Daar gaan we weer... Wettelijke limiet voor straling antennes

Frederick E. Terman

Honourable Member

Een mooi voorbeeld van verschillende schrijfwijzen vind ik altijd de naam van de vroegere leider van de Sovjet Unie.
Was het nu Chroestjev, Kroetsjov, Khrushchev of nog anders?

Daar zijn regels voor:
? ? ? ? ? ?
Ch r oe sjts jo v

Dat je het weleens anders ziet, komt doordat de schrijver dan de regels niet volgt en klakkeloos iets uit bijvoorbeeld een Engelstalig artikel overneemt.
Daar wordt niet altijd even zorgvuldig gewerkt. Veel Amerikaanse schrijvers denken bijvoorbeeld dat de ë als een 'e' moet klinken, maar het is een 'jo'.

Nu we toch in het Oostblok zitten: die schermden altijd met hun veel lagere blootstellingslimieten, waarmee ze daar natuurlijk 'veel beter waren dan die smerige kapitalisten'.
In werkelijkheid was het voor de 'gewone man' (m/v), vooral de arbeiders, natuurlijk eerder andersom. Rusland (en Oekraïne) en straling is altijd lachen geweest.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
maartenbakker

Golden Member

Het dubbele bakje met het staartje is toch inclusief de j?

Overigens vind ik het translitereren dan weer makkelijker naar het alfabet van een andere slavische taal zoals het Tsjechisch of het Pools, maar dat is natuurlijk ook niet volgens de regels.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 2 april 2018 20:53:09 (63%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Op 2 april 2018 20:51:14 schreef maartenbakker:
Het dubbele bakje met het staartje is toch inclusief de j?

Overigens vind ik het translitereren dan weer makkelijker naar het alfabet van een andere slavische taal zoals het Tsjechisch of het Pools, maar dat is natuurlijk ook niet volgens de regels.

Die ? is meer Schtsch *). Daar zit dus inderdaad een j-klank in het einde. Nu zou het kunnen dat met de toevoeging ë (jo) er achter, die twee j's samen worden gevoegd, maar dat weet ik niet zeker, is dus een gokje. Twee J's achter elkaar vloeien gemakkelijk samen...

*) Ooit geleerd van mijn leraar Duits, die in zijn diensttijd tolk-vertaler Russisch was bij de MID (nu MIVD).

Hier een handig linkje naar een pagina waar de uitspraak van Cyrillische letters te vinden is: cursor op het cyrillische teken en er verschijnt een pop-up van de uitspraak: http://www.hts-homepage.de/Suchen.html

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 31 maart 2018 20:30:27 schreef Flagada:
[...]

Feit is: het BARST van de wetenschappelijke publicaties die een effect aantonen (nadelig maar zeker ook voordelig!) van NON THERMAL EMF op tal van biologische processen. Ik hoef maar drie tellen rond te kijken op Scholar Google en ik struikel erover.

Hier bijvoorbeeld een review, de auteurs hebben 100 wetenschappelijke artikelen verzameld waarvan er 93 een effect aantonen van RF op oxydatieve stress (ROS, vrij vertaald: toename van vrije radicalen) zowel in celkweken als in levende dieren. Kijk naar tabel 1,2,en 3.

Laat me weten als de link niet werkt, dan probeer ik het anders.
https://ecfsapi.fcc.gov/file/10907060623722/Oxidative%20mechanisms%20o…

de link werkt maar het artikel mag ik niet lezen tenzij ik 45 dollar voor een dag-abonnement betaal. de review suggereert een wezenlijke invloed van low-radiation etc.
zonder verder te kunnen lezen kan dat ook een warmhoudlamp boven een worp biggetjes zijn. die gaan er van groeien.

de link die je aanhaalt is wel aardig, "stress agv low level radiation". vrijwel alle schrijvers van het stuk komen uit de Oekraine alwaar ze al langdurig de veranderingen agv low-level-radiation door een kernramp kunnen waarnemen.
gr A

Hmmm, vreemd. En als je hier op klikt en dan rechts bovenaan op PDF klikt?

https://scholar.google.nl/scholar?hl=nl&as_sdt=0%2C5&q=Oxidati…

Ik heb een signature dus ik ben

De tweede link werkt en de pdf aanwijzing was behulpzaam. Artkel snel doorgelezen. De meste termen zijn abracadabra, althans voor mij als techneut, de conclusie begreep ik dan weer wel.

Wat opvalt is dat het een samenvatting is van een 100-tal artikelen maar dat het nergens een kwantitatieve presentatie geeft. Na een 100-tal studies zou je mogen verwachten dat er een kwantitatieve uitspraak is van hoeveel RFR geeft hoeveel oxidatieve stress. En die waarneming kom je nergens tegen.

