topicverpesten

Dit topic is gesloten

Anoniem

Ik had een topic gestart over de tegenstellingen tussen moderne en klassieke techniek. Elektronica uiteraard.
Plots begonnen de gekende beterweters heftig te posten over de vermeende kwaliteiten van hun oude wrakken op vier wielen.Totaal niet elektro gerelateerd. De ellenlange posts die niet op dit forum thuis horen waren duidelijk bedoeld om dit topic te kelderen. Wat dan ook gelukt is.
Wat me vooral stoort is dat Paul Welther als moderator daaraan mee heeft geholpen.
Het is niet nodig hierop te reageren.ik heb de boodschap begrepen. :-(

Arco

Special Member

Wat me vooral stoort is dat Paul Welther als moderator daaraan mee heeft geholpen.

Is geen moderator?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Inderdaad, hij is geen moderator. Misschien de broer van, maar dat doet weinig ter zake.

Ik zou je normaal nog wel gelijk geven grotedikken (in de zin van dat jouw topic door toedoen van een ander ontspoort) ware het niet dat dit topic vanaf de startpost gedoemd was zo te eindigen. Wat had je verwacht, als je een vroeger-was-alles-beter-discussie start? Goed, het had niet bij auto's hoeven eindigen, maar dat het op z'n minst een oeverloze discussie met alle bekende clichés zou worden dat had je wel kunnen voorzien.

Ik kan mensen die wel van eindeloze discussies houden een lidmaatschap op CO aanraden, dan heb je de koffiecorner waarin je vrijwel moderatieloos los kunt gaan. En als je het de 5 euro niet waard vindt, bedenk je dan dat het met name is voor het onderhoud en voortbestaan van website en forum. De koffiecorner is het extraatje!

If you want to succeed, double your failure rate.
LetterHenk

Golden Member

Zo druk is het daar nou ook weer niet Jochem :)

De ellenlange posts die niet op dit forum thuis horen waren duidelijk bedoeld om dit topic te kelderen. Wat dan ook gelukt is.

Komt een beetje paranoide over hoor, je geeft jezelf hier echt teveel eer IMHO. Je bent lang genoeg regular hier om, denk ik, heel precies te weten dat zo'n draadje binnen 24 uur gierend uit de bocht gaat.

Het is niet nodig hierop te reageren.ik heb de boodschap begrepen. :-(

Ik vind de sig van Shiptronic altijd weer een mooie:
"Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven."

Action expresses priorities LH
Jinny

Golden Member

Alsof onze GD zelf niet soms kans ziet om topics te laten ontsporen...... :(

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 30 januari 2018 15:01:11 schreef LetterHenk:
Zo druk is het daar nou ook weer niet Jochem :)

Wacht maar tot de (meeste) deelnemers aan het topic in kwestie toegang hebben! :+

If you want to succeed, double your failure rate.
Lambiek

Special Member

Op 30 januari 2018 15:03:48 schreef Jinny:
Alsof onze GD zelf niet soms kans ziet om topics te laten ontsporen...... :(

Precies. Vindt dit dan ook een kinderlijke reactie.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 30 januari 2018 14:14:10 schreef grotedikken:
Ik had een topic gestart over de tegenstellingen tussen moderne en klassieke techniek. Elektronica uiteraard.
Plots begonnen de gekende beterweters heftig te posten over de vermeende kwaliteiten van hun oude wrakken op vier wielen.Totaal niet elektro gerelateerd. (

nounounou, nu reageer je toch een beetje heftig. als ik het eerste blad lees, dan ontaard het al heel snel in wasmachines, radios, bouw, akkerbouw, koelkasten (een koelkast van 40jaar geleden heeft ook NIKS electronica inzitten)...

en toen zijn er discussies begonnen over prijzen van arbeid, kosten van onderdelen waarbij de autogidsen tevoorschijn kwamen met kostprijzen van autos (destijds 10x salaris, nu nog 6x salaris).

af en toe een lichte ontsporing over autos maar heel beperkt. er kwam zelf electronica aan gerelateerd:

constant problemen met bijverwarming, problemen met bedrading hoofdzekering, nokkenassensor, .... Hoeveel hebben er nu last van de EGR klep? Roetfilter? Software problemen?

bewust jouw topic onderuit gehaald? absoluut niet.
IEDEREEN heeft namelijk ervaring met oude en nieuwe wagens.
niet iedereen heeft ervaring met buizenradios, radiozenders...

op pagina 3 zie je niks meer van autos, maar wel koelkasten met cameras die zelf gaan winkelen enzo...
pagina 4 gaat over EMC testen, en hierbij de storende ontstekingen van brommers, printers...

pagina 5: 2 vermeldingen over autos, en 1tje vermelding van een vliegtuig.

pagina 6 ontspoort volledig, maar dit wel al 4,5dagen NA het openen van het topic. de electronica discussie had zijn punt al gezet en het standpunt van iedereen was al duidelijk.
als een topic zoveel paginas telt, ontspoort het zowieso tenzij een mod begint te deleten

