Friese Radio Markt Beetsterzwaag.

Shiptronic

Overleden

Zaterdag 26 mei 2018 is het voor de 40e keer dat de afdeling A 63 de bekende Friese Radio Markt organiseert in en rondom zalencentrum “De Buorskip” aan de Vlaslaan 26,
9244 CH Beetsterzwaag.

De markt is geopend van: 09.00 - 15.00 uur. Entree prijs is: € 4,00 p.p.

Voor de radio-zendamateur en elektronicahobbyist is dit de gelegenheid om hun slag te slaan en juist dat onderdeel of andere waar te kopen waar je wellicht al lang naar op zoek bent.

De FRM wordt alom geprezen als een gezellige markt, waar het goed vertoeven is.

Vele handelaren uit binnen en buitenland zullen hun koopwaar aanbieden.

link: http://www.frm.a63.org/activiteiten/frm/algemeen.htm

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hewlett

Honourable Member

Daar ben ik zeker bij, vanaf mijn vroege jeugd kom ik al op die markt. Mijn XYL woont tegenover “De Buorskip” dus het is een echte homerun. Ik hoorde dat alle kramen nog niet verhuurd zijn, ben ik ook benieuwd wat ze met de nieuwe verkeersituatie bij het “Buorskip” gaan doen.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
bprosman

Golden Member

Helaas voor mij te ver weg.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
mel

Golden Member

Er is geloof ik in septemer een "beurs" in zuidlimburg.
Dat komt mij beter uit..
Waarom zijn er geen beurzen in noordlimburg?zou dat iets zijn?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
RAAF12

Golden Member

Ik kom ook kost me 6 liter euro95

Here we go, border crossing PT-ES https://www.youtube.com/watch?v=sserlsJy0wI&t=25s

Jaren geleden dat ik daar voor het laatst geweest ben, toen werd ik via 27MC packet radio op de hoogte gehouden van de datum..
Ja ZO lang geleden, toen had ik nog een BBS NL3WON, wat een leuke tijd was dat overigens.
Je kunt dus wel zeggen: een klassieker onder de radio markten..
IK denk dat ik daar maar weer eens op bezoek ga.

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..
douwebakker

Golden Member

Voor mij in de beurt dus ik kom zeker.

Het bezit van de zaak is het eind van vermaak.
haasje93

Golden Member

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
flash2b

Special Member

Zijn er nog mensen naar deze markt gegaan, en hoe was het?

Ben benieuwd naar foto's en aangekochte 'buit', want ik vond het zelf iets te ver rijden.

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

Flash, die markt is pas komende zaterdag.
Voor mij te ver weg trouwens.

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
miedema

Golden Member

Ha flash2b,

Hoewel je een week voor loopt, was je post toch nog nuttig: ik vroeg me al af of je zou gaan :-)
Ik vindt het ook een eind weg.......

groet, Gertjan.

flash2b

Special Member

Ja stom van me, niet naar de datum in de openingspost gekeken.

Blijf ook ná 26 Mei benieuwd naar foto's en verhalen want ik zal er zelf niet bij zijn.

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
Shiptronic

Overleden

Helaas echt "een brug te ver"

Wacht wel tot de Lichtmis.....

Veel plezier allemaal !

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 26 mei 2018 10:51:30 (18%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Shiptronic

Overleden

Nog geen CO-er gezien, hoelaat koffie?

KGE

Golden Member

Markt was prima, genoeg te zien en parkeren was geen probleem.
De ruimte rond 'de Buorskip' is flink groter geworden, er was voor nog flink wat meer kramen ruimte. Daardoor was er binnen wat minder 'kraamwerk' maar met deze temperaturen ook geen straf. Binnen naast de 'kantine' is altijd een uitdaging met de verlichting, een paar spotjes moeten de kramen verlichten.

Jinny

Golden Member

Ik vond het daar zelfs uitgesproken donker...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
miedema

Golden Member

Verbazingwekkend....
Niemand iets gekocht op Beesterzwaag ??

Hewlett

Honourable Member

LetterHenk

Golden Member

Op 27 mei 2018 18:46:18 schreef miedema:
Verbazingwekkend....
Niemand iets gekocht op Beesterzwaag ??

Ik dacht hetzelfde. Zat al klaar met bier en nootjes voor de show. Komt er niks... ;)

Action expresses priorities LH
douwebakker

Golden Member

Ik kocht deze:

Vandaag ben ik er achter gekomen dat het apparaat defect is. De verkoper vertelde me dat het een nieuw apparaat was, maar dat blijkt niet zo te zijn. Mij is verzekerd dat het goed werkte. Welnu de transformator is kapot en en mijn € 100.00 is weggegooid geld. Ik ben erg teleurgesteld. Kan ik de verkoper nog achterhalen?

Douwe

[Bericht gewijzigd door douwebakker op maandag 28 mei 2018 13:45:27 (92%)

Het bezit van de zaak is het eind van vermaak.
Hewlett

Honourable Member

Het was een mooie dag voor een radiomarkt. Beetje een thuiswedstrijd gezien Marjolijn, mijn XYL vlakbij "De Buorskip" woont. Het was de 40ste keer en de markt werd door de burgemeester van de gemeente Opsterland geopend en er was wat zoetigheid voor de eerste bezoekers. Ik was van 09:00 tot 13:00 op de markt geweest. Van CO heb ik alleen Haasje93 gezien en even gesproken. Ook nog wat gekocht, jazeker:

Klassieke Fluke 8024B multimeter, zo goed als nieuw in tasje met originele meetsnoeren. Data Precision 1750 opknapper, 3.5 digit meter uit 1977, gewoon leuk ding voor weinig. Drietal mini-circuits verzwakkers, 3dB, 10dB en 20dB. Stang met originele Intel P2112A-4 SRAM bij de repeater groep Heerenveen en een bedrag in de pot gestopt om die NON node in de lucht te houden. Twee CPU eurokaartjes met een 65C22 VIA, 65C02 CPU en TMS9914 GPIB controller. Doosje PFE216Z Stryroflex condensatoren, 300 stuks voor 4 euro. Koopje op de beurs was toch wel 4 nieuwe Radiall R570012105 3GHz coax relais in de SPDT serie voor 70 euro.

Fluke 27 meter nieuw in koffer, robustere meters zijn er niet :-) gekocht bij Skye Electronics, al jaren heeft deze verkoper nieuwe Fluke 27 meteres te koop en staat daarmee vaak op radiomarkten, gisteren dan maar eentje gekocht.

LetterHenk

Golden Member

Action expresses priorities LH
bprosman

Golden Member

Die Brabantse mannen die op (bijna) iedere markt staan met die camera's (voor PCB inspectie) , weet iemand of die ook tussentijds benaderbaar zijn ? Hebben die een bedrijf ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.