Rosmalen beurs 2018

bprosman

Golden Member

was rond 13:00 alweer thuis maar voor mij is het ook een "thuiswedstrijd" (Den Bosch).
Best wel veel gekocht dit jaar.

  • 4 x MPF1-B , de Microprofessor. Super blij mee
  • 2 x "Witte handschoentjes" om eens iets in elkaar te zetten zonder vingerafdrukken.
  • 3 x Print uit telefooncentrale, gekocht voor de chips (heel veel 8Kx8 Ram, 8155, 8255).
  • Desoldeerlitze, de "echte" van ChemWick
  • Paar 19" handvaten
  • Z280 Eurokaart SBC, ook weer voor de chips.
  • Zakje met 800+ zeners voor 7,50- (Beneden tegenover van Dijken).
  • Een zakje weerstanden 270E (leuk voor displays en leds).
  • Een zakje 1MHz kristallen
  • Mijn "tegoedbon" ingeleverd bij Lucien (HTF) voor wat klein spul.
  • Een pijp : LM3914's, EP7064 CPLD's, LED Displays, 74HC04, PCF8200 (Speech synthesizer), 44PIN PLCC voeten.

Een PM2517 , helaas defect maar goed, was te verwachten voor 5 Euro. Nog tips Fred ? :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

https://hennep.home.xs4all.nl/elec/Rosmalen_small.jpg

Kastje, koellichaam, en een hand vol pluggen.
Kan ik eindelijk die CO voeding eens gaan inbouwen.

reading can seriously damage your ignorance
Thevel

Golden Member

Ik ben ook weer terug en ook dit jaar weer naar mn zin gehad.
Veel losse componenten gescoord, o.a LED display's verschillende soorten LED's en wat vermogensweerstanden en natuurlijk ook de Circuits Online lineaal 2018 bij de CO stand.
Verder ook nog een LED loupelamp (3X vergroting) Super blij mee :)

LetterHenk

Golden Member

Krohne-Hite Signaalgenerator, 5400B, positieve en negatieve sweepramp, zaagtand, sinus en blok tot 5MHz met CV en instelbare DC offset, precies wat ik zocht.
Siemens Kelvinbrug, M273-A1, Voor het meten van zeer kleine weerstanden van 200µΩ! tot 2Ω Prachtig ding.
Programmeerbaar LED-krant klokje
Bij het doorploegen van een zooitafel vond ik 6 prachtige, zgan, kwaliteits schroevendraaiers (Wiha,Gedore,Belzer) en een mooie kraspen.
Voor samen 7 euro, het zoeken is beloond:)
Mooi paneelmeterje met nul middenstand, voor wheatstone experimenten.
2x 4 meter van hetzelfde mooie siliconen draad als Flash2b, bedankt voor de tip!
2 BNC banaan verloopjes
30 x moer en ring voor potmeters die ik eerder op Rosmalen kocht.
ILP ringkern, 41027, 120VA 2x20V
Zak met oa bourns en spectrol 10turn potmeters + dialers, verschillende waarden.
30cm 1N5402's op band
Paar zakjes elco's, voorraad aanvullen.
Wat LED's
Zakje TDA2003
Doosje TDA1518Q
Zakje BD135
Zakje DS1822, one wire thermometers, leuk voor arduino projectjes.
Wat kleinsignaal torretjes
Doosje met vage opamp achtige metalcans die ik nog niet gevonden heb op het web
LED voltmeterje
Kogel statiefkopje
En natuurlijk de CO liniaal, erg leuk ding vol nuttige basics.

Geslaagd dus qua spullen :)
Verder ook nog mede CO'ers gesproken en nader kennis gemaakt met flash2b.
Ik heb een erg leuke en gezellige dag gehad.

