Dag Tinus016,
Ik heb uw file in grbl control gezet en daar staat de winkelhaak op de linkerkant onderaan van uw schema, daar waar hij ook bij U staat.
Oké, dat het hoekje ook bij andere programma's linksonder staat, maar hoe komt of krijg ik dit hoekje op die plaats? Heeft het te maken het programma "Eagle"? Daarbij stel ik mij de vraag of ik mijn schema in "Eagle" ook helemaal links onder moet gaan tekenen of heeft dit geen belang? Ik heb ook zelf al het één en ander geprobeerd maar zonder verder resultaat.
Mvg,
De blauwe smurf.
Als ik mijn frees instel (Estlcam) kan ik :
a. Opgeven waar het nulpunt ligt. Default is dat linksonder maar kan het bijvoorbeeld ook in het midden van een cirkel leggen oid., eigenlijk , waar ik maar wil.
b. Vervolgens moet ik de frees (software) wel vertellen waar het nulpunt ligt. Dit doe ik door handmatig de frees naar het nulpunt te brengen en vervolgens in dit in de software aangeven (nullen), zodat de frees een referentie heeft. "Homing" is de term.
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
@Blauwe smurf,
Het zit hem dus in de file en niet in de machine.
Ik zelf gebruik Designspak PCB, hier uit exporteer is de Gerber files, waar ik via Flat Cam 8.5 een G-Code file maak. In designspaak geef ik een "0" punt op, ik verwacht dat jij dit ook in Eagle moet doen.
Dat ziet er bij mij dan zo uit: (Zie bijlage)
Ik verwacht dat je dat in Eagle ook moet doen. (Ouput Manufacturing Plots)
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Eagle heeft bij het tekenen altijd de oorsprong in beeld. Dat ziet er in eagle uit als een kruisje. Dat kruisje kan je niet veplaatsen, maar je ontwerp dus wel. Alles selecteren, move, move group en dan plaatsen. Klaar.
Hallo Rew,
Graag had ik van U een voorbeeld gekregen hoe dat "kruisje" er uit ziet, en waar het staat. Voor het probleem die ik heb vraag ik mij ook af of het mogelijk is om de winkelhaak waarvan eerder sprake was, wel kan verplaatst worden in de "light versie " van eagle?
Alvast mijn dank, ik zoek zelf ook verder.
Aan allen die mij geholpen hebben , van harte bedankt, ik heb na een beetje te zoeken het "kruisje" gevonden. Ik heb dus in het schema mijn tekening zo dicht mogelijk bij het "kruisje" geplaatst. Daarna het zelfde gedaan in de "board". Nu bekom ik eigenlijk een beetje wat ik wou, nl; dat de winkelhaak zo dicht mogelijk bij de tekening staat, alhoewel deze nu aan de onderkant van de printplaat staat maar wel rechts in plaats van links. Dit gebeuren schrijf ik toe door het feit dat de brd. in spiegelbeeld wordt afgedrukt. Alles verloopt nu naar wens,
nogmaals mijn oprechte dank aan iedereen,
Mvg,
De blauwe smurf.