Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Ik begrijp dat "ouwe zooi" niet.
Een 256GB SD-kaartje is m.i. hoogst modern, evenals een SSD (de meeste apparatuur draait nog op mechanische harddrives) en ik dacht toch dat Sata de huidige standaard was voor dat soort opslag.

Goed CF is voor sommige applicaties door SD vervangen, maar de technische mogelijkheden zijn juist voor dat soort microsystemen bedoeld: compacter dan een SSD.

Hoge opslagcapaciteit is nu eenmaal duurder want er is gewoon meer uitval bij de productie.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 3 december 2017 17:16:13 schreef Tidak Ada:
Ik begrijp dat "ouwe zooi" niet.
Een 256GB SD-kaartje is m.i. hoogst modern,.....

@henri62: Zoekt naar een 256Kb tot <= 4Mb
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
RAAF12

Golden Member

@henri62

Werkt goed, stuur hem gratis op!

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 3 december 2017 22:24:57 (15%)

@Raaf12: Mooi aangeboden, maar ik zie op de foto een 4GB, ik was op zoek naar 4Mbyte of iets in die richting.
Of is er dat ter illustratie van het type kaart? Dat is dus wel het type wat ik bedoel.

@Tidak Ada: Effe ter lering en vermaeck: Siemens gebruikt zelfs nog kaartjes 64kByte/128/256kByte en een beetje hoger. Nog veel erger dus. Ik vind net een Siemens kaartje op hun site van 8MByte dus er zijn PLC's die een wat grotere ook nog "vreten".

Ik vraag me af waar ze die dingen in hemelsnaam nog vandaan halen. Er schijnt ook een speciaal nummer in te staan waardoor gewone kaartjes het blijkbaar niet doen.
Bij Vipa werken de normale kaartjes zover ik weet wel, maar die gaan niet verder dan 1GB en de gewone (niet PLUS variant dus).

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
RAAF12

Golden Member

Ik was op zoek naar iets kleiner maar helaas niet kunnen vinden. 256k bleek 256MB te zijn...

Die 256MB zou het dus wel in de PLC kunnen doen waar ik mee aan de slag wil (VIPA Slio PLC dus).
Altijd het proberen waard dus. Ik heb je een emailtje gestuurd.

[Bericht gewijzigd door henri62 op maandag 4 december 2017 18:54:00 (11%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
RAAF12

Golden Member

Ok dan stuur ik die wel ff op. Je hebt mijn mail wel zodat ik hem kan opsturen naar jouw adres.

Een echte Medion MMC die bij een PDA werd geleverd. Getest en goed bevonden.

Oeps, ik heb de SDcard naar GJ_ gestuurd... foutje...

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 10 december 2017 14:48:46 (13%)

Tidak Ada

Golden Member

Oerg! Ik heb niet goed gelezen je wilt MMC's/SD's van >128 kB hebben, maar ik las GB Dat is inderdaad een factor 1000 verschil (Ik moet inderdaad dinsdag naar dp mete oogarts).

Ik heb er nog wel eentje van 32MB, die kwam met een camera mee.

Voor foto's vind ik eigenlijk 4GB meer dan genoeg dan kan je die dingen gewoon als archief gebruiken. Dat zoekt makkelijker dan een chip met >1000 foto's. het risico is ook kleiner dat je alles kwijt raakt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Hensz

Golden Member

Op 4 december 2017 00:19:26 schreef Tidak Ada:
... van >128 kB hebben, maar ik las GB Dat is inderdaad een factor 1000 verschil (Ik moet inderdaad dinsdag naar dp mete oogarts).

Het is zelfs een factor 1.000.000! Zijn er ook artsen voor rekenkunde? :+

Don't Panic!

De afwijking heet Dyscalculie. :-)
(M'n apotheek heeft zoiemand in dienst. Als je dan vraagt om een doosje van 20mg pillen in 5mg exemplaren te splitsen, omdat ik hoop te kunnen gaan afbouwen(*), dan kan ze dat zelf niet en roept ze om het te verbergen ja-en-amen als je het voorrekent ("Kijk, 20/5 is 5, dus dan krijg ik 5 doosjes van vijf ipv die ene van 20", zou je er zonder problemen doorheen krijgen). Anyway, dat was een grapje, hier natuurlijk gewoon een niet-goed-gekeken, nog geen koffie op.)

(*) Degenen die dan weten wat ik geslikt heb, mogen dat voor zich houden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

@rew: ik weet niet wat je slikt (tegen discalculie bij anderen bedoel ik dan :9), hoef het ook niet te weten dus mijn tip kan voor jou volkomen waardeloos zijn - in dat geval heb ik niets geschreven hier maar misschien kan een ander er dan nog zijn voordeel mee doen.

