Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

en wat met li-ion cellen die standaard in apparaten zitten?
bluetooth speakers uit de action, powerbanks, draadloze toetsenborden, ...

kunnen evengoed in self-destruct mode gaan

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Goed punt, maar ik heb meer vertrouwen in de veiligheid van producten die lokaal verkocht worden, dan in losse lithiumcellen te koop bij een of andere ebaychinees. Ik neem aan dat zelfs pakweg de Action geen zin heeft in slechte publiciteit door spontaan ontbrandende producten.

mel

Golden Member

Zou het kunnen, dat de gemiddelde gebruiker,(lees cunsument), bang word gemaakt door de media?
Als er echt zo veel ongelukken zouden plaatsvinden met Lithiumcellen, Zou de overheid dat toch ook weten, en er iets tegen doen?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik denk dat apple en consorte een redelijk "kwaliteitssysteem" hebben wat zorgt dat de fabrikanten in china die ze gebruiken gewoon eerlijk blijven.

Omdat 99% van de ebay-klanten de capaciteit van de gekochte cellen toch niet kan meten, en de meesten pas een nieuwe gaan halen als de oude onder de 20% van de originele capaciteit zit, zal die 5000mAh die maar 600 is, het toch beter doen dan de 500mAh die over is van de origineel 2000mAh. En dan krijgen ze geen klachten.

Ik had een lithium batterij voor een camera gekocht. Toen die na 6 weken nog iet aanwas even gepolst... "oh, is teruggekomen: Is niet door de security check gekomen".... Nu had ik hem voor m'n vader besteld die toen ik hem vertelde: "Ik heb vorige keer een reserve voor je gekocht", ineens de reserve wist te vinden... :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 30 juli 2018 12:02:50 schreef mel:
Zou het kunnen, dat de gemiddelde gebruiker,(lees cunsument), bang word gemaakt door de media?
Als er echt zo veel ongelukken zouden plaatsvinden met Lithiumcellen, Zou de overheid dat toch ook weten, en er iets tegen doen?

in het begin zijn er toch een aantal E-sigaretten ontploft die toch in de media zijn gekomen.
ook bij laptops zijn er al veel terugroepacties geweest, en dat was ook omdat er al verscheidene ontploft waren.

er is een reden dat je tegenwoordig niks meer uit china op het vliegtuig krijgt. ik heb zo een bluetooth draadloos keyboard gekocht in china en kreeg 2weken later een email dat het terug naar verkoper gestuurd werd vanuit de luchthaven. hij liet me weten het pakket via de boot te versturen en dat het langer zou duren. ongeveer 1.5maand later had ik het idd (verkoper 2x de buyer protection verlengt).
nuja, geen problemen met het keyboard, doet het perfect. in praktijk heb ik nu toch al een 6tal li-ion gehad die de ontploffing nabij waren (helemaal bol geworden) waarvan 3x een samsung telefoon was, 2 draadloze telefoons en ik denk in de toekomst mij action bluetooth speaker en dashcam (behuizing begint bol te komen bij de speaker, en de camera geraakt zelf niet meer dicht).
ps die camera zit dan ook nog in hete wagens achter de voorruit. die komt er toch even niet meer in nu (ga een verlengkabel aan die accu solderen en een 18650 monteren onder de auto (koel)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
GJ_

Moderator

Op 30 juli 2018 12:02:50 schreef mel:
Als er echt zo veel ongelukken zouden plaatsvinden met Lithiumcellen, Zou de overheid dat toch ook weten, en er iets tegen doen?

Ze mogen niet meer in de ruimbaggage.

Op 30 juli 2018 12:02:50 schreef mel:

Als er echt zo veel ongelukken zouden plaatsvinden met Lithiumcellen, Zou de overheid dat toch ook weten, en er iets tegen doen?

De overheid kan maar moeilijk iets doen tegen zaken die zich vooral onder hun radar afspeelt... Anderzijds hebben transportbedrijven zoals DHL wel strenge regels. Stuur maar eens een doosje op waar geen accu inzit, maar waar nog een sticker met het Li-ion logo opzit... (is me al twee keer overkomen ) . Wordt je pakje tegengehouden tot je een reeks documenten (verklaring) hebt ingevuld.

Tidak Ada

Golden Member

Hoe zit dat dan met camera's, telefoons en laptops en accessoires? Die heb ik toch echt regelmatig in de bagage vervoerd, sinds er strenger gecontroleerd wordt op handbagage?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 30 juli 2018 15:27:06 schreef Tidak Ada:
Hoe zit dat dan met camera's, telefoons en laptops? Die heb ik toch echt regelmatig in de bagage vervoerd, sinds er strenger gecontroleerd wordt op handbagage?

