Vervangende Stappenmotor voor 3D printer (extruder)

De stappenmotor van de extruder van mijn 3d printer heeft het begeven.

Omdat ik van de huidige motor geen data sheet heb, weet ik niet wat een geschikte vervanger is.

Wat is een geschikte (niet te duur) vervanger?

Printer: Wanhao duplicatior i3 v2

Motor: 42HS34(L)-0954JA05-D21

Alvast bedankt.
Tracker

Die 42 in het typenummer is de breedte van het ding: 42mm. In een andere "naamgeving" heet dat "NEMA 17".

Hier heb je wat keuze.
https://reprapworld.com/listing/motors_fans/stepper_motors/

Ik weet niet of je ruimte hebt aan de achterkant van de motor (dus waar de as NIET uitsteekt). Als je daar ruimte hebt, dan maakt het niet zo veel uit. Als je daar geen ruimte hebt, moet je er 1 zien te vinden die past.

(Die 34 zal wel de lengte van het huis zijn).

let wel op de wikkelingsweerstand en de spanning cq. stroom. Kun je de weerstand van (een van de) wikkelingen nog nameten?

Op 30 maart 2018 15:08:48 schreef Roches:
[china website...]
Als je iets langer de tijd hebt... en goedkoper waarschijnlijk.

Mijn ervaring is dat reprapworld voor de steppers
A) goed
B) goedkoop
is. Dus voor stappenmotoren wacht ik niet op china, maar laat het bij reprapworld vandaan komen. Deels ook met het idee dat zij dan verantwoordelijk zijn dat ik de volgende keer weer een ongeveer dezelfde stappenmotor heb.

Bedankt voor de support (aan een mechanicus).

Deze is het geworden:
https://reprapworld.nl/products/nema17_stepper_motor_0_9_step_2_1_kg_c…

Deze is wel 0.9 graden i.p.v. 1.8 graden.
Maar dat kan ik in de EEPROM aanpassen.

Wellicht dat ik vanuit China nog 2 stuks 0.9 graden motors aanschaf voor X en Y.
Maar dan niet iets zwaarder.
En dit mag langer duren...

Thanks

En die reprap stepper komt dan ook weer uit China.

Op 30 maart 2018 16:57:27 schreef buckfast_beekeeper:
En die reprap stepper komt dan ook weer uit China.

Maar morgen in huis.....

Ik weet dat dit geen prof kwaliteit is. Maar dat is voor een 3d printer van 450 euro ook niet nodig

Ik heb echt een paar uur moeite gestoken om op aliexpress of ebay betere steppers te vinden dan die van 12.50 bij Reprapworld. Op een bepaald moment zag het er naar uit dat er misschien 30 zou moeten gaan kopen en dan loont het de moeite om even verder te kijken dan je neus lang is.