Action expresses priorities LH
maartenbakker

Golden Member

Altijd leuk, raadseltjes. Als we mee moeten zoeken naar die metalcans, laat maar weten wat erop staat (kan in het verzameltopic wat doet of is dit onderdeel).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
guidob

Overleden

Mijn buit dit jaar:

  • Tek 604 XYZ display
  • twee doosjes met onderdelen, o.a.een aantal Monsanto MAN 1A displays. Blijkbaar de eerste 7 segments LED displays. Ook oude HP displays.
  • twee hirshmann meetkabels
  • vier Delta systeem voedingen voor inbouw/printmontage
  • 19inch rack voor modules (drie delta's schroef je er zo in)
  • 19inch rack wat achteraf een afwijkende maat modules gebruikt :(
  • 0.05 ohm vermogensweerstand. Voor reparatie B&K load.
  • zakje 8050 transistoren, ook voor de BK. Helaas kwijtgeraakt..

Nog met wat mensen op de CO stand gesproken. Aanbod was redelijk. Meetapparatuur zoals normaal veelal prijzig.

Ik had gelijk, weer een Toughbook gescoord :P CF-29 Mk4.

Buiten dat: CO 10th anniversary meetlint, een ThinkPad R60-R61 ding, Advanced Dock en autolader daarvoor, Arduino Mega 2560+SPI flasher ding (thanks @Zirconium voor die bon!), en een HDD dock.

Kolere zeg wat is alles duur op de markt moet ik zeggen!

[Bericht gewijzigd door AWDebiel op zaterdag 17 maart 2018 20:46:43 (13%)

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
blackdog

Golden Member

Hi, :-)

Vandaag hebben we redelijk lang rondgehangen op de beurs (Henk en ik)

Hieronder een foto van wat ik heb aangeschaft, met de prijzen er bij voro de gene die die dit leuk vind.
Net als guidob al zij, zijn de meeste meetapparaten weer idioot geprijst...
Niet zoals sommig klein spul, de DC/DC converter die links onder op de foto staat is voor tweede hands eigenlijk nog duur geweest.
Deze koste 4 Euro, en nieuw rond de 6 Euro ex btw.

De drie metertjes waren leuk geprijst, twee maar 0-50uA en een midden metertje 50-0-50uA, na een beetje afdingen alle drie voor 10 Euro en het zijn nette metertjes die nog in het doosje zaten.

De vijf 8cm ventilatoren zijn nieuw en 1€ per stuk, het zijn PWM modellen en dus mooi te regelen en met een leuke luchtverplaatsing op volle snelheid.

Zakje super condensatoren voor 10 Euro.

Een rolletje van 500gram soldeer, ik dacht 18 Euro (goedkoop!)

Een videokaart voor een klant die klem zit wat betreft werkstation leeftijd en Autocad compitabiliteit enz, enz, daar durf ik wel 10€ tegenaan te gooien :-)

Twee 12dB HP verzwakker, relais gestuurd, allebei hebben ze één verzwakker die af en toe rammelt,
dat is dan wel werken of open, de volgende keer schakelen en het werkt weer goed.
De afwijking van de demping is zeer goed, max iets van 0,03dB bij 100KHz gemeten op max demping.
Een enkele verzwakker is bijna niet te meten, bij mijn meter die ik gebruikte (Fluke 8920A) was dat kleiner dan 0,01dB
Deze twee HP verzwakkers en de Minicircuits 3 vodige powersplitter heb ik afgedongen naar 30€

Een LCD display die je op een Arduino-Uno kan monteren voor een testje dat ik wil doen, kosten 11€ voor dit Touch display.

En redelijke lading EAO schakelaars van de CO stand, waarvan een flink deel nieuw zijn,
samen met de kleine tumblers die bovenop liggen 5€, dank CO :-)
Onbegrijpelijk dat die er in de middag nog lagen, dit zijn zeer goede schakelaars en 1-schakelaar zonder lampje en lensje kost voor dubbel wissel rond de 20€.
Ik heb bij het bedrijf waar ik gewerkt heb, zeker tegen de duizend gemonteerd :-) een welkome aanwinst.

Een mini GPS-module met 1PPS en 10KHz, die was goedkoop en de prijs ben ik even kwijt, alleen niet opgelet dat hij een vreemde aansluitconnector heeft.
Kost de connector waarschijnlijk weer meer dan dit printje :-)

Twee rolletjes heel mooi koperdraad, met waarschijnlijk teflon isolatie, maar ik weet niet of dat ook in een transparante versie bestaat.
De isolatie smelt niet met de soldeerbout op 345C, dit ga ik gebruiken voor 4 draads metingen, ik maak er dus zeker meerdere meetkabels van.
Prijs weet ik niet meer zeker, iets van 6€ per rolletje van 10M.

