Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Handgereedschap met 2x1,5? Dat lijkt me erg onhandig werken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Buiten dat is het amper door de doorvoer tule te krijgen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

niks abnormaals bij sds max machines, maar dat zijn ook geen kleine dingen. voor een soldeerbout zou ik ook niks vinden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

ik ben opzoek naar een goedkope spinner knob of soortgelijk om m'n µbitx (HF transceiver) af te maken, bijvoorbeeld zoiets:

]

Ik vind wel het een en ander op ebay, maar die hebben óf een hoge prijs óf hoge verzendkosten. Er zal toch wel ergens iemand in een lage lonenland zijn die zoiets voor maximaal 5 euro verkoopt?

mel

Golden Member

Op 16 juli 2018 10:24:19 schreef necessaryevil:
ik ben opzoek naar een goedkope spinner knob of soortgelijk om m'n µbitx (HF transceiver) af te maken, bijvoorbeeld zoiets:
[bijlage]]

Ik vind wel het een en ander op ebay, maar die hebben óf een hoge prijs óf hoge verzendkosten. Er zal toch wel ergens iemand in een lage lonenland zijn die zoiets voor maximaal 5 euro verkoopt?

Ik heb nog ergens een knop met een slinger, is dat wat? anders mail je me maar even :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Niet echt "waar bekom ik dit onderdeel" maar eerder "hoe heet dit onderdeel" want als ik eenmaal de goede zoekterm weet dan vind ik het vermoedelijk op elke straathoek. Ik zoek dus een 4-polig headertje met vier losse draadjes eraan, passend op bv. de typische A4988-bordjes om stappenmotoren aan te sturen. Hoe heten die krengen toch, de term is onlangs nog gevallen maar ik vind het maar niet terug.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
LetterHenk

Golden Member

Dupont connector?

[Bericht gewijzigd door LetterHenk op maandag 16 juli 2018 18:57:19 (42%)

Action expresses priorities LH
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Inderdaad, dat was'm. Welbedankt!

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Lucky Luke

Golden Member

Die dupont connector kun je soms ook als "Molex C-grid" vinden.

Op 16 juli 2018 10:24:19 schreef necessaryevil:
ik ben opzoek naar een goedkope spinner knob of soortgelijk om m'n µbitx (HF transceiver) af te maken, bijvoorbeeld zoiets:
[bijlage]]

Ik vind wel het een en ander op ebay, maar die hebben óf een hoge prijs óf hoge verzendkosten. Er zal toch wel ergens iemand in een lage lonenland zijn die zoiets voor maximaal 5 euro verkoopt?

Ali?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Hallsensor tot 6 Tesla.

Voor het meten van de homogeniteit van een krachtige magneet zoek ik een hall sensor die tot 6 T gaat.
Een complete probe mag ook. Maar geen spul van 500 euro.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Arco, hartelijk bedankt. Dit lijkt precies wat we zoeken.

We zijn hier erg mee geholpen.

Groet,

Henk

Tidak Ada

Golden Member

Wie weet hoe ik dit onderdeel moet noemen?
Zonder de juiste benaming is het moeilijk zoeken.
Het komt van Attema.

Ik heb het hier geprobeerd, maar er zijn geen elektroboeren, die nog aan particulieren verkopen. :(

Ze zijn bedoeld om 16mm buis op een behuizing aan te sluiten.
Waar verkrijgbaar?
Ik moet er 10 hebben

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hewlett

Honourable Member

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

10 seconden googlen:
https://www.elektramat.nl/2295-att-snelbevschroef-m20wartel/?utm_sourc…

Ding heet AKB 16.

Het staat trouwens ook op de zijkant van de buisinvoer (2e foto).

Tidak Ada

Golden Member

Bedankt! Had ik nog niet gezien (Visus is slecht).

Helaas is Enschede nogal ver, evenals Asten, waar ik ze eerder had gekocht op de terugweg uit Deurne. Hier dus niet privé verkrijgbaar :)
'k Kan nu dus eens verder zoeken....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hoeveel heb je er nodig ?
via mail aub,

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

meen dat er zowel een pg16 als een M20 versie van die buisinvoeren is, op t werk liggen beiden. een gewone wartel werkt ook overigens, geen wurgwartel nemen dan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

SMD onderdelen stellen mij regelmatig voor een uitdaging. Bijgaand een zenerdiode van waarschijnlijk 8,2 Volt. Als ik hem correct opgemeten heb denk is dat het een uitvoering 1206 is. Als ik dan bij leveranciers ga kijken dan hebben ze over bijv een SOD-123 of een SOD 323/523. Dan wordt ik dus weer niet veel wijzer. Als ik in een SMD-code boek kijk dan komt er voor een code V4p iets heel anders uit. Dus de vraag is hoe vind ik de combinatie 1206 naar SOD en hoe vind ik de code V4p naar zener 8,2 V.

Die pootjes steken nog een beetje uit. En ze zijn waarschijnlijk omgevouwen tot onder de body van het ding. Een 1206 heeft gewoon een soldeerbaar uiteinde en eerste-stuk-van-de-onderkant.

Dus ik ben het met je conclusie eens dat het geen 1206 is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Er zitten inderdaad twee "vlaggetjes" als soldeerpunten en niet twee contactvlakken tegen de zijkant, zoals je ook wel ziet. Leuk, al die verschillende versies.

Arco

Special Member

Zal wel een SMA zijn...
SMA is 2.8 * 1.8mm, 1206 is 3.2 * 1.6mm...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Kijk hier eens: http://www.turuta.md/
De beste 9 euro's ooit...

@Arco: 't is géén SMA, die hebben J pins.

Het is (volgens die 9 euro's) een MMSZ8V2T van Motorola in een SOD123 behuizing.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Het lijkt inderdaad op een SOD-123 behuizing. Is er ergens een lijst als je de afmetingen hebt die verwijst naar een SOD of dergelijke behuizing.

Edit: Als ik kijk naar de BZT52C8V2 dan lijkt het op hetzelfde model/type.

[Bericht gewijzigd door bobbes1 op zondag 29 juli 2018 16:25:29 (21%)

Dit topic is gesloten