Het was onlangs in het nieuws dat voor bepaalde categoriën medicijnen (EDIT: die vrij snel werken inderdaad), dit soort stappen voor veel slikkers te grof is dus dan weet je het alvast voor als je toch bijverschijnselen krijgt, voor zover van toepassing. Er zijn wel zogeheten taper-strips beschikbaar die in milligrammen of halve milligrammen afbouwen; werken erg goed maar die worden vaak niet vergoed (wel door bijvoorbeeld DSW).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het schijnt dat de werking vrij traag is. Dus m'n tante slikt iets van 1.6mg per dag door af en toe een halve 5mg te nemen. Ik zit nu op nul hoor. Maar dank voor de OT tip.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Even terug naar de electronica en haar componenten - maar dan voor wellicht de stomste vraag ooit:

Ik heb me een halfuur verloren gezocht op AliXP naar gaatjesprint, liefst op eurokaartformaat, zonder enige vorm van koper. Dus alleen maar gaatjes in 2,54 mm raster. Ik vond alleen dubbelzijdige printjes in alle mogelijke en onmogelijke afmetingen. Gebruik ik de verkeerde zoekterm of maakt/verkoopt men dat niet daar in het verre Oosten?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Vero heeft het nog: http://www.verotl.com/en/product/09-1040-plain-board-veroboard-100x160…
In China zul je 't niet gauw vinden; die maken niet graag exotische producten die weinig opleveren. ('t wordt bijna nooit meer gebruikt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Inderdaad, MB's in het hoofd waar KB's staan :o.

Beetje veel aan het hoofd vanwege die oogarts ;(

Recepten mogen niet veranderd worden middels overleg tussn patiënt en apotheker.
Dat heb ik gemerkt toen ik capsules van 100mg moest hebben, maar de verzekeraar die niet vergoed, maar wèl capsules van 50mg.
Dat kostte een extra consult bij de cardioloog. Kassa! :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Op 4 december 2017 22:01:04 schreef big_fat_mama:
Even terug naar de electronica en haar componenten gezocht op AliXP naar gaatjesprint, liefst op eurokaartformaat, zonder enige vorm van koper. Dus alleen maar gaatjes in 2,54 mm raster....

Is hier volop te vinden in alle soorten en maten > https://veroboard.com/products/
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Dok

Golden Member

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Arco

Special Member

Roth maakt ook nog steeds 'koperloze' eurocard gaatjesprint in FR2 en FR4...: http://www.roth-elektronik.com/en/produkte/index?query=without+cu

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

Op 4 december 2017 22:01:04 schreef big_fat_mama:
Even terug naar de electronica en haar componenten - maar dan voor wellicht de stomste vraag ooit:

Ik heb me een halfuur verloren gezocht op AliXP naar gaatjesprint, liefst op eurokaartformaat, zonder enige vorm van koper. Dus alleen maar gaatjes in 2,54 mm raster. Ik vond alleen dubbelzijdige printjes in alle mogelijke en onmogelijke afmetingen. Gebruik ik de verkeerde zoekterm of maakt/verkoopt men dat niet daar in het verre Oosten?

Baco heeft nog bakken vol

https://www.baco-army-goods.nl/experimenteer-print-zonder-koper.html

Peter_dtn

Golden Member

Bij reparatie van een Kenwood VHF transceiver bleek een ceramisch filter defect, aan de uitgang sluiting naar ground. Het blijkt meer voor te komen, doordat er DC spanning op de uitgang staat voor het schakelen met PIN diodes ontstaat er een chemisch proces in het filter waardoor flinterdunne metaalspoortjes "groeien" tussen de pin met DC en ground (google : The Mysterious Case of the Withering Filters).

De fout is dus gevonden, maar nu de oplossing, waar kan ik zo'n filter kopen, of misschien dat iemand er nog in voorraad heeft hier op CO.

pa3gws

Golden Member

Is er iemand die weet waar ik nog een dergelijke Philips potmeter kan vinden?
De waarde 10 of 20 KΩ en het liefst log. lin. mag ook.
Of heeft iemand nog zo een potmeter die er afstand van wil doen.
Het gaat mij puur om de koolbaan voor reparatie van een niet meer verkrijgbare speciale potmeter.
P.S. de foto is van internet geplukt het gaat om dit model.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Wat is daar voor bijzonders aan? (zo te zien toch een standaard potmetertje?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zoiets?

Even gemeten net, ik kan het een beetje moeilijk bepalen of in de middenstand de waarde ook de helft is.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
pa3gws

Golden Member

Op 10 december 2017 11:42:53 schreef Arco:
Wat is daar voor bijzonders aan? (zo te zien toch een standaard potmetertje?)

Bijna Maar hij is iets groter dan een standaard pot.
En ik heb de koolbaan nodig om in de originele potmeter te zetten.
En met een hele kleine modificatie past het perfect.
@henri62
Precies dat is het juiste model lin. of log. maakt niet zo heel veel uit.
De volgende vraag is wil je er vanaf. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dit topic is gesloten