Daar gaan we weer... Wettelijke limiet voor straling antennes

Frederick E. Terman

Honourable Member

Dus over heel Nederland per twee jaar één geval. Dat is gelukkig héél erg weinig.
Maar hoe moet je dan zien 'waar het dubbel zo vaak voorkomt'?
Ik denk dat iedere statisticus hier gehakt van zal maken.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Jinny

Golden Member

Dat had ik ook, waar zijn de rest van de omstandigheden?
Er zal vast wel nog iets bijkomen...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Frederick E. Terman

Honourable Member

Mooie dramatische AD-foto trouwens van die opvallende 'geknikte' mast. Ik wil nog niet zeggen gephotoshopt, maar met een telelens krijg je wel rare effecten.
In werkelijkheid staat hij hier:
https://www.google.nl/maps/@52.0154006,4.3051041,3a,75y,347.2h,96.26t/…

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Rij daar regelmatig langs maar er staan geen huizen in de directe omgeving alleen bedrijfspanden. Die 2 hele hoge masten lijken op die langs de A12 afslag Bleiswijk/Rotterdam.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
mvdk

Golden Member

De NOS had het ook op internet: https://nos.nl/artikel/2227870-bescherm-kinderen-meer-tegen-magnetisch… en die waren zo fatsoenlijk om een linkje te plaatsen naar het bericht zelf.
https://www.gezondheidsraad.nl/nl/taak-werkwijze/werkterrein/gezonde-l…
Met gewoon googelen vond ik em niet.
Interessant is de inhoud van het artikel als je doorlinkt, deze dus:
https://www.gezondheidsraad.nl/nl/taak-werkwijze/werkterrein/gezonde-l…
Daar staat aan 't eind iets zinnigs: het is niet zo dat je geen magneetveld ondervind als je de boel onder de grond stopt. Ik kwoot 't maar even:

De raad geeft de staatssecretaris van IenW in overweging om het voorzorgsbeleid uit te breiden naar ondergrondse elektriciteitskabels en andere bronnen van langdurige blootstelling aan magnetische velden uit het elektriciteitsnetwerk, omdat magnetische velden niet tegengehouden worden door bodem of bouwmaterialen.

Zijn er nou al eens onderzoeken gedaan waar de controlegroep in oude huizen in de nabijheid van hoogspanningslijnen woont?
Er zijn meer factoren die de gezondheid van mensen in nieuwbouwhuizen raakt. Al was 't alleen maar dat de leeftijd waarop mensen een gezin stichten in die groep nogal hoog ligt.

Dat ondergrondse kabels een magneetveld veroorzaken lijkt me sterk. De stromen in zo'n kabel zijn in het algemeen gebalanceerd, dus geen restveld naar buiten.
Als het gaat om het verband tussen 50Hz magneetvelden en ziektes zouden ze eens onderzoek moeten doen naar mensen die hun werkuren voornamelijk in hoogspanningsstations doorbrengen. Ik heb nog nooit gehoord dat in die beroepsgroep bepaalde ziektes significant vaker voorkomen.

vergeten

Golden Member

Op 18 april 2018 12:29:27 schreef KlaasZ:
Dat ondergrondse kabels een magneetveld veroorzaken lijkt me sterk. De stromen in zo'n kabel zijn in het algemeen gebalanceerd, dus geen restveld naar buiten.

Per phase uit phase! en ook vaak geen gelijke stromen.
Dus m.i. wel een "rest veld"

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Het magnetisch veld is sowieso niet sterk; maar van ondergrondse leidingen is het ongeveer het viervoudige van dat van vergelijkbare bovengrondse leidingen (hier).

Als er onderzoek naar gedaan zou worden, zouden er dus heel veel gevallen van 'geen problemen' naar voren moeten komen terwijl er wel kabels liggen. Ik denk daarom niet dat zulk onderzoek veel belangstelling zal krijgen.

Zijn er nou al eens onderzoeken gedaan waar de controlegroep in oude huizen in de nabijheid van hoogspanningslijnen woont?

