Rosmalen beurs 2018

High met Henk

Special Member

Ook terug, vandaag verjaardag van mijn jongste dochter vieren (die is gisteren 5 geworden, dus was al blij dat ik weg mocht)

Dinsdag aanhanger afladen.

Mijn buit:
Wago en beckhoff kopstation
Ventilatoren 120*38 12v
Schakelaars
Rs-485/rs422 naar rs232 converter
Profibus naar usb converter
Dit alles van de co stand

Een tablet voor de kids
2* tek probe (10€ was koopje)

En een proef opstelling voor een ander dashboard van Shiptronic gekregen (heel blij mee, want de nextions vallen mij zwaar tegen)

Verder nog paar bijzondere momenten:
-Elke knuffel of koekje was bijzonder.
-In een deuk gelegen om een man die 200€ wilde hebben voor een jaren 70 Dynacord PA versterker die ik voor djohnny wilde meenemen.
-Het HMI'tje wat we al jaren meesjouwden wat door een stukkie gebroken glas niet verkocht werd. Nu voor 1€ weg ging, omdat ik ff liet zien dat hij beeld gaf
-Er ontzettend veel meetapparatuur en scopen weg gingen en er op het einde nog 1 scope stond: de Hitachi, die uit iemands persoonlijke privé lab kwam (zeer gerenomeerd persoon, hier ook actief op forum!!) en die was door Fred101 helemaal nagekeken en schoongemaakt. M.a.w. veruit de beste scope die we bij hadden... Hij is na sluiting mee gegaan met 1 van de standleden, die hem liefdevol adopteerde.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
bprosman

Golden Member

@Maarten, de telefooncentrale printen zijn ITT.
De meter is uiteraard wel Philips, eens kijken of er leven in te krijgen is de komende dagen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 17 maart 2018 23:52:43 schreef KoenP:Heb wel wat zitten zoeken om het horloge aan de praat te krijgen...

Inderdaad, de pairing was even tricky, eerst wilde ze elkaar niet vinden, maar een keer stoppen en opnieuw beginnen werkte wel.

Ik kan de Android app niet vinden in Google Play, heb jij die wel?

Toen ik hem op de computer aansloot, bleek mijn camera niet nieuw; als iemand interesse heeft in beelden van 3 Britse kerels die stoned kamperen achterin een busje ergens op een strand, stuur maar een berichtje ;-)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Thevel

Golden Member

Gisteravond mijn "buit" nog wat verder uitgezocht.
Op het eind van de middag had ik nog een zakje met diverse displays gekocht, niet slecht voor slechts 1 eurootje. :)

Sine

Moderator

Mijn 'loot' van gisteren.

Ik had niets echt nodig, maar ik hoopte nog een paar nixies voor een verder klok project te vinden .... maar daar heb ik er helaas niet eentje van gezien.

-Een 24V psutje (van de Co stand)
-Een canon AE-1 in werkende maar niet heel schone toestand, meer voor op de kast dan voor gebruik.
-Een hammond doosje (Ook Co stand)
-Een bakelieten weekijzer meter (ook voor op de kast)
-Een rijtje cerberus koud kathode buisjes voor een aankomend projectje
-Twee edge lit cijfer displays (Yay!)
-Een aantal weetniet dingen met een blauw display (voltmeters?)
-Een flink VFD (Co stand)
-Een paar "echte" schakelaars van ik vermoed een oude tape-drive
-Een aantal Dialco milspec J indicatielampjes
-Een flinke partij knoppen van een standje wat altijd wel leuk spul verkoopt
-Een Co lineaal (duh)
-Een DG7-32 uit een sloop scoopje van de Co stand.
-Een LCD tv-tje van de co stand als monitor voor wat ouder game spul met composiet uitgang.

Thevel

Golden Member

Op 17 maart 2018 19:11:47 schreef guidob:
zakje 8050 transistoren, ook voor de BK. kwijtgeraakt..

Door een scheurtje in de plastic zak ben ik ook wat dingetjes verloren, o.a een CO liniaal :( gelukkig had ik er een paar gekocht.

Jeroen

Moderator

Mijn bescheiden buit van gisteren:

- Een Micro-Professor
- Paar Commodore 64 boeken
- 2 mooie 4-polige connectors
- Paar buisjes
- Paar Lorlin draaischakelaars
- Paar 10-turns potmeters
- PCB liniaal
- PSone LCD
- Megaman GU10 spaarlamp
- Een CD
- Een mogelijk defect LCD, uit de container gevist door High met Henk :)

Verder iedereen bedankt voor de aankopen bij de Circuits Online stand!

blackdog

Golden Member

Hi,

Ik durf me hier op het forum eigenlijk niet meer te vertonen...
Geen moment gedacht aan de "Co lineaal" ik zal de schande van dit gedrag moeten dragen denk ik... :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op de CO-stand had ik ook nog wat gekocht, niet echt veel 2 benaderingsschakelaars en een voedinkje. Maar een miniatuur benaderingsschakelaar van Honeywell leek wel erg veel op Philips:

922FS1-AP-6.5 met een 12NC nummer erop: 2422 137 00031
Zie foto. Rara wat hebben die weer met elkaar te maken? Zou het een sparepart van een machine geweest zijn van Honeywell, geleverd door Philips?