Bij kanker weten we het vrij goed. 80% overlevingskans betekent dat 80% van de patienten na 5 jaar nog leeft, evenzo voor 10%. Een kwantitatieve uitwerking.

Deze ontbreekt in de link volledig.

Anoniem

Op 2 april 2018 19:36:58 schreef Flagada:
[...]

Ik vind het moeilijk om je reactie serieus te nemen. Ga je nu echt beweren dat het merendeel van de referenties van dat artikel verzonnen zijn, net als het artikel zelf? En dat de auteurs aluhoedjes verkopen? Heb je er langer dan 3 seconden naar gekeken?

Flagada, ik sla wel eens meer de bal mis, en steeds meer omdat ik er ondertussen al enkele jaren niet meer middenin zit, maar ik beweer zelden iets dat uit de lucht gegrepen is, al lijkt het voor sommigen zo.
Wel het ziet er erg professioneel en officieel uit, en goed onderbouwd en met sterke referenties, maar ik zie soms intuitief of iets niet helemaal comme-il-faut is. Beroepsmisvorming?
Als ik de naam van de geleerden google die in vette letters in de hoofding staan kom ik op volgen de website uit:
https://website.worldgn.com/wp-content/uploads/2017/08/Final_report_Ya…

Toch aluhoedjes verkopers? Maar dan iets gesofisitkeerder. ;) Herken je de ronkende namen van de geleerden uit jouw "onderbouwde" document? En als ik in de hoofding het woordje "Zen" lees weet ik al hoe laat het is ondanks dat de klokken nog steeds achterlopen. :-).

Je bezweert dat er nog nooit effect is aangetoond van RF want dat heb je ooit op 'toonaangevende' symposia gehoord. Wat voor symposia? Zijn er proceedings te vinden? Hoe heetten die symposia? Hoe lang geleden überhaupt? Ik zou nu kunnen zeggen dat alle sprekers op die symposia aandelen hadden in de telecom industrie, dat ze valse resultaten toonden en bezig waren met een grote 'cover up'. Maar dat doe ik niet, ik kom gewoon met verifieerbare studies.

Als je niet eens weet wat het EMC symposium is, heeft het geen zin verder uit te wijden. Het is idd alweer 8 jaar geleden dat ik nog geweest ben, maar er is sindsdien fundamenteel geen echt spectaculaire ommezwaai van de inzichten gebeurd. Helaas kan ik daar niet meer naartoe, want je wordt er enkel toegelaten als je aanwezigheid beroepsmatig verantwoord is. Want de plaatsen zijn beperkt. Bovendien kost het nogal wat. Behalve de reis, en de hotelkosten is het geloof ik zo'n 1000Eu deelnamekosten voor de ganse week..

Uit de eerste de beste link die ik gevonden heb in je document blijken die verfifieerbare studies toch met een korreltje zout te nemen.

Ook in wetenschappelijke kringen zijn er hele ketens die zich internationaal met nogal controversiële studies bezighouden. Er worden zelfs echte wetenschappelijke congressen over aliens gehouden. De reeds genoemde Erich Von Zaniken was daar één van.

Frederick E. Terman

Honourable Member

En die waarneming kom je nergens tegen.

Dat is nu juist het probleem; die waarneming is er ook niet. Er zijn, bekeken over de bevolking, niet méér gevallen van tumoren of andere akeligheden. En dat zou wel moeten, als HF een merkbaar effect had.

--
Volgens sommigen zijn deze getallen 'natuurlijk ook weer gemanipuleerd', maar stel je eens voor hoe dat zou moeten.
Alle artsen, ziekenhuizen, verzekeringsmaatschappijen ter wereld zouden dan precies het juiste aantal gevallen moeten verzwijgen. Gezinsleden en geliefden zouden omgekocht of bedreigd moeten worden om de oorzaak van sterfgevallen op iets anders te gooien.
En dit alles zou al afgesproken moeten zijn vóór de invoering van mobiele telefonie, zodat de juiste getallen toen al bekend moeten zijn geweest om zulke afspraken en bedreigingen te kunnen maken.
Dat tv-zenders in dezelfde band, en met veel meer vermogen, werkten laten we maar even voor wat het is.

Fazit: zo'n toename is redelijkerwijs niet waar te nemen.

--
Natuurlijk zijn er honderden 'bewijzen'; 'onderzoeken waaruit blijkt'. Maar voor helderziendheid en spreken met de doden zijn nog veel meer 'bewijzen' en 'onderzoeken waaruit blijkt'.
Het kenmerk van een werkelijk effect is dat het bewijs met iedere proefneming, of met het verstrijken van de tijd, sterker wordt.
Van de gepubliceerde waarnemingen wordt integendeel het bewijs altijd zwakker.

