Voorstel kan er bv geen aparte plek komen voor alles wat over antennes gaat

Geachte ,

Zou het geen goed idee zijn om een apart vak te maken waar je alles kwijt kan over ' Antennes ' want nu moet dat in Algemene elektronica en ik ben van mening dat het daar niet echt in past , zoals HF daar ook niet echt thuis hoort ? Want zenden en ontvangen hoort bij elkaar.Maar of het onderwerp ' Antennes ' daar ook thuis hoort weet ik niet.

Want er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een Antenne die voor het zenden gebruikt word dan voor je huis , tuin en keuken radio. Omdat het daar iets minder van belang is of die antenne afgestemd is of niet , maar dat speelt bij ontvangst ook wel een rol.

Dus is het misschien een idee om er eens over na te denken , wat er zal gebeuren met mijn idee en voorstel ?

Ik verneem het graag ?

Hubie

Special Member

Antennes horen in de HF sectie thuis.
Die is er al. ;-)

Sine

Moderator

Inderdaad, alles wat met rondvonken te maken heeft hoort in HF, en die sectie is nou ook weer niet zo druk dat die opgedeeld moet worden.

evdweele

Overleden

Een "groot antenne topic" vind ik heel onwenselijk.
Het resultaat wordt dan dat berichten over antennes voor ZigBee's naast draadantennes in de achtertuin en het zenderpark in Lopik/IJsselstein in een en hetzelfde topic staan.

Antennes horen in de afdeling "HF" en nergens anders. Dan kan je ook nog eens iets terugvinden.

Edit:
Het topic over Radio Caroline en Radio Slovenië staat bijvoorbeeld in de verkeerde sectie.

[Bericht gewijzigd door evdweele op zondag 24 december 2017 14:50:03 (20%)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Misschien moet de sectie "HF" wel hernoemd naar "RF". HF is maar een klein stukje van het spectrum tenslotte. En ja, uiteraard horen antennes hier ook in, da's per definitie RF.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.