Verder nog op andere wat gereedschap: een kabelstriptang, RJ45 tang, 2-de hands setje C&K schroevendraaiers, trimsleuteltjs, rolletje litze en ik kon het toch niet laten deze keer zo'n zwitsers zakmes het tangetje te kopen.

Wat andere zaken zoals een finder week klokje, nog 5 inductieve benaderingsschakelaars (voor echt bijna niks), hitte bestendige kous, bosje kroonstenen.

Ook nog gele smalle faston vorkjes (M4), zijn bijna nergens te krijgen, maar ik vond net 1 zakje in die hele grote doos waar er duizenden in lagen.

Wat niet op de foto staat: Nog wat van die signaalzuiltjes en verwant spul. Een strip SMD digitale pnp torretjes (PDTA123).
Twee lessenaar kastjes, led signaal lampjes en nog wat ander klein grut.
Kortom: eigenlijk weer teveel.

Op 18 maart 2018 13:15:29 schreef blackdog:
Geen moment gedacht aan de "Co lineaal" ik zal de schande van dit gedrag moeten dragen denk ik... :-)

Je bent niet de enige, ik ook niet.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

@Jeroen,

Er stond op een stand nog een complete C64

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Misschien een 'club van lineaallozen' oprichten? ;)

@henri62: Inderdaad duidelijk een valide 12NC voor een electromechanisch of electrotechnisch onderdeel, en wel het 3e binnen de betreffende reeks. Wel apart. Kan een Philipsschakelaar zijn die door Honeywell verkocht werd, kan een Honeywellschakelaar zijn die door Philips Components op voorraad gehouden werd, kan ook nog zijn dat Honeywell en Philips Components een gezamenlijk bedrijf hadden. Mogelijk dat de schakelaar zelf uitkomst biedt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 18 maart 2018 17:22:44 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jeroen

Moderator

Op 18 maart 2018 13:28:47 schreef bprosman:
@Jeroen,

Er stond op een stand nog een complete C64

Er kwam iemand op de Circuits Online stand langs met een C64 om een passende DIN-plug te zoeken, wellicht was dat die C64 :).
Maar de C64 zelf had ik al.

fred101

Golden Member

Mijn telefoon is leeg dus nog geen foto gemaakt. Ik kon niet wachten om de ETS Lab/SL 2120 van de CO stand te proberen. Het is een 2 kwadrant voeding+load. Iets wat al lang op mijn verlanglijst staat. Volgens de datasheet 0-2A en 0-120V.

Van buiten is hij heel mooi. Hij gaf ook 0-120V waarbij de aflezing mooi klopte. Iemand had gezegd (Sine ? ) dat hij maar 4mA kon leveren. Als load voor laders vond ik dat prima. Hij moet een batterij simuleren, dat gaat alleen op de spanning die de lader ziet.

Die 4 mA klopte en na open maken vond ik waarom. Er zat een dik koelblok in waar ooit een stuk of 8 mosfets hebben gezeten 2 groepjes van 4. Er zat er 1, maar met een eenzijdig doorgeknipt pootje van de emitter weerstand zal die niet veel doen. Een brandplek eronder is niet veelbelovend. De andere emitter weerstanden waren ook geknipt. Het ledje van de load functie knop werkte ook niet. Ook niet vreemd want dat was waarschijnlijk samen met de mosfets vertrokken.

Helaas geen manual/schema te vinden (echt helemaal niets) Maar erger is dat ik niet weet welke mosfets (of torren o9f IGBT) er missen (*want die ene kan er best niet horen. Ik denk 4 voor de voeding en 4 voor de load.

Van de rest maak ik nog een fototje.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
haasje93

Golden Member

Goedemiddag Allemaal!

Hierbij mijn buit van Rosmalen.

een VU Data Model 3110 in circuit component tester. (van de CO stand)
Wat connector grut van dezelfde kraam als waarb Bram zijn verzwakker doosjes wegkomen.
Een paar BNC kabels
En nog een Hameg scope overgenomen van een mede forum lid.
En natuurlijk de lineaal. (deze staat net als de hameg niet op de foto)

Met de 3110 ben ik heel erg blij, want beroepsmatig gebruik ik vergelijkbare apparaten. Nu heb ik er eentje voor thuis. :)
Er moet alleen nog wat werk aan gebeuren, want ik heb hem als niet werkend bouwpakket gekocht. Er zat een reserve crt bij wat zeer leuk is.
Ben wel benieuwd wat de oorspronkelijke klacht is, waarom hij uit elkaar gehaald is. Wellicht dat de vorige eigenaar hier wat licht op kan laten schijnen?

Hartelijke groet,
Christiaan

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Tidak Ada

Golden Member

De dag begon met problemen: de deuren van mijn busje waren dichtgesneeuwd :( Daardoor kwam ik alsnog laat voor het uitladen van de aanhanger van HMH.

