Op 22 april 2018 17:29:44 schreef Hubie:
@GJ_ : Ik lul niet uit mijn nek hoor,het zijn gewoon feiten met keiharde cijfers.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat nu dezelfde argumentatie wordt gehanteerd als door het aluhoedjesgilde.
ALS er keiharde cijfers bestaan laat je die ook zien zodat e.e.a. kan worden gecontroleerd , of gefactcheckt zoals dat tegenwoordig heet.
Op 22 april 2018 18:17:22 schreef Tidak Ada:
Als de economie er beter door draait, mag het, maar de particulier die misschien minder dan 10% aan de vervuiling bijdraagt is de pineut.
[...]Zo ging het ook bij heet aardgas wat niet kon worden aangepast werd vergoed.
Maar dáár viel geld aan te verdienen door het overvloedige aardgas te verkopen.
Nu we van het aardgas áf moeten kost het alleen veel geld om de totale infrastructuur te veranderen.
Aan de ombouw van gastoestellen van stads- naar aardgas hebben de ingeschakelde installateurs waarschijnlijk behoorlijk verdiend. Maar of het voor hen ook een investering in de toekomst was?
Tot 1999 heb ik een fornuis gebruikt dat in 1964 was omgebouwd voor aardgas, de sticker zat er nog op. Het fornuis werd niet vervangen omdat het versleten was, maar omdat een elektrische oven makkelijker regelbaar was.
De massale aandacht voor ombouw naar aardgas had nog een tweede voordeel; alle gasleidingen werden grondig gecontroleerd op lekkage. In mijn ouderlijk huis waren nog alle aansluitingen voor gasverlichting aanwezig. Daar bleek een lek in te zitten dat in de 60 jaar daarvoor niet was opgemerkt. De gasverlichting werd afgekoppeld. De gasleiding naar de keuken werd vernieuwd.
De gasleiding in de straat werd eveneens vernieuwd omdat deze onbetrouwbaar was.
Voor wat betreft het begin van dit nogal uitwaaierende topic; er is nog veel niet bekend over effecten op de lange duur van vele omgevingsfactoren.
Dat was 1000 jaar geleden zo, 100 jaar geleden eveneens en dat is nu nog steeds het geval.
1000 jaar geleden en vele eeuwen daarna dacht men dat ziekten door heksen werden veroorzaakt. De heksen werden verbrand of verdronken.
100 jaar gelden dacht men dat door de snelheid van de stoomtrein de koeien geen melk meer zouden geven en dat de automobiel door de snelheid je de adem zou afsnijden. Dat laatste klopt bijna, alleen niet door de snelheid.
In de toekomst zullen er ongetwijfeld een aantal vragen die nu open blijven staan worden beantwoord. En nieuwe vragen zullen rijzen. Die geschiedenis blijft zich herhalen, zolang er mensen op deze aardkloot ronddwalen die willen nadenken over vele verschillende onderwerpen.
Bij eenduidige ja of nee antwoorden dien je je altijd af te vragen of het antwoord echt zo eenvoudig is. Zo werkt religie, wetenschap is iets totaal anders.