Pulse Train Out signaal op een Siemens s7-1215 plc?

Hallo, kan iemand mij vertellen hoe de "Pulse Train Output" signaal van een Siemens s7-1200 (1215 dc/dc/dc) plc eruit moet zien? Wanneer je dat signaal bijvoorbeeld op een scope bekijkt?

Ik heb het niet over de PWM signaal, die deze PLC ook kan maken.

Ik wil namelijk met deze PLC (mbv een stepperdriver) een steppermotor bedienen. Alleen de signaal die ik er krijg als ik voor "Pulse Train Out" kies, is geen blokvorm, die met een bepaalde frequentie van 0v naar 24V springt, meer een soort rimpelspanning, hier zal de driver die de steppermotor moet aansturen niet op werken denk ik.

Hoe hoger ik de snelheid kies die de steppermotor moet maken via de instellingen van het Siemens programma, hoe vlakker de "rimpelspanning" wordt. Ik heb de output van de plc nog niet op de stepperdriver aangesloten, maar alleen nog op een scope bekeken.

Ik weet niet of dit de normale signaal is voor een PTO, of dat ik iets verkeerds heb gedaan? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Ik hoor het graag.

Zover ik weet is het gewoon een 50% blokgolf met variabele frequentie afh van de snelheid, van 1 tot tientallen kHz

Zeker geen variabele spanning, weet je zeker dat je meting goed is?
Klinkt alsof je meter te hoogohmig is om de blok terug naar 0V te krijgen ofzo

Heb je al eens geprobeerd om een pull up of pull down weerstand te plaatsen.