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Tidak Ada

Golden Member

Een klein stukje als OT gaan moet m.i. kunnen, net als grapjes over tikfouten e.d., maar niet oeverloos verder gaan is een kwestie van zelfregulering. Soms moeilijk, maar een tijdige terechtwijzing van de betreffende TS kan helpen. We zijn immers mensen en geen kunstmatige intelligentie. Het is de jus van een forum, mits binnen de perken.
Ja, ik weet het, ik bezondig me er ook aan; ben ook maar een mens :o :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op 30 januari 2018 15:03:48 schreef Jinny:
Alsof onze GD zelf niet soms kans ziet om topics te laten ontsporen...... :(

Er is niet voor niets een spreekwoord: zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat hij het als gezellig kletstopic had willen opzetten, want iedereen weet dat zelfs als het topic volledig on-topic blijft, het goed is voor bij de koffie. En inderdaad komen er soms aparte theorieen langs, mensen die planned obsolescence half begrepen hebben, enz. Daar had ik nog best on-topic over willen antwoorden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
EricP

mét CE

oude wrakken op vier wielen.

Oei oei oei.
Volgens van Dale:
wrak:

  1. romp van een verongelukt of afgedankt voer- of vaartuig
  2. zwak, doodziek mens

Ad. 1: die vierwielers worden gewoon gebruikt. Als zodanig niet afgedankt en dus geen wrak.
Ad. 2: nee, die is echt te makkelijk...

Topic was natuurlijk vanaf het begin gedoemd om te ontsporen. Net als CE...

Overigens zie je dat heel veel topics hier 'ontsporen'. Dat is nou eenmaal het gevolg van een forum waar binnen het redelijke iedereen z'n zegje kan doen. Zelf filteren wat voor jou zinnig is... (gelukkig is dat in veel topics nog best veel...)

Jinny

Golden Member

Voorbeeld van een topic wat (nog) niet ontspoort is het Chinese DIN rail power meter topic.
Alle relevante info staat erin...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

@Grotedikken Nou wordt ik door jouw bveschuldigd van het ontsporen van jouw Topic als zijnde moderator, maar mijn broer (Hugo Welther) is moderator.
Bovendien ben niet ik maar @Ex-fietser begonnen over auto's en de elle lange verhalen waren in dit geval van @Fcapri.

Als je op de man gaat spelen in mijn profiel staat mijn mail adres.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Arco

Special Member

Op 30 januari 2018 16:08:55 schreef Jinny:
Voorbeeld van een topic wat (nog) niet ontspoort is het Chinese DIN rail power meter topic.
Alle relevante info staat erin...

Dat kan ook moeilijk ontsporen, want het starttopic is erg wazig... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

En dát komt nu juist omdat het een (door een moderator) afgesplitst topic is, omdat het ergens anders stond waar het off-topic was :D

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik vind de sig van Shiptronic altijd weer een mooie:
"Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven."

- " En wat was de vraag ook alweer ? " -

Uit algemene FAQ:

Regels

Doelstelling van het forum
Berichten moeten altijd als hoofdonderwerp 'elektronica' hebben.

Betreffende topicvraag:

Was vroeger écht àlles beter?

Electronicagerelateerd?
Bovengenoemd topic heeft wel heel erg lang opengestaan. Net als dit topic

rob040

Golden Member

Op 30 januari 2018 16:30:02 schreef ohm pi:
Bovengenoemd topic heeft wel heel erg lang opengestaan. Net als dit topic

Het wachten is op GD zijn excuses en aanpassen van de openingspost...
Beetje slordig om verkeerde namen te noemen!

evdweele

Overleden

Met een topictitel als "Was vroeger écht àlles beter?" kan je onmogelijk beweren dat er een onderwerp bestaat dat erbuiten kan vallen.
Als de TS van mening is dat het door hem gestarte topic ontspoort heeft hij dat dus helemaal aan zichzelf te danken. Dan had hij een betere topictitel moeten bedenken.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Kom op GD een beetje veerkracht, zo ken ik je niet.

Frustraties lopen soms hoog op. Tot tien tellen leerde ik thuis als kind.

This is the world we know best, the world of madness
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

"Vroegah ha je geen drempels allen Keuleh"
en
vroeger had je geen zeurende medeforumgebruikers... Toen was CO nog lean en clean... De goede oude tijd....
hadden we niet eens een sectie voor die zeurende mensen...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
joopv

Golden Member

Op 30 januari 2018 15:15:35 schreef fcapri:
[...]
bewust jouw topic onderuit gehaald? absoluut niet.
IEDEREEN heeft namelijk ervaring met oude en nieuwe wagens. ...

Ik heb alleen ervaring met nieuwe (0-4 jaar) auto's... Als ik ooit een 2dehandsje moet kopen zal ik hier om raad komen vragen :)
[/ontspoorpoging]

Dit topic is gesloten