Hi,
Vandaag hebben we redelijk lang rondgehangen op de beurs (Henk en ik)
Hieronder een foto van wat ik heb aangeschaft, met de prijzen er bij voro de gene die die dit leuk vind.
Net als guidob al zij, zijn de meeste meetapparaten weer idioot geprijst...
Niet zoals sommig klein spul, de DC/DC converter die links onder op de foto staat is voor tweede hands eigenlijk nog duur geweest.
Deze koste 4 Euro, en nieuw rond de 6 Euro ex btw.
De drie metertjes waren leuk geprijst, twee maar 0-50uA en een midden metertje 50-0-50uA, na een beetje afdingen alle drie voor 10 Euro en het zijn nette metertjes die nog in het doosje zaten.
De vijf 8cm ventilatoren zijn nieuw en 1€ per stuk, het zijn PWM modellen en dus mooi te regelen en met een leuke luchtverplaatsing op volle snelheid.
Zakje super condensatoren voor 10 Euro.
Een rolletje van 500gram soldeer, ik dacht 18 Euro (goedkoop!)
Een videokaart voor een klant die klem zit wat betreft werkstation leeftijd en Autocad compitabiliteit enz, enz, daar durf ik wel 10€ tegenaan te gooien
Twee 12dB HP verzwakker, relais gestuurd, allebei hebben ze één verzwakker die af en toe rammelt,
dat is dan wel werken of open, de volgende keer schakelen en het werkt weer goed.
De afwijking van de demping is zeer goed, max iets van 0,03dB bij 100KHz gemeten op max demping.
Een enkele verzwakker is bijna niet te meten, bij mijn meter die ik gebruikte (Fluke 8920A) was dat kleiner dan 0,01dB
Deze twee HP verzwakkers en de Minicircuits 3 vodige powersplitter heb ik afgedongen naar 30€
Een LCD display die je op een Arduino-Uno kan monteren voor een testje dat ik wil doen, kosten 11€ voor dit Touch display.
En redelijke lading EAO schakelaars van de CO stand, waarvan een flink deel nieuw zijn,
samen met de kleine tumblers die bovenop liggen 5€, dank CO
Onbegrijpelijk dat die er in de middag nog lagen, dit zijn zeer goede schakelaars en 1-schakelaar zonder lampje en lensje kost voor dubbel wissel rond de 20€.
Ik heb bij het bedrijf waar ik gewerkt heb, zeker tegen de duizend gemonteerd een welkome aanwinst.
Een mini GPS-module met 1PPS en 10KHz, die was goedkoop en de prijs ben ik even kwijt, alleen niet opgelet dat hij een vreemde aansluitconnector heeft.
Kost de connector waarschijnlijk weer meer dan dit printje
Twee rolletjes heel mooi koperdraad, met waarschijnlijk teflon isolatie, maar ik weet niet of dat ook in een transparante versie bestaat.
De isolatie smelt niet met de soldeerbout op 345C, dit ga ik gebruiken voor 4 draads metingen, ik maak er dus zeker meerdere meetkabels van.
Prijs weet ik niet meer zeker, iets van 6€ per rolletje van 10M.
In in het midden drie hele mooie kastjes, ze zijn leeg gehaald en van dik aluminium, prachtig voor oven projectjes.
De kosten voor deze kastjes waren 10€.
Deze keer niet de indruk gehad dat het alleen maar rotzooi was, er was voldoende mooi spul te koop wat je niet op de foto ziet,
dat komt omdat ik het niet nodig had
En dan nu eindelijk het plaatje...
De koffie bij het koffie standje was redelijk, ik heb niet overgegeven *grin*
Een geslaagde dag.
Groet,
Bram