Deze keer meer op de stand achtergelaten dan uit Rosmalen meegenomen.
Helemaal zonder lege handen kwam ik toch niet thuis:

  • De haspel en de vier buisvoeten waren door de familie "Kruisstraat 64" op verzoek meegenomen. Ik had de haspel daar laten liggen en wilde nog wat buisvoeten hebben.
  • Vijf NiCad accu packs en
  • Een EM803 van Flash2b
  • 3 LED inbouw lampen van de (Duitse) kraam naast onze linkerburen (links voor het publiek).
  • 3 LED spotjes (waarvan er één een halogeenlampje blijkt te zijn) van de CO-stand.
  • Een DIN-rail relais van de CO-stand
  • Een Philips stabilisatiebuisje van de CO-stand.
  • Zo'n bekende zaklantaarn voor een vriend van me.

Nog allerlei installatieautomaten vanuit Deurne gedumpt.
Flash2b een doosje hybride OpAmps gegeven (ruil voor bovenstaande)
Nog iemand wat miniatuur fotovoltaïsche celletjes gegeven voor zijn project overgedragen.
UV-Lichtbak uit V&A aan Marktplaatsbieders overgedragen.

Al met al en geslaagde dag, afgesloten met een gezamenlijke maaltijd (niet op kosten van CO!!).

@Haasje93:
Delirium tremens :9~

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Op 18 maart 2018 15:55:31 schreef haasje93:
Er zat een reserve crt bij wat zeer leuk is.

Mooi apparaat, heb je het passende mu scherm voor de CRT er ook bij gekregen? Eventueel heb ik nog wel een oude liggen voor een DG7-32 buisje.

pa3gws

Golden Member

@haasje93
De Geuze en de Delirium ook op de beurs gekocht. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Krelis Vonketrekker

Golden Member

Haasje93, heb destijds een Huntron Tracker gekocht( occ.).Een geweldig apparaat, ik werkte toen in de service radio/TV. Een apparaat waar alleen grijze monteurs mee werken, de jeugd kan er niet mee overweg!

Behalve een flesje flux, apparaatvoetjes en boortjes van de stand was mijn oogst vooral een hoop gezelligheid!

Voor alle liniaal-lozen, ik heb er nog een klein pakje van over en ik wil ze jullie best opsturen. Omdat er dan wel postzegels bij komen is het voor 1 in NL €3 naar BE €3.50 en 2 binnen NL €6 en naar BE €7. Dan komt het in een standaard enveloppe. Wanneer je meer wil zal ik even kijken, waarschijnlijk is het bij 3 en 4 dezelfde postzegel. Stuur me een mail als je dit wil.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
maartenbakker

Golden Member

Op 18 maart 2018 10:17:55 schreef bprosman:
@Maarten, de telefooncentrale printen zijn ITT.

Ik vond ze er al niet heel Philipsachtig uitzien, maar codenummer 544 61604 kwam met enig duw- en trekwerk door de check als "kan een lange staart zijn van een 12NC". Vandaar dus de vraag.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Heb de Intel / memory chips (8155, 8255 etc) uit de voeten getrokken en de rest in de kliko. TTL uit een multilayer solderen is niet echt handig en veel exotisch zat er niet op.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
haasje93

Golden Member

Heren,

Op 18 maart 2018 16:35:17 schreef RAAF12:
[...]

Mooi apparaat, heb je het passende mu scherm voor de CRT er ook bij gekregen? Eventueel heb ik nog wel een oude liggen voor een DG7-32 buisje.

Weet even niet precies wat je met een mu scherm bedoeld, of bedoel je het metalen omhulsel aan het einde van de buis? Zo ja, die zit eromheen.

Op 18 maart 2018 16:45:49 schreef Krelis Vonketrekker:
Haasje93, heb destijds een Huntron Tracker gekocht( occ.).Een geweldig apparaat, ik werkte toen in de service radio/TV. Een apparaat waar alleen grijze monteurs mee werken, de jeugd kan er niet mee overweg!

Daarom heb ik hem ook gekocht! ;)
Dan vormen mijn collega`s en ik daar een uitzondering op, de meesten zijn jong en willen allemaal niet meer zonder. Maar ik geef toe als je niet goed weet hoe het werkt dan zie je er niet veel in.

pa3gws en Tidak,
Jullie hebben een goed oog! Ik heb ze niet van de beurs, ik heb ze gisteravond nog gekregen voor mijn verjaardag. Ze stonden nog verdwaald op de tafel. :)

Groet,
Christiaan

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
blackdog

Golden Member

Hi haasje93,

Nog gefeliciteerd dan! :-)

Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
haasje93

Golden Member

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Hewlett

Honourable Member

Ha die Christiaan,

Gefeliciteerd. Had dat even gezegd, dat van je verjaardag, dan was die prachtige LG scoop wellicht iets gunstiger uitgevallen :-)

Groet,

Hessel

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.