Je neemt die juist beter mee in de handbagage.. komt er zonder problemen door;

Overigens kan je via DHL zonder problemen batterijen versturen en als die in een toestel zit en onder een bepaalde capaciteit blijft kan dat zelfs zonder ingewikkelde verklaring.

Moet je deze eens zien...
12000 mAh? Jezus zal ik vlug een paar bestellen.

https://www.ebay.com/itm/x4-3-7V-18650-12000mah-Li-ion-Rechargeable-Ba…

Er zijn zelfs positieve reacties van mensen die er blij mee zijn.
Ik bestel 18650 altijd van ebay of banggood, maar altijd van de bekende en goede merken tegen normale prijzen.
Ik heb er nu in totaal een stuk of 30 in gebruik en geen enkele ervan was een counterfeit product.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Thevel

Golden Member

12000 mAh?

Dat is 4 cellen bij elkaar opgeteld!! ;)

fatbeard

Honourable Member

G.I.F. = genuine imitation fake? :+

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

so there are some differences between rated capacity and actual capacity in Li-ion Battery.

It is normal and reasonable.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De luchthavenscanners voor de ruimbagage weten op de één of andere manier li-ion te herkennen. (Misschien kenmerkend röntgenbeeld ?)

Vanuit mijn terugvlucht uit Beijing had ik om te voorkomen dat mijn fotocamera in de koffer aan zou gaan, de batterij eruit gehaald en in een schoen gedaan.

Koffer in de scanner, alarm, alarm, nors kijkende chinees die iets onbegrijpelijks roept (voor mij dan).

Batterij in de handbagage en probleem weg.

Ja, tegenwoordig wereldwijd vliegt er 1x per 1 a 2 weken een accu in de fik /in een vliegtuig/... Echt best veel.
Veel zie je dan: " Cabin crew quickly extinguished the flames and cooled the device down before securing it in a safe container."

Dat zou veel vervelender aflopen als die accu in de baggageruimte zou zitten..... Vandaar dus: lithium accus niet in de baggage.

Lithium accus zijn "compleet ondoorzichtig" op de rontgen. Explosieven geloof ik ook. Dus ze zijn best happig om even te kijken wat dat nu weer is....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
mel

Golden Member

Vooral als ze in een schoen zitten.. :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 30 juli 2018 19:46:28 schreef mel:
Vooral als ze in een schoen zitten.. :+

Ja toen ik een paar jaar geleden naar John F Kennedy airport in the usa was, als tussenstop moest ik plots apart mee komen ergens in een kamer.

Daar stond een grote Dikke militair in blauw kostuum en een heel regiment van kleurtjes en vlagjes op de borst me op te wachten. Samen met een idem dikke zwarte vrouw.

Moest mijn schoenen uit doen en die namen ze ergens mee naar achter, duurde wel erg lang.

In die tijd moest ik ook mijn camera van sony uit de zak halen van die man.
Het is nog een grote camera met Hi8 tapes. Man vroeg me hem op te starten en hem te tonen.
Namen ook de batterijen mee voor verder onderzoek, maar mocht dan toch vertrekken. Want ook die accu zijn binnen gewone 18650 cellen.
Verder hebben ze niks gezegd van die batterijen, buiten dat ik de camera in werking moest stellen onder toeziend oog.

Ik was toen ook echt heel erg bang wat er zou gebeuren, ik trilde helemaal.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

op een vlucht naar griekenland had ik een zelfbouw accupack mee.
deze dus
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/eo/li-ion/640/powerbank10Ah.JPG

ik dacht bij mezelf: in de handbagage gaan ze dat vinden, zal ze maar in mijn koffer steken tussen de kledij.
wel, ze zien het idd, en ze komen je uit de rij halen (vraag me af hoe ze wisten dat dit mijn koffer was op de lopende band).
4man rond mij die riepen dat ik de koffer moet uitpakken.

sindsdien geen zelfbouw powerbanks meer mee op het vlieftuig

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Sine

Moderator

Dat ziet er dan ook uit als iets waar de gemiddelde talibanstrijder jaloers op zou zijn ;)

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

:) inderdaad, of toch in sommiger ogen ...

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 30 juli 2018 20:18:19 schreef fcapri:... (vraag me af hoe ze wisten dat dit mijn koffer was op de lopende band).

