Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

@pa3gws: Stuur je adres even naar mijn PM stuur ik die op.

PS weet iemand wat die codering: 20KSpec.ZZ12/12 betekend?
Gaat vooral om de ZZ12/12.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 10 december 2017 12:06:45 (44%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

wat is de slag van die pot? je hebt erbij die bijna een hele slag doen ipv maar 3/4 slag wat normaal is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Gewoon 270 graden als normaal.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
RAAF12

Golden Member

@henri62 Oeps, ik heb de 256MB card naar GJ_ opgestuurd...

GJ_

Moderator

Hahahaha, ben ik superblij mee.....
Maar mail mij even je adres Henry, dan stuur ik 'm door. Ik heb een voorraadje en ik kan ze weer volop krijgen voor een redelijk bedrag (50 euro of zo).

En als je me toch mailt vermeld dan ook even de specs van de servodrive die je wil testen, dan kijk ik of ik een passende servo te vergeven heb.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 10 december 2017 16:59:22 (28%)

bprosman

Golden Member

Op zoek naar de datasheet van de ULN2280, normaal kom ik toch aardig uit de voeten met Google :-(. Hij SCHIJNT pin compatible te zijn met de LM380 maar ik twijfel omdat de middelste pennen van de ULN aan elkaar hangen ivm koeling.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Dat lijkt m inderdaad te zijn, thanks !!!

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Anoniem

@Peter_dtn..
Heb ik voor je. Stuur maar ff een p.m.

Tidak Ada

Golden Member

Ik zoek een stuk 3-aderige 2,5mm² kabel met een gevlochten metalen binnenmantel, zoals in ziekenhuizen gebruikt wordt, maar weet de juiste benaming niet.
Het stuk (c.a. 1,5m) moet laag en vrijhangend in de tuin komen tussen twee IP66 dozen. Ik wil daarom geen YMVK-as gebruiken, maar kabel met soepele kern.
Ik ben lang bezig geweest bij die bekende Duitse web winkel, aar die zoekfunktie is complet waardeloos, en al helemaal als je de juiste term niet weet.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

@Tidak: dus je zoekt gevlochten kabel 3x2,5mm2 met een gevlochten afscherming?
Als dat een voorraadartikel is bij mijn electroboer dan kan het vlot, maar daar vrees ik voor.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Tidak Ada

Golden Member

Ja zoiets, maar de "äfschermiming" is dus van staal (reinforced?) YMVK-as

Ik heb hier wel zo'n kabel liggen, maar die is slechts 3×1 mm².

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 12 december 2017 17:35:29 (31%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Baco heeft nog bakken vol

https://www.baco-army-goods.nl/experimenteer-print-zonder-koper.html

Ja, en die blijven daar tot in eeuwigheid liggen, want... geen koper(s) 8)7

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Arco

Special Member

Het stuk (c.a. 1,5m) moet laag en vrijhangend in de tuin komen tussen twee IP66 dozen.

Beter een staaldraad spannen tussen de 2 muren en hem daar aan vast maken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

tja, als je die mantel niet nodig hebt voor emc, dan kun je net zo goed een staalkabel spannen idd. er is ook kabel welke geschikt is om lampen aan te hangen, er zitten 2 staaldraden in de kabel.

of gebruik gewone vmvl zwart 3x 1,5mm2 en trek er een staaldraad langs en krimpkous eroverheen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 12 december 2017 17:21:07 schreef Tidak Ada:
Ik zoek een stuk 3-aderige 2,5mm² kabel met een gevlochten metalen binnenmantel, zoals in ziekenhuizen gebruikt wordt, maar weet de juiste benaming niet........

Bij http://www.jobarco.com/ hebben ze alle soorten en type's. En in lengte va 1 meter tot ~ meters.
Eventueel een telefoontje naar hun.
Goooogle:> Jobarco Benthuizen
MVG Gerard.;)

https://bb-lightconcepts.com/case/jobarco-fabriekshal-benthuizen/

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

of draka, eldra, eupen, donne, tkf hebben ook wel wat rollen staan :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ja, en die blijven daar tot in eeuwigheid liggen, want... geen koper(s)

(grijns om de fraaie woordspeling)

...en zolang ze er zelfs geen afmeting bij vermelden zal ook ik geen koper worden.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Staaldraad/kabel spannen is meer gebruikelijk. Draadarmering om kabels is bedoeld als beveiliging tegen doorsteken, niet om aan opgehangen te worden.
Overstekende kabels voor electra of telefonie zijn altijd aan een staalkabel opgehangen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

@Arco Dat doorsteken, knippen is ook de reden. De overspanning zelf is misschien 50 à 60 cm, maar in de directe omgeving wordt ook gesnoeid en dat heft wel eens een snoeischaar en een zekering gekost...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fatbeard

Honourable Member

Stukkie gegalvaniseerde pijp?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

of fatsoenlijk maken en geen spanlijn maken, maar eerst naar beneden en dan weer naar boven in een buis?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Ik zal morgen een fotootje van de situatie maken. Het komt er op neer dat vanuit een bestaande console zowel elektra als water naar een betonen paal van een schutting geleid worden. Water gaat middels tyleenleiding en daarom wil ik die elektra ook met een bocht naar die zuil leiden wel hoger dan de zuil, waaruit water en elektra komen.
Ik kan dan een en ander beter tegen regen beschermen.

Opgraven is geen optie, dan zou ik de hele tuin over 30 meter moeten uitgraven tussen beplanting en boomwortels door. Plus de extra investering. Bekijk het maar!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op 12 december 2017 17:38:45 schreef Schimanski:
[...]Ja, en die blijven daar tot in eeuwigheid liggen, want... geen koper(s) 8)7

Ik gok eerder om de relatief hoge prijs. Ik heb vroeger ook wel zonder koper willen werken, gewoon zo'n print als steuntje om vrij te bedraden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Tidak Ada: Er zijn RVS gewoven slangen te koop die als sleeve gebruikt kunnen worden, hetzelfde patroon als een vmvkas. In verschillende diameters te koop. Die kun je over een normale kabel heen schuiven.

Een betere ijzerwaren groothandel heeft dat spul. Ik heb het eens gebruikt om een hittebestendige kabel mechanisch te beschermen.

[Bericht gewijzigd door henri62 op dinsdag 12 december 2017 23:57:10 (13%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dit topic is gesloten