Natuurlijk, heel veel. Daar komt van alles uit; voornamelijk dat mensen die daar wonen gemiddeld zieker zijn dan elders. Hoofdzakelijk is dat doordat ze armer zijn, en minder opgeleid; daardoor wonen ze daar, en niet in duurdere woningen.
Vaak kun je daarvoor wel corrigeren in het onderzoek, maar bij leukemie valt er weinig te corrigeren: als je gemiddeld twee jaar moet wachten op een nieuw geval, en er ook weleens zes jaar voorbij zijn gegaan zonder één enkel nieuw geval (terwijl er wél elektriciteit werd getransporteerd), dan is het niet bepaald gemakkelijk 'concentraties van leukemie' te ontdekken.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 18 april 2018 11:01:19 schreef Dominic:
Deze ochtend in het AD: https://www.ad.nl/binnenland/mogelijk-verband-hoogspanningskabels-en-k…

Oud nieuws, was 15 jaar geleden al bekend dat er een statistische afwijking is die een verband zou kunnen leggen tussen hoogspanningsmasten en kinderleukemie.

This is the world we know best, the world of madness
Arco

Special Member

Nederland is een van de weinige europese landen die nog geen limieten heeft voor uitstraling van gsm masten, wel wat treurig...
Dat straling wel invloed heeft bewijzen soms simpele testen (in dit geval schimmelgroei)

http://www.niburu.co/images/2018/april/kaj4.jpg
De uitwerking op mensen mag dan niet geheel vast staan, dat er 'iets' gebeurt is wel zeker...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

Tja, als je gelooft dat dit een foto van een echt onderzoek is, dan hebben die giftige straaltjes echt wel iets met je gedaan. :)
De bovenschriften zijn trouwens verwisseld; het ging er juist om dat wifi-stralen schimmels zouden doden. Maar goed, de ene of de andere leugen, wat maakt het uit; het is voor de goede zaak..

Zelfs Trump zou dit niet durven twitteren.

Wie durft het aan deze proef eens zélf te nemen?

Ah, bron gevonden van het plaatje: Niburu.co #3.
"78% van mijn cliënten ervaart na 2 behandelingen een toename aan energie." Dus dáár blijft al dat hoogfrequent!
Aanbevolen door 'Roy Martina, Beroemd Holistisch Arts'. Goed als je dat van jezelf weet.

[Bericht gewijzigd door Frederick E. Terman op woensdag 18 april 2018 13:52:01 (29%)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Anoniem

Tja, tijdens een serie lezingen op een symposium in 1998 waar ik aanwezig was, (als eenvoudig toehoorder), kwam een Roemeense professor trots aankondigen dat hij onomstotelijk de invloed van wisselvelden op levende wezens bewezen had. Hij had twee potten met mossen , één in een magneetspoel en één erbuiten. Na enkele dagen ging de bestraalde mosplant wel dood zeker.Toen iemand naar de veldsterkte vroeg antwoordde hij 500A/m.
De vragensteller vroeg vervolgens of hij niet vergeten was water te geven, waarop de hele zaal in de lach schoot. :-)

Op 18 april 2018 13:32:23 schreef Arco:
Nederland is een van de weinige europese landen die nog geen limieten heeft voor uitstraling van gsm masten, wel wat treurig...
Dat straling wel invloed heeft bewijzen soms simpele testen (in dit geval schimmelgroei)

[afbeelding]
De uitwerking op mensen mag dan niet geheel vast staan, dat er 'iets' gebeurt is wel zeker...

Wow wat lekker wetenschappelijk weer. Twee verschillende schaaltjes met verschimmeld fruit. Misschien moet je even je manual 'on how to do science' erop raadplegen :D

This is the world we know best, the world of madness
Arco

Special Member

Komt niet daarvandaan, schijnbaar overgenomen. (en wat ego-versterkende teksten toegevoegd... :) )
De test is wel voorzien van wat gegevens: (geen klinische test, dus echt zeker zijn de resultaten niet)

De aardbeien onder invloed van straling beschimmelden als een malle.
Tegenover de aardbeien in de doos afgeschermd van elke vorm van straling, die ook wel beschimmelden, maar met een snelheid en omvang die ik gewend was van aardbeien.