LET WEL: ik heb het over beïnvloeding ONDER de toegelaten niveaus: dus onder een factor 50 onder de waarde waarbij weefsel een graad in temperatuur zou kunnen stijgen.
Bij waarden vér, vér boven thermisch kun je natuurlijk van alles verwachten.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Hubie

Special Member

http://worldglobalnetwork.uk/biozen/

Vergeet vooral niet het filmpje te bekijken. ;-)
En daarna ff klikken op 'see our sale price'

2 stickers zo groot als een postzegel voor slechts 80 euro om op 2 GSM's te plakken voor u bescherming.

Heee,dat komt mij bekend voor,ergens een sticker op plakken voor wonderbaarlijke resultaten. ;-) (De audiogekkies)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Leuke site..

The world health organisation announced radiation and electrosmog to be the number one killer worldwide.

Het blijkt maar weer dat je, als je aan de 'goede kant' staat, je best keihard mag liegen, zoveel je maar wilt. Het is immers voor het goede?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

@ Hubie, Ja overal wordt natuurlijk ook misbruik van gemaakt maar toch is het niet zo dat je, citaat FET : "ver ver boven thermisch" moet zijn om klachten te hebben.
Bij 42 gr C stollen je eiwitten al, dat is 5 gr boven je lichaamstemp. dan maak je mij niet wijs dat je voor die tijd nog geen klachten hebt.
Hier werd ook de norm van thermisch effect aangehouden tot er toch meer weerstand tegen kwam en nu wordt het Zweetse model gehanteerd wat gebaseerd is op proeven bij mensen die desorientatie, vermoeidheid, niet meer kunnen concentreren en dergelijke klachten waarnamen en daar zijn toen "veilige waarden" op bepaald, ik verwacht,hoop dat ze die proeven niet tot thermisch hebben doorgezet want de hersencellen die je gekookt hebt zullen het wel niet meer gaan doen.

Op 3 april 2018 10:12:37 schreef rwk:
Zweetse model

[rant modus]
Kom net uit de Zweedse 'zauna' en het swééd breekt mij uit.

Zweden het land dat zichzelf afgeschaft heeft, je bent een totale volidioot als je ooit nog iets uit Zweden serieus neemt.
[/rant modus]

Voor de rest voel ik mij heel Zen, komt vast door al die EM golven die ik op mijn boze bolletje ontvang, het is weer langer licht dan duisternis. God is de zon, al decennia lang aanbeden voor de heilzame werking voor mens en natuur.

This is the world we know best, the world of madness
Tidak Ada

Golden Member

@rwk:
Coagulatie van eiwit treedt bij >56°C op. Iedere malaria patiënt zou bij jouw waarde al verstijfd/gekookt zijn ;)

Helaas kijken de meesten hier op het forum in hun repliek allen naar fysisch-chemische verschijnselen. Directe effecten op de elektrische prikkelgeleiding in het zenuwstelsel (zowel srympatisch als parasympatisch).
De verschijnselen, die jij noemt en ook die in de aangehaalde artikelen (zowel de wetenschappelijke als die van de overheid), moeten dan ook meer in de hoek worden gezocht. Het gaat hier immers om signalen van enkele millivolts en micro(/nano?)ampères.
Het vervelende is, dat de verschijnselen die bij stoornissen aan het zenuwstelsel analoog kunnen zijn aan psychische verschijnselen (Niet onlogisch, want ook daar speelt het zenuwstelsel de hoofdrol in). Dat schept verwarring en ongeloof vanwege de overlap.
OK het lijkt speculatief, maar een en ander is wel met wetenschappelijke argumenten te verklaren.

De axon van een zenuw is geen draadje, maar meer een aaneenschakeling van een verschijnsel dat met vonkboogjes is te vergelijken. Een prima situatie om door invloeden ban buiten verstoord te kunnen worden.
Vergelijk: Hoe zou een signaal in een coaxkabel er uit komen als de afscherming uit van elkaar geïsoleerde segmenten zou bestaan?

