Nieuw laser en dergelijke topic deel 6

Dit topic is gesloten

Op 3 februari 2005 17:23:26 schreef Beech:
Hallo!

Ik ben nieuw hier. Ik ben zelf ook een laser aan het bouwen. Ik heb zelf het dacje al gesoldeerd. Ik heb het dacje van guido gezien, daar zitten gain en offset op. Weet iemand hoe de weerstandjes vervangen moeten worden voor die potmeters? dan heb ik hetzelfde dacje als guido :)

Alvast bedankt

Groeten

das niet helemaal waar guido's dacje zit meer op dan op de standaard dac
de gewonen dac heeft geen blanking output
en die offset en gain heb je percee nodig

Op 3 februari 2005 16:22:19 schreef SuperBeamer:
Hij doet het weer!
De pompdiode is vervangen en in feite is de hele opbouw van de laser opnieuw ontworpen om alles weer uit te kunnen lijnen.
Er komt nu iig een strakkere bundel uit (lagere divergentie en minder modeswitching over het vermogenberiek) Over het vermogen zelf kan ik nog geen uitspraak doen omdat ik de driver nog moet tunen voor de hogere maximale stroom en de TEC wat wil bijstellen omdat daar wellicht ook nog wat te winnen valt.
Op uw verzoek een foto:

[afbeelding]

kijk dat ziet er weer netjes uit

het is wat priegel werk maar het is altijd wel weer te fixen

Op 3 februari 2005 17:23:26 schreef Beech:
Hallo!

Ik ben nieuw hier. Ik ben zelf ook een laser aan het bouwen. Ik heb zelf het dacje al gesoldeerd. Ik heb het dacje van guido gezien, daar zitten gain en offset op. Weet iemand hoe de weerstandjes vervangen moeten worden voor die potmeters? dan heb ik hetzelfde dacje als guido :)

Alvast bedankt

Groeten

R1 R2 R4 R5 vervangen door bijv. 10K pot's in serie met 10K vast. Kan vervolgens alles goed afregelen !

dit is trouwens nodig zodat ik de uitgangsspanning in kan stellen, nu is deze te laag, en de uitwijking van mijn galvo`s te klein (General scanning galvo`s)

Op 3 februari 2005 17:59:55 schreef Beech:
dit is trouwens nodig zodat ik de uitgangsspanning in kan stellen, nu is deze te laag, en de uitwijking van mijn galvo`s te klein (General scanning galvo`s)

Ga je niet redden met de TL084 OPAMP in de DAC schakeling. Zal er een zwaardere (audio) OPAMP achter moeten plaatsen.
Uit mijn hoofd werd hier een L465 of L456 voor gebruikt.

ik heb de driverkaarten er ook wel bij, maar ik heb de pinouts niet... da is eigenlijk het hele probleem. Ik heb dezelfde kaartjes als Aart, op zijn site stond dat kaartje

[Bericht gewijzigd door Beech op donderdag 3 februari 2005 18:13:13

Op 3 februari 2005 18:10:45 schreef Beech:
ik heb de driverkaarten er ook wel bij, maar ik heb de pinouts niet... da is eigenlijk het hele probleem. Ik heb dezelfde kaartjes als Aart, op zijn site stond dat kaartje

Dan zou ik snel in contact treden met Aart ;-)

Ha Ledfreak ik ben al langer van plan om een laser te kopen en die zien er zeker interessant uit .Ikzelf ben geintereseerd in de 532 100mw .mijn vraag is hoe wordt het kopen geregeld ,via jouw of moet ik het zelf doen ? bvd

Gisteren reeds een mailtje naar hem gestuurd :)
wat info over die Galvo`s

Model:
Z1827
15000pps

ze zijn niet heel erg snel maar denk da ik er toch wel een aardige beamshow mee moet kunnen maken.
driverkaarten:
model:
4532 181 03541
eveneens van general scanning
Het is niet precies het kaartje van aard maar lijkt er erg veel op...

Als iemand meer van deze kaartjes weet... heel graag!

Bvd

Op 3 februari 2005 18:25:38 schreef MarcusTheSecond:
Ha Ledfreak ik ben al langer van plan om een laser te kopen en die zien er zeker interessant uit .Ikzelf ben geintereseerd in de 532 100mw .mijn vraag is hoe wordt het kopen geregeld ,via jouw of moet ik het zelf doen ? bvd

kan alle 2 iedereen kan ze dr zelf bestellen als ze willen alleen moet je wel een creditcard voor hebben

Op 3 februari 2005 18:26:29 schreef Beech:
Gisteren reeds een mailtje naar hem gestuurd :)
wat info over die Galvo`s

Model:
Z1827
15000pps

ze zijn niet heel erg snel maar denk da ik er toch wel een aardige beamshow mee moet kunnen maken.
driverkaarten:
model:
4532 181 03541
eveneens van general scanning
Het is niet precies het kaartje van aard maar lijkt er erg veel op...

Als iemand meer van deze kaartjes weet... heel graag!

Bvd

als ze echt 15000pps zijn wat ik betwijfel trouwens dan zijn ze rap zat om graphics en text mee te doen
aart weet de pinouts van de driver kaartjes dus die kan je daar vast meer duidelijkheid in verschaffen

ik heb t gehoord dat ze dat konden van degene waar ik ze vandaan heb... dan ga ik daar maar vanuit... we zullen het snel genoeg weten he ;) als me laser klaar is zal ik foto`s op t forum zetten :)

[Bericht gewijzigd door Beech op donderdag 3 februari 2005 19:02:07

15K ILDA gaan volgens mij nooit en nimmer halen. Simpele graphics en strakke beamshows zal geen probleem vormen.