Het linker bakje stond onder een belasting van 1700 µW/m² en 24 V/m en het rechter bakje stond zonder Wi-Fi met slechts een belasting van 0.1 µW/m² en 1 V/m.
Naast het overduidelijke feit dat onder belasting van straling de natuurlijke schimmels aanwezig op de aardbeien (schimmel soorten onbekend) veel agressiever groeiden verloren de Wi-Fi aardbeien ook veel sneller vocht.
De aan Wi-Fi staling blootgestelde aardbeien verloren in 7 dagen 32 gram, en de aardbeien afgeschermd van straling maar 16 gram.

Ze hebben het ook met brooddeeg getest. Na 30 min. was het 'WiFi' deeg centimeters hoger gerezen als het 'non-WiFi' deeg...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 18 april 2018 14:05:39 schreef Arco:

Ze hebben het ook met brooddeeg getest. Na 30 min. was het 'WiFi' deeg centimeters hoger gerezen als het 'non-WiFi' deeg...

Nou ik zou er je voordeel mee doen en acces points aan broodfabrieken gaan leveren, goede handel :P

This is the world we know best, the world of madness
Hubie

Special Member

Op 18 april 2018 13:37:54 schreef Frederick E. Terman:
Tja, als je gelooft dat dit een foto van een echt onderzoek is, dan hebben die giftige straaltjes echt wel iets met je gedaan. :)
De bovenschriften zijn trouwens verwisseld; het ging er juist om dat wifi-stralen schimmels zouden doden. Maar goed, de ene of de andere leugen, wat maakt het uit; het is voor de goede zaak..

Zelfs Trump zou dit niet durven twitteren.

Wie durft het aan deze proef eens zélf te nemen?

Ah, bron gevonden van het plaatje: Niburu.co #3.
"78% van mijn cliënten ervaart na 2 behandelingen een toename aan energie." Dus dáár blijft al dat hoogfrequent!
Aanbevolen door 'Roy Martina, Beroemd Holistisch Arts'. Goed als je dat van jezelf weet.

En bij Roy Martina komen we weer uit op luchtfietserij(lees oplichterij) en is het cirkeltje weer rond. ;-)

https://kloptdatwel.nl/2012/02/23/het-verdienmodel-van-roy-martina/

Kent u deze nog?

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71azht1WUpL._SL1024_.jpg

Ik vind het schandalig dat Nederland nog geen verbod heeft ingevoerd op laagvliegende ufo's :(

This is the world we know best, the world of madness
mvdk

Golden Member

Op 18 april 2018 12:29:27 schreef KlaasZ:
Dat ondergrondse kabels een magneetveld veroorzaken lijkt me sterk. De stromen in zo'n kabel zijn in het algemeen gebalanceerd, dus geen restveld naar buiten.

Maar dat ligt eraan hoe ze gelegd zijn. Ik herinner me hoe bij ons de eerste kilometers 25kV singles gelegd werden, het ging om een omlegging i.v.m. de bouw van het AH districentrum Ruyven, bij Delfgauw. Er liggen daar 5 bundels van 3, netjes met niet magnetisch metalen strips bij elkaar gehouden. Latere jaren waren ze niet meer zo zorgvuldig, ook bij het 380 kV traject langs Pijnacker zijn de singles los van elkaar gelegd, soms met afstanden van 30cm. Jammer, ik had meer foto's moeten maken in die tijd.

Als het gaat om het verband tussen 50Hz magneetvelden en ziektes zouden ze eens onderzoek moeten doen naar mensen die hun werkuren voornamelijk in hoogspanningsstations doorbrengen. Ik heb nog nooit gehoord dat in die beroepsgroep bepaalde ziektes significant vaker voorkomen.

Ja, dat roep ik ook weleens. Maar dan moet je wel weer rekening houden met faktoren zoals rook en drinkgewoontes.