Alle koffers gaan door de X-ray, een volledig geautomatiseerd process waarbij het beeld geanalyseerd wordt. Daar komt een status uit met een bepaald "confidence level" of die safe is of niet. De twijfelgevallen worden door een echte persoon gecontroleerd in een andere X-ray machine (remote bediend) waarbij de controleur de koffer vrijgeeft en weer de sortering in gaat met een OK tag.
De rest wordt eruit gehaald en de eigenaar erbij gezocht. Toevallig viel jij in de laaste catagory.
En die koffers hebben natuurlijk een label, ze weten precies waar de koffer naar toe gaat van wie die is etc.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 30 juli 2018 16:29:55 schreef CrossFireX:
Er zijn zelfs positieve reacties van mensen die er blij mee zijn.

Ik heb het vermoeden dat veel (positieve) feedback is gebaseerd op de volgende 4 punten :
- "Wow, het is sneller binnen dan ik had verwacht"
- "Ah,. eindelijk ontvangen"
- "Ik zie geen beschadiging"
- "Het lijkt erop dat het goed werkt"

Wat is dan een positieve feedback waard ?

Voor mij een reden om vooraf aan een koop eerst de neutrale en negatieve feedback na te pluizen. Vaak is dat alsnog gebaseerd op de volgende 2 punten :

- Levertijd was te lang, of niet ontvangen
- Daadwerkelijk slechte kwaliteit

En die laatste vormt voor mij een graadmeter of ik alsnog een bestelling plaats of niet.

Verder geef je een link aan, die ik ook tegen ben gekomen. Ik heb een lijstje met verkopers op eBay naar de verkoper doorgestuurd met de vraag of hij daar tussen zat. Ze hebben soms meerdere accounts. Ik heb het berichtje afgesloten met : "Trust me, I'll do you a favour not placing an order at your store(s)."
Het antwoord dat ik terug kreeg was dat hij een B2C (Business to customer) was en gaf niet aan welke stores hij runt. Wel wou hij graag weten wat ik met die laatste zin bedoel. Uit zijn antwoord maak ik op dat hij wellicht nog andere accounts heeft, maar dit niet kenbaar wil maken.
Geen probleem, hij komt er vanzelf achter wat ik bedoel (inmiddels ben ik "lichtjes" van mening veranderd en sta wel open voor een paar gratis Li-Ions >:) ). Tsja, sommigen willen pas leren als er geld in het spel is.

Misschien is het de moeite waard om het te melden in "Het grote interessante aanbiedingen topic". Ik kan me overigens ook goed voorstellen dat een aantal mensen dit dubieus zouden vinden.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Misschien krijg je een paar 18650 van 12000mAh cadeau!
Dan zal ik echt jaloers zijn op je.

Ach ja het zijn altijd dezelfden die geluk hebben.

Maar alle gekheid op een stokje; Als je bij de gewone bekende merken blijft en de gemiddelde prijs weet van een 18650 cell, dan zit je wel goed en krijg je goede nieuwe cellen. En natuurlijk ook rekening houden met de capaciteit, als je die allemaal voor aankoop checkt, krijg je de goede cellen thuis.

Want als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat ook. Zeker op Ebay.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Ik ben kompleet afgestapt van EBay, Ali en andere Chinezen voor 18650 cellen,koop ze alleen maar bij Nkon.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 30 juli 2018 21:07:20 schreef Sine:
Dat ziet er dan ook uit als iets waar de gemiddelde talibanstrijder jaloers op zou zijn ;)

mijn eerste test van powerbank zelf maken. 2keer een 2x18650 uit een laptop parallel. li-ion naar USB DC converter om de gsm te laten, en een microusb li-ion lader van 1A (beide printen boven elkaar).
en alles paste toevallig in dat sigarendoosje. op zich een goeie powerbank, en zou ik ze terugvinden, is die nog steeds in dienst (aantal jaar toch al). doet het toch beter dan de brol die ik soms bij chinezen te koop zie staan. presteerd ook langer dan een gelijkaardige die ik bij action koop (deze heeft echt 10Ah in de accus zitten !!! ).
totale kost: 2 printjes van minder dan 1€/stuk en 4 gerecycleerde accu's uit een defect laptop pack.

ik vind het een prima ding voor die prijs, die kerels van de luchthaven waren er niet zo enthousiast over. toen ik mijn gsm aansluit gingen ze iets achteruit, toen ik dan het scherm toonde dat die oplaadde, mocht ik toch doorgaan. de koorts siroop van de baby moet ik telkens uitpakken in de EU, in china zien ze die niet eens en gaat de handbagage zo door

voelde me enerzijds wel veilig dat de controle best goed werkt. als ik in china op het vliegtuig stap, krijg je quasi alles mee aan boord

[Bericht gewijzigd door fcapri op dinsdag 31 juli 2018 09:48:03 (23%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dit topic is gesloten