Op 26 juli 2018 18:10:28 schreef Patd:...
Ik dacht dat dat metalen geribbelde koellichaam enkel om te koelen was en dat daar geen spanning op komt, maar bij U15 meet ik daar -34,4V op.
Op dat koellichaam van U14 meet ik 0V.
Hier is waarschijnlijk al iets wat niet klopt?

Dat klopt waarschijnlijk wel, de spanningsregelaars zitten zonder isolatie op de koellichaampjes. Dat maakt niet uit, want het koellichaam van U15 is geïsoleerd op de printplaat gemonteerd.

De eerste verdacht zou in dit geval de condensator C52 zijn. Als die verlopen is komt het luidsprekerrelais niet op.

Voor de zekerheid zou je nog kunnen meten of er geen DC spanning op de uitgang van de eindtrap staat, dan komt het relais namelijk ook niet op.

Kijk ook of de condensators C55 en C56 (vlak naast die 2 spanningsregelaars) al eens vervangen zijn. Die kunnen problemen met de +15V en -15V voeding veroorzaken, met in het ergste geval een defecte eindtrap tot gevolg.
De originele waarde van die condensators is 220uF 16V, die kun je beter vervangen door condensators met een iets hogere spanning.

Op JP-44 en JP-45 (contactbaantjes) meet ik +15V en -15V, dus dat is waarschijnlijk al goed?
Wat kan ik verder nog zelf met multimeter uitmeten?