Tidak Ada

Golden Member

Op 18 april 2018 12:23:03 schreef mvdk:
De NOS [....] en die waren zo fatsoenlijk om een linkje te plaatsen naar het bericht zelf.
https://www.gezondheidsraad.nl/nl/taak-werkwijze/werkterrein/gezonde-l…
[....]

Moeten we nu binnenkort ook van het e-net af?
Wat dan? Een lekker ruikend houtvuurtje mag ook al niet meer ;(.
Worden we misschien allemaal Eskimo's (= rauwe vis eter).... >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Anoniem

Op 18 april 2018 13:17:09 schreef vergeten:
[...]
Per phase uit phase! en ook vaak geen gelijke stromen.
Dus m.i. wel een "rest veld"

Dat moet je toch eens nader uitleggen.

Ik dacht altijd dat de momentele som van alle stromen in een gesloten circuit altijd nul is. Dit geldt zeker voor een voedingskabel.
Ook bij driefasensystemen. Moest dit niet kloppen zou een aardlekschakelaar nooit kunnen werken.
Er is wel een meetbaar resulterend veld, maar dat is zeer klein in verhouding tot de vermogens die dergelijke kabels voeren.

Leven is schadelijk voor de gezondheid het heeft de dood tot gevolg.

This is the world we know best, the world of madness
mvdk

Golden Member

Als je drie singles hebt liggen, en ze liggen niet stijf tegen elkaar, maar zo hier en daar met tussenruimtes van 20 tot 30cm, lijkt mij dat je aan de twee buitenste kabels een veld hebt.
De bedoeling is, dat in de grond gelegde singles, gebundeld liggen. Dat is gewoon niet zo. Er is nauwelijks controle, en die mannen hebben altijd haast, sleuf moet zo gauw mogelijk weer dicht (ook al lijkt dat voor buitenstaanders tegenovergesteld).

Arco

Special Member

Als er bijv. aan de riolering is gewerkt (kan 3m of meer diep liggen), dan wordt vaak het hele kabelpakket wat er boven ligt opzijgelegd. (data/telefoon/elektra)
Als men klaar is wordt de hele boel weer teruggekwakt, en men gaat dan echt niet uitmeten waar iedere kabel precies gelegen heeft... ;)
Daardoor kunnen afstanden tussen kabels en dieptes altijd behoorlijk afwijken.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 18 april 2018 14:05:39 schreef Arco:
Komt niet daarvandaan, schijnbaar overgenomen. (en wat ego-versterkende teksten toegevoegd.

Dezelfde foto komt op minstens tien sites voor, en in bijna alle gevallen hebben de auteurs (telkens andere!) deze foto écht zelf genomen. ;)

Het linker bakje stond onder een belasting van 1700 µW/m² en 24 V/m en het rechter bakje stond zonder Wi-Fi met slechts een belasting van 0.1 µW/m² en 1 V/m.

24 V/m! Dat is 20 Watt op een meter afstand. Welke router was dat? Of hadden ze gewoon de rondzoekradar van een oorlogsschip gebruikt?
Ook overigens kloppen de getallen niet bijster goed met elkaar.

--
Wat de magnetische veldsterkte boven een ondergrondse 380kV-kabel betreft, die is goed 4x zo hoog als de overeenkomstige bovengrondse 380kV-leiding; zie hierboven voor het plaatje.
Die getallen gelden voor normaal aangelegde kabels. Hoe slordig je moet leggen om hier veel bovenuit te komen weet ik niet; veel zal je er niet bij krijgen, denk ik.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Anoniem

Zozo arco, toegetreden tot het genootschap met winstoogmerk van de aluminium hoedjes? Laten we ze de Alluminati noemen. :-)
Moest het echt zo makkelijk aan te tonen zijn, dan zou dit broodje aap aardbei al jaren geserveerd worden in alle technische scholen en universiteiten ter wereld.
Want daar houdt men van proevetjes die spectaculair zijn en de interesse van de leerlingen wekken en hen wakker houden..
En voor wie echt bewijzen op tafel kan leggen lonkt de Nobelprijs.