Het uitgangspunt is gewoon verkeerd Hubie.
Normaal zou je verwachten dat naar aanleiding van schadelijke gevolgen onderzoeken worden ingesteld naar de oorzaken en hoe te voorkomen.
Gezien zenders met grote vermogens al zowat een eeuw bestaan, en GSM al zo'n 25 jaar, zouden schadelijke effecten stilaan moeten bekend zijn als ze bestaan. GSM wordt al vele jaren door meer dan 3 miljard mensen in 210 landen gebruikt.
Maar hier is het uitgangspunt omgekeerd. Men gaat uit van de gedachte dat het schadelijk moet zijn, zonder valabele argumenten. Een aantal sensatiejournalisten maken de bevolking onnodig ongerust door een en ander op te kloppen, niet gehinderd door veel diepgaande kennis op dit gebied.
Na een tijdje gaat het publiek er van uit dat het wel schadelijk moet zijn. Alleen is het nog niet aangetoond, maar er moet met alle middelen geprobeerd worden om aan te tonen dat het wel degelijk kwaad kan. Geen neutraal standpunt dus.
Als uiteindelijk alle pseudo-wetenschappelijke ballonnetjes doorprikt zijn en er geen ernstige argumenten overblijven wordt er niet geaarzeld om de mystieke toer op te gaan.
Ook de complottheorie, dus dat de overheid belangrijke zaken opzettelijk stilhoudt voor de bevolking gaat er bij naïeve geesten als gesneden koek in.
Niburu weze geprezen!
Want de illuminati en de aluminati geven nooit op, er valt geld te verdienen met pseudogeneeskunde en de verkoop van nutteloze medicatie. Hoe denk je dat een bekend voetbalsponsor zo schandalig rijk is geworden?
Ik ken maar één argument dat me doet twijfelen:
Het is me al vaker opgevallen door de jaren, dat personen die zich intensief met radiozenders bezig houden, hetzij amateurs, hetzij technici, veel vaker sterk afwijkend gedrag vertonen en vaak fantaseren en discuteren.
Mijn vrouw vindt bovendien dat al mijn vroegere collega's ronduit lelijke karikaturale smoelen hebben. Al voegt ze er snel aan toe dat het wat mij betreft nog niet zo heel erg tegenvalt.