In in het midden drie hele mooie kastjes, ze zijn leeg gehaald en van dik aluminium, prachtig voor oven projectjes.
De kosten voor deze kastjes waren 10€.

Deze keer niet de indruk gehad dat het alleen maar rotzooi was, er was voldoende mooi spul te koop wat je niet op de foto ziet,
dat komt omdat ik het niet nodig had :-)

En dan nu eindelijk het plaatje...
http://www.bramcam.nl/Diversen/Rosmalen-01.png

De koffie bij het koffie standje was redelijk, ik heb niet overgegeven *grin*
Een geslaagde dag.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Thevel

Golden Member

Ik vond de koffie best te drinken, het balletje gehakt bij het kleine kraampje was ook goed te eten. :9

Op 17 maart 2018 21:19:26 schreef Thevel:
Ik vond de koffie best te drinken, het balletje gehakt bij het kleine kraampje was ook goed te eten. :9

Heb maar thuis gegeten, want Libema kennende zal alles wel pokkeduur zijn.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Op 17 maart 2018 21:25:58 schreef AWDebiel:
[...]Heb maar thuis gegeten, want Libema kennende zal alles wel pokkeduur zijn.

Flesje Cola en Ijsthee waren €6,- samen.. best prijzig maar een enorm leuke dag gehad na zoveel jaar weer met mijn pa op pad geweest!

Zoals in een ander topic vernoemd een Shure Microfoon ontvanger weten te scoren! Al met al een enorm gezellige dag gehad :D

Hoi, Weet je wat het is? , meer water dan vis?

Ook al een tijdje terug van de beurs, met een leuke buit:

10 middelgrote storage coils (40mm diameter), bij thuiskomst bleken 9 stuks 13.5uH en de 10de (die onbedoeld anders was) 55uH. Bruikbaar, zeker voor 4 hele euro's!

Een powerstage van een grote UPS, die waarschijnlijk dienst gaat doen als powerstage voor een inductieve verwarming.

4 GROTE spoelen (dubbele ferrietkern van diameter 63mm, hoogte 25mm, dus 8 stuks in totaal) die waarschijnlijk gebruikt gaan worden voor de koppeltransformator van die verwarming

Verdwaalde rol 0.5mm^2 draad

100g soldeertin, desoldeerlitze

2 sets multimeter probes

Action camera met horloge (lijkt best ok, waterdichte behuizing, viewfinder op het horloge, GPS)

3TB harddisk

4 LED matrices van de CO stand

De CO stand viel me een beetje tegen dit jaar; wat er lag sloot wellicht gewoon niet aan bij mijn interesses. Ik heb in het verleden de kas flink gespekt, maar dit keer is er een hele euro van mij in de pot gegaan.

Vergeten de prijsvraag in te leveren, maar hij was zo simpel dat ik me sterk afvroeg of ik iets over het hoofd zag.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Een LCD display die je op een Arduino-Uno kan monteren voor een testje dat ik wil doen, kosten 11€ voor dit Touch display.

Daar heb je echt teveel voor betaald... €3.70 incl verzenden.

https://nl.aliexpress.com/item/Voor-arduino-uno-2-4-inch-TFT-LCD-Touch…

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
pietplof

Golden Member

De gehele dag rondgestruind en volop genoten.
Drie maal onze co stand bezocht.
De eerste keer direct om 09 uur om in ieder geval het lineaaltje te verkrijgen.
Daarna, tegen de middag, eens gekeken of Bram ( bprosman) de beloofde trafo's al had gebracht. De standbemanning wist van niets en aangezien het ,ons buitenstaanders, streng verboden was achter de kraam te komen heb ik niet gezocht naar die dingen.
Tegen het sluiten van de markt nog een bezoek gebracht en een aantal plastic zakken gevuld met veel klein spul.
De trafo's nog steeds niet gesignaleerd.
Vanavond, terug in ons onderkomen, lees ik m'n elektronische berichtjes en wel #%^$£¥^+!>< blijkt dat Bram keurig, conform de afspraak, de trafo(s) heeft afgeleverd en wel in een Aldi tas en achter onze stand neergezet.
Ben nu wel heel erg benieuwd waar die tas met inhoud is gebleven.
Verder natuurlijk alle lof voor dehardwerkende bemanning die ervoor heeft gezorgd dat de financiele basis van onze ,,club" weer wat is opgekrikt.

