. De kinderen willen "televisie kijken" in de auto
Ik kan ook langsbrengen in/rond Apeldoorn? (of op de route Groenlo - Apeldoorn)
En als je dan je e-mailadres ook zichtbaar maakt kan men eventueel contact met je opnemen.
In het profiel staat het e-mailadres spam safe.
hallo
Ik kom uit Duitsland,
Ik heb dezelfde IAS AV Selector met dezelfde problemen,
het probleem is opgelost met de transistor, die ik moet kopen
many thanks
met google translate spijt
Op 9 september 2016 14:25:08 schreef Tayfurhan:
hallo
Ik kom uit Duitsland,
Ik heb dezelfde IAS AV Selector met dezelfde problemen,
het probleem is opgelost met de transistor, die ik moet kopenmany thanks
met google translate spijt
Danke für die Antwort!
Können Sie mir/Uns sagen welchem Transistor (der Typ) sie genau genutzt haben bitte?
Dank voor je reactie!
Kun je doorgeven welke transistor je exact hebt gebruikt hiervoor?
[Bericht gewijzigd door bord4kop op (43%)]
Thanks maar jammer
Ik werder maken zonder IAS AV Selector.
met deze kabel.
Hoi ik breng deze toch weer even tot leven ben nieuw hier .
Het een en ander opgezocht op google maar kom niet verder als deze pagina .
ik heb dus hetzelfde probleem met mijn ias mini alleen weet ik niet hoe ik nu verder moet .
Kan iemand hem repareren of is er ergens nog een nieuwe te verkrijgen wie oh wie kan me verder helpen bvd jan
Het ding is volgens mij niet te repareren. Aangezien we niet precies weten welke onderdelen er gebruikt zijn.
Zover ik heb kunnen ontdekken wordt hij niet meer gemaakt.
Mijne heb ik weggegooid..
Voor zover ik nu uitgezocht heb zou het een PNP
transistor moeten zijn.
Ga deze nu bestellen duurt echter een paar weken voor dat die geleverd kan worden.
Als ik hem heb ga ik hem meteen monteren en laat hier weer iets weten of die werkt.
Het heeft even geduurd maar !!!!
Ik heb het juiste onderdeel gevonden.
Heb intussen een kastje gerepareerd.
Deze heeft intussen al diverse keren en uren zonder problemen gewerkt.
ik heb zo'n ding dan wel niet, maar mocht iemand ooit via google of zo hier terecht komen: wat is nou het type nummer van dat onderdeel ?