Op 3 februari 2005 19:33:58 schreef mp3jay:
15K ILDA gaan volgens mij nooit en nimmer halen. Simpele graphics en strakke beamshows zal geen probleem vormen.

ja precies ik geloof het ook niet hard die serie galvo's heeft een max freq tussen de 150-300 hz

Ik zal t laten weten als ik ze getest heb! mijn uitgangspunt met deze galvo`s is t verkrijgen van een mooie beamshow. Over een tijdje wil ik andere galvo`s kopen, heeft iemand adviezen?

Die Mot1... hoe snel zijn die? op ebay kan ik die eventueel bestellen, het is iig een stuk makkelijker als met de driverkaarten..

Op 3 februari 2005 19:42:59 schreef Beech:
Ik zal t laten weten als ik ze getest heb! mijn uitgangspunt met deze galvo`s is t verkrijgen van een mooie beamshow. Over een tijdje wil ik andere galvo`s kopen, heeft iemand adviezen?

Die Mot1... hoe snel zijn die? op ebay kan ik die eventueel bestellen, het is iig een stuk makkelijker als met de driverkaarten..

ja je kan voor de widemoves gaan of de m6008

die op ebay staan zijn geen mot 1's al lijken ze er wel heel veel op maar die zijn ook wel redelijk de echte mot 1 steppers zijn sneller

Op 3 februari 2005 20:02:14 schreef ledfreak:
[...]

ja je kan voor de widemoves gaan of de m6008

die op ebay staan zijn geen mot 1's al lijken ze er wel heel veel op maar die zijn ook wel redelijk de echte mot 1 steppers zijn sneller

waar kan ik de echte bestellen, en wat kan ik ervan verwachten?

Op 3 februari 2005 20:07:53 schreef Beech:
[...]

waar kan ik de echte bestellen, en wat kan ik ervan verwachten?

http://www.mylaserpage.de/bilder/6008/6008set.jpg

De n6008 zijn 8k ilda scanners goed voor simpele graphics en text zie de resultaten van mp3jay

nou van goeie galvo's kan je verwachten dat je zonder problemen animaties en text kan projecteren op goede kwalitijd
maar de vraag is waar wil je het voor gebruiken ?

zie pdfje voor de specs van de widemoves

http://www.medialas.de/data/widemove.pdf

24-30 k ilda galvo's

[Bericht gewijzigd door ledfreak op donderdag 3 februari 2005 20:23:13

ik heb een drive in, daar wil ik een laser bij hebben. Verder wil ik de laser dalijk appart aan kunnen bieden. Ik wil dan ook een sms-to-laser tool erbij hebben. Verder zie ik het als een hobby, ik heb er een profielwerkstuk over gemaakt.

Ik heb trouwens dinsdag mijn laser binnen als het goed is... een groene 120mW dpss laser :D

Op 3 februari 2005 20:28:46 schreef Beech:
ik heb een drive in, daar wil ik een laser bij hebben. Verder wil ik de laser dalijk appart aan kunnen bieden. Ik wil dan ook een sms-to-laser tool erbij hebben. Verder zie ik het als een hobby, ik heb er een profielwerkstuk over gemaakt.

Ik heb trouwens dinsdag mijn laser binnen als het goed is... een groene 120mW dpss laser :D

ok als je hem profecioneel wilt gebruiken zou ik voor de widemoves gaan
ze kosten wel rond de 800 euro maar dan heb je ook wat
dan komt er nog een goede controller en software bij die kosten ook wel tussen de 300 en 400 euro dus totaal van je rond de 2000 euro klaar
maar dat verdien je wel terug als je hem wilt gaan verhuren en elke noob moet hem kunnen bedienen dan raad ik ook een standalone controller aan waar je shows ik kan opslaan

[Bericht gewijzigd door ledfreak op donderdag 3 februari 2005 20:40:23

Op 3 februari 2005 20:39:11 schreef ledfreak:
[...]

ok als je hem profecioneel wilt gebruiken zou ik voor de widemoves gaan
ze kosten wel rond de 800 euro maar dan heb je ook wat
dan komt er nog een goede controller en software bij die kosten ook wel tussen de 300 en 400 euro dus totaal van je rond de 2000 euro klaar
maar dat verdien je wel terug als je hem wilt gaan verhuren en elke noob moet hem kunnen bedienen dan raad ik ook een standalone controller aan waar je shows ik kan opslaan

Zijn die widemoves per stuk? zijn wel prijzig dan! Maar in ieder geval bedankt voor de info.. Heb nu net mijn laser gekocht dus moet eerst weer even sparen voor de rest... tussenoplossing worden mijn galvo`tjes die ik nu al heb.

Op 3 februari 2005 20:48:09 schreef Beech:
[...]

Zijn die widemoves per stuk? zijn wel prijzig dan! Maar in ieder geval bedankt voor de info.. Heb nu net mijn laser gekocht dus moet eerst weer even sparen voor de rest... tussenoplossing worden mijn galvo`tjes die ik nu al heb.

nee das voor 1 setjes scanners
ja kan ook cambridge scanners nemen maar die zijn wel 800 euro per stuk lol maar dat zijn ook 60k ilda galvo's

voor 2000 euro bedoel je dus inclusief de laser?
Heeft er hier eigenlijk iemand al een full color system gebouwd?

Op 3 februari 2005 20:57:19 schreef Beech:
voor 2000 euro bedoel je dus inclusief de laser?
Heeft er hier eigenlijk iemand al een full color system gebouwd?

ja dat haal je wel hoor

ja ik wel eens maar das niet te betalen voor een amateur alleen profecioneel is dat te doen je hebt 2 keuzes

1x rgb dpss ala 12.000 euro
1x witlicht laser + pcaom ben je ook rap 10.000 euro voor kwijt

Dit topic is gesloten