festina lente
bprosman

Golden Member

Volgende keer even Bellen Piet.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Heer Plof is geïnformeerd....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
blackdog

Golden Member

Hi Roland,

Dat weet ik, maar had geen zin 3 a 4 weken te wachten :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
pietplof

Golden Member

Bprosman; bellen? Welk nummer goede man?
Tidak Ada; inderdaad.
Inmiddels is een en ander geheel helder geworden.
Bram mijn dank voor je moeite en Eric eveneens.
T.z.t. Zullen de apparaten de weg naar het hoge noorden vinden.
Dat wordt een rustige nacht en morgen een kalme, koude, tocht naar het verre noord-oosten.

festina lente
bprosman

Golden Member

Dank Tida/Eric !!

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 17 maart 2018 23:33:12 (17%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hewlett

Honourable Member

De blauwe Aldi tas met trafo's (3 dacht ik) is bij het opruimen van de stand gevonden om ooit eens met heer PietPlof verenigd te worden. Komt wel goed denk ik :-)

Voor mij was het een geslaagde dag, dit keer als onderdeel bemanning van de CO stand. Heel vroeg op, in ijzige kou (brrr) tot 7:00 wachten todat het gebouw van het slot ging en de stand opbouwen. Hele dag op de stand gestaan wat inderdaad leuker is dan op de beurs rondlopen :-)
Slechts een enkele ronde gedaan, toch nog wel wat gekocht:
- stang Toshiba TMP68HC000P-12 CPUs
- stang Atmel 28C256 EEPROM
- CO lineaal
- Microprofessor
- twee GROTE koelblokken
- Altera development kit
- 70cm eggbeater antenne bij Anjo
- AOR AR8200 mk3 wideband all mode receiver 530kHz - 3GHz
- ICOM IC7300 transceiver
- ICOM SP-38

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
vergeten

Golden Member

Op 17 maart 2018 17:40:32 schreef bprosman:
was rond 13:00 alweer thuis maar voor mij is het ook een "thuiswedstrijd" (Den Bosch).
Best wel veel gekocht dit jaar.

[bijlage]

Draai die foto even om, met die tegen de wand geplakte spullen, mijn psyche kan dit niet aan :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

@Sparky; ik heb ook zo'n action cam met horloge meegenomen. Heb hem ondertussen ook al even getest en werkt naar behoren. Moest je het nodig hebben, hier is de uitgebreide handleiding... https://ee.co.uk/content/dam/ee-help/Help-PDFs/4GEE_ACTION_CAM_UM_en_V…
Heb wel wat zitten zoeken om het horloge aan de praat te krijgen....

Verder heb ik wat nema 27 stappenmotoren en een meanwell 12V-11A/5V-3A voeding van bij "Ann und Dick", een loupebrilletje en een paar rolletjes desoldeerlitze......

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.

Op 17 maart 2018 23:48:11 schreef vergeten:
[...]
Draai die foto even om, met die tegen de wand geplakte spullen, mijn psyche kan dit niet aan :)

Zo is het beter.
MVG Gerard.:)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
maartenbakker

Golden Member

Op 17 maart 2018 17:40:32 schreef bprosman:

[*]3 x Print uit telefooncentrale, gekocht voor de chips (heel veel 8Kx8 Ram, 8155, 8255).

Is dat nou Philips of zie ik het verkeerd?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 17 maart 2018 23:38:53 schreef Hewlett:
- ICOM IC7300 transceiver

Nice! Was een mooie aanbieding zag ik.

This is the world we know best, the world of madness