In ieder geval is me duidelijk geworden, dat er meer invloed op biologische processen is dan ik aanvankelijk verwachtte.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Anoniem

Om even voort te borduren op het "wetenschappelijk onderbouwde" artikel van Flagada, waarvan de auteurs direct leidden naar een aluhoedjessite.
Na het nog eens beter gelezen te hebben lijken mij dit dezelfde oplichters die enkele jaren geleden de GSM pil op de markt brachten. Je weet nog wel, Dat waren zelfklevende pastilles die op de GSM dienden aangebracht te worden en er voor zouden zorgen dat de gebruiker beschermd werd.
Het Belgische farmabedrijf van Coucke had daar een heel goed onderbouwde theorie over en ze zouden zelfs exclusief in de apotheek verkocht worden, wat het vertrouwen nog moest versterken (en de prijs opdrijven).
Na de met veel poeha in de media gelanceerde promotie kochten de RCD, de GSM operatoren enkele uniefs en ook amateurs zo'n pil om ze te ontleden en te testen. Die pil bevatte enkel een gedrukte spoel op een printje, verder niks. Bij metingen bleek het veld ook geenszins beinvloed te worden. Nadat dit bekend werd, gaf Coucke toe dat hij zelf misleid was en trok onmiddellijk dat ding terug uit de handel.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik lees net een leuk stukje, met veel foto's van antieke Nokia's en Motorola's, dat we alweer 45 jaar mobiele telefonie hebben. Grappig toch hoe snel dat gaat.

Het is maar goed dat televisiegolven van 900 MHz (bij 100 kW) heel andere eigenschappen hebben dan telefoongolven van 900 MHz, want anders zouden we deze klachten, die ik uiteraard volstrekt serieus neem, al veel langer gehad hebben. - Maar daarom heet het bij telefonie natuurlijk ook opeens 'straling'.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Tidak Ada: ooit van neurotransmitters gehoord? Ik vraag mij wel eens af hoe een coax kabel zou werken als de signaaloverdracht via neurotransmitters zou verlopen :D

This is the world we know best, the world of madness
Frederick E. Terman

Honourable Member

Traag, waarschijnlijk... maar wel betrouwbaar, want het zenuwstelsel wordt niet beïnvloed door bliksem op meer dan een paar meter afstand, terwijl dat met elektronica wel anders kan zijn - die kan zomaar kapot gaan.

e: Hm, dat strookt dan weer niet erg met die gevoeligheid voor telefoonsignalen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Tidak Ada

Golden Member

Wetenschap = technologie en de rest is (nutteloze) kwakzalverij ?

't wordt weer echt een aspergeveld....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 3 april 2018 11:31:26 (24%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 3 april 2018 11:16:07 schreef Tidak Ada:
Wetenschap = technologie en de rest is (nutteloze) kwakzalverij ?

Technologie is toegepaste wetenschap, kwakzalverij is toegepaste oplichting.

This is the world we know best, the world of madness
Tidak Ada

Golden Member

@blackfin:
Neurotransmitters werken alleen op het niveau van de synapsen (overgang van de ene zenuwcel naar de andere; daarom ook transmitters) Axonen zijn uitlopers van enkele cm tot meters. Dat laatste vooral in het ruggenmerg en de Nervus Vagus (X). In de axonen (en dendrieten) verlopen de signalen zoals ik al beschreef. In principe zijn de zenuwuitlopers dus segmentsgewijs geïsoleerd (vergelijk met een draadje met isolatiekralen). De isolatie bestaat uit myelinecellen; Myeline is een vettige stof.
De pulsgeleiding gaat dus tussen de segmenten buitenom! (heb ik al eens eerder hier geshowd, ik meen zelfs met een animatie).

Waarom dan steeds zaken, die niet technisch aan te tonen zijn als kwakzalverij aan te merken. Dat vindt ik nu "technologische kwakzalverij"
Je kunt dat, voor lichtsterkte meetbaar was, ook stellen, dat licht niet bestaat, maar zeggen dat het een zinsbegoocheling is.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ha Tidak Ada,

Hoe zou een signaal in een coaxkabel er uit komen als de afscherming uit van elkaar geïsoleerde segmenten zou bestaan?

Nauw daar blijf niet veel van over.
Maar iets minder heftig gaat wel de Rcoax deze wordt toegepast in tunnels of om een losse koppeling te maken dus iets wat rond draait.
Weet je ook weer waarom in somige tunnels je mobiel en radio blijft werken.

@Blackfin,

ooit van neurotransmitters gehoord? Ik vraag mij wel eens af hoe een coax kabel zou werken als de signaaloverdracht via neurotransmitters zou verlopen :D

Ik denk dat je tot op zeker hoogte het magnetische veld rond de kabel kan vergelijken.
De aangelegde elektrische spanning veroorzaakt indien er een stroom loopt een magnetisch veld en prikkelt de elektronen.

@grotedikken,

waarvan de auteurs direct leidden naar een aluhoedjessite.

