Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Die hoort niet in een connector, maar direct op de print gesoldeerd...

Hm, met een bout zal niet gaan dan ben ik bang. Of kan dat wel heel snel op een lage temp ?
Of met "pretpasta" en hete lucht ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Het lijkt me dat die prima in een connector kan. @Arco: waar zie ik het verschil aan?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

0,8 mm is een standaard pitch maat.
Wel lastig te verkrijgen als particulier denk ik.
Samtec heeft ze in het programma, je kunt daar evt een sample aanvragen als je het een beetje handig aankleedt.
https://www.samtec.com/connectors/edge-card/high-speed/edge-card

Arco

Special Member

Er zitten via's in de connector 'vingers'; in eentje voor montage in een connector zie je dat nooit.
(door de via's kan de soldeer naar onderen 'zuigen')
Je ziet ze ook soms zo:

[Bericht gewijzigd door Arco op zondag 3 juni 2018 13:46:44 (12%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lucky Luke

Golden Member

Op 3 juni 2018 12:55:56 schreef bprosman:
[...]
Hm, met een bout zal niet gaan dan ben ik bang. Of kan dat wel heel snel op een lage temp ?
Of met "pretpasta" en hete lucht ?

Lijkt mij kapton, dat moet het gewoon kunnen hebben met de bout. Gezien de kleine pitch zou ik wel wat extra flux gebruiken.

Er is een ander soort displaybandkabel dat het niet kan hebben, dat is dat hele dunne doorzichtige spul met zwarte baantjes, wat vaak in rekenmachines zit.

Maar dit ziet eruit alsof het gewoon soldeerbaar is.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Semtexx

Golden Member

Ik heb een oude gitaarversterker gerepareerd waarvan alle knoppen weg zijn.
De potmeters hebben een 4 mm as, die een D-vorm heeft.

Ik kan er geen goede knoppen voor krijgen. Ik heb al van die spanknoppen geprobeerd, maar die lopen aan op de frontplaat, doordat de potmeters wat verzonken liggen.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar knoppen als deze, maar dan met rode streep, of zwart/wit, maar dan in 4 mm grootte. En die kan ik niet vinden.

https://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/~TMAAOSw8vNaYen-/s-l200.jpg

Buitendiameter liefst ergens tussen de 16 en 18 mm.

Heb je al op de site van Tonefactory gekeken? Die hebben een flinke collectie knoppen voor gitaarversterkers.

Semtexx

Golden Member

Op 9 juni 2018 20:13:43 schreef John1963:
Heb je al op de site van Tonefactory gekeken? Die hebben een flinke collectie knoppen voor gitaarversterkers.

Ja, helaas hebben ze niets bruikbaars.

Hubie

Special Member

Wat is het merk en typenr.van die gitaarversterker?

Arco

Special Member

Heb deze eventueel (15mm):

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Semtexx

Golden Member

Ha Arco, dank voor het aanbod. Heb je toevallig 9 stuks liggen?
Het is voor een Vermona Rock 60-2R uit de voormalige DDR.

https://i.pinimg.com/originals/81/23/0f/81230fed99aaae7065662ca298ce4a8a.jpg

Arco

Special Member

Heb ik wel ja, bij interesse stuur maar een PM...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben op zoek naar een BlueTooth Audio Receiver module die I2S uitvoer heeft.
"vroeger" was daar de BLK-MD-SPK-A voor, maar die is nergens meer verbrijgbaar.
De BLK-MD-SPK-B heeft dezelfde BT chip, maar op die module PCB zijn de I2S pinnen van de chip niet vaan de PCB-edge uitgevoerd. :(

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Kun je iets maken met de CC2640R2 van TI?
Is een BLE CPU met van alles erin en relatief goedkoop.

Kost wel het nodige programmeerwerk, maar er zijn complete applications met sourcecode wat je zelf kunt aanpassen.
(Block diagram http://www.ti.com/general/docs/datasheetdiagram.tsp?genericPartNumber=…)

@MNM hieronder: Ik was er al bang voor dat je Classic BT nodig had ;-(

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

De CC2640R2 is alleen BLE en ondersteunt daardoor geen Classic BT Audio.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Update: het gaat waarschijnlijk een kant-en-klaar moduultje met een CSR chipje worden (de BTM625 met de CSRA64215 chip).

Op naar de volgende: een CS493264 can Cirrus Logic / Crystal Semiconductor.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
bprosman

Golden Member

Weet iemand waar ik rubber vervangsnoeren kan krijgen voor handgereedschap als boormachine , lijmpistool etc. Uiteraard kan ik het als sparepart bestellen maar dan betaal je de hoofdprijs.

Aangezien het dubbel geisoleerd gereedschap is, 2 aderig zonder randaarde, voor een boormachine, slijptol en helemaal ideaal ook een platte stekker voor een lijmpistool. De huidige kabels "verbrokkelen" gewoon na 20 jaar.

Alvast bedankt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Ronde steker 2p en rubber: https://www.distrelec.nl/nl/mains-cable-plug-unearthed-cee-17-open-max…
Snoer met platte steker en van rubber ga je denk ik niet vinden; ik heb het nog nooit gezien...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat betaal ik voor een 5 metersnoer.
Ik heb nog een hele bak vol met 2 of 3 meter snoeren.
Dat is het eerste wat ik doe bij aanschaf van een nieuwe machine, die irritante korte snoeren vervangen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Snoer met platte steker en van rubber ga je denk ik niet vinden; ik heb het nog nooit gezien...

Het zit aan een vrij professioneel (lees duur) "hot-glue" apparaat, vandaar dat ik wil vervangen. Maar voor de boormachine / slijptol is dit prima.
Dank !!

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Aan dat 2 polige snoer zal dan wel geen aangespoten steker zitten?
Los zijn ze er wel; daar rubbersnoer aan zetten: https://fr.aliexpress.com/item/2Pcs-German-Type-European-2-Pin-Plugs-N…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Neopreen is dat ook "Hittebestendig" ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 5 juli 2018 16:03:39 schreef Arco:
Los zijn ze er wel; daar rubbersnoer aan zetten:...

Vergeet het maar: krijg je er niet goed aan. Veel te dik. Een platte 2-aderige gaat er maar net fatsoenlijk in, 3 weken geleden nog een kabel gemaakt.

Je kunt toch gewoon die dubbel geisoleerde stekker kabels gebruiken? Of mis ik hier iets?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

@Arco,
Dit zit er aan , weet niet 100% of het rubber is maar kan het lijmpistool er wel gewoon opleggen. Het is zeker geen siliconen.

@Henri,
De standaard snoeren zijn al snel 2*1,5mm2 en dan krijg je net als met sommige soldeerbouten “snoer waar ga je met het apparaat naartoe” , heb er nu naar even een “afgeknipt achtje” aangezet en ben voorzichtig dat hij t lijmpistool niet raakt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit topic is gesloten