Toch even gekeken want het bestaat echt ik had in dit draadje al eerder de opmerking gelezen maar geen aandacht aan geschonken hoe is het mogelijk :?

@FET,

want het zenuwstelsel wordt niet beïnvloed door bliksem op meer dan een paar meter afstand

Nu is bliksem statisch en gaat de ontlading precies de andere kant op.

Ik denk persoonlijk dat er redelijk geld wordt op onze veiligheid maar het blijft koffiedik kijken voor de langere termijn.
Direct zal je er niets van merken en ziek wordt je zeker niet van maar.... een continue belasting op het neuro systeem (stress) heeft misschien toch wel invloed.
Dit kan pas over een langere tijd opgemerkt worden (uitzonderingen daar gelaten).
Belangrijk is misschien een ijkpunt omdat ook de EMC mannetjes en aluhoedjes in het zelfde systeem zitten en dus mee veranderen het valt niet meer op.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
mel

Golden Member

Gelukkig ben ik geen dokter, en geen verstand van dopamine, histomine, en andere -mines,maar ik heb eens van een neuroloog gehoord dat die het zenuwgestel wel degelijk kan doormeten met een Ohmmeter..
Als ik lieg, dan lieg ik in commissie.
Je kan het zenuwstelsel vergelijken (de analogie) van een kabeltrace,En mensen die MS hebben, hebben last van de isolatie rondom de "kabels", die verdwijnt gewoon, waardoor er sluiting ontstaat tussen de diverse strengen.
Zo is het mij eens een keer uitgelegd, maar ik ben maar een eenvoudige storingsmonteur...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 2 april 2018 23:23:25 schreef grotedikken:
[...]Toch aluhoedjes verkopers? Maar dan iets gesofisitkeerder. ;) Herken je de ronkende namen van de geleerden uit jouw "onderbouwde" document?

Verdomd, je hebt gelijk, hij verkoopt echt aluhoedjes. Dat plaatst zijn review toch wel in een ander daglicht. Hier zag ik nog een filmpje van de charlatan himself: http://hdkeep.xyz/video/Dr-Igor-Yakymenko-WAVEEX-GALA-2017/gsb2y0JuQR8

Op 2 april 2018 23:23:25 schreef grotedikken:Uit de eerste de beste link die ik gevonden heb in je document blijken die verfifieerbare studies toch met een korreltje zout te nemen.

Je moet natuurlijk altijd kritisch blijven, maar het feit dat ze verzameld zijn door een aluhoedjes verkoper betekent niet dat we die 93 studies meteen in de prullenbak kunnen gooien. Bovendien zijn er nog honderden (duizenden?) andere studies die effecten laten zien.

Ik heb een signature dus ik ben
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 3 april 2018 12:09:37 schreef electron920:
[...] Nu is bliksem statisch en gaat de ontlading precies de andere kant op.

De inductie door bliksem is wel degelijk wisselspanning (en -stroom) hoor. Het is gewoon een vrij sterke elektromagnetische puls van grote bandbreedte. Vandaar dat die zich honderden of duizenden meters kan voorplanten (naar een knetterende radio, een haperende computer, of naar een mens, die er niets van merkt).

Op 3 april 2018 12:40:27 schreef Flagada:
[...]Verdomd, je hebt gelijk, hij verkoopt echt aluhoedjes.

Meen je dat nou? Nu moet ik daar toch ook even gaan kijken; dat is toch wel koddig.

Oh kijk, heel nieuwe natuurkunde!
'Waveex does not change the intensity of microwave radiation from a cell phone'.
Nu komt er uit een telefoon geen microgolf, ze zitten alle ver onder de 3 GHz, maar goed.. we lezen door:
'Waveex balances out low frequency magnetic field from a cell phone.'

Ah. En hij heeft zelfs een nieuwe stof bedacht: Superoxide! En verdomd, daar komen de kwarteleitjes ook weer tevoorschijn. Ik dacht dat die al voldoende op YouTube waren geweest, net als met telefoons gepopte popcorn (dat was een truc! Nee echt?).

[Bericht gewijzigd door Frederick E. Terman op dinsdag 3 april 2018 13:05:07 (10%)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 3 april 2018 12:56:40 schreef Frederick E. Terman:[...]
Meen je dat nou? Nu moet ik daar toch ook even gaan kijken; dat is toch wel koddig.

Of ie ze zelf verkoopt weet ik niet zeker maar het heeft er wel alle schijn van. Als hij ze zelf niet verkoopt laat hij zich op zijn minst voor het karretje van de verkopers spannen.

[Bericht gewijzigd door Flagada op dinsdag 3 april 2018 13:04:59 (36%)

Ik heb een signature dus ik ben