Rosmalen 2019 radio en elektronica vlooienmarkt

bprosman

Golden Member

@Henri,

Z80 spul altijd interesse in.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

@henri: zeg er als je het afgeeft zaterdag even bij dat dat Z80 bordje (en de 68020 misschien ook?) voor Bram is, dan leggen we dat even apart ipv dat het zoek raakt tussen de andere rommel :)

If you want to succeed, double your failure rate.
blackdog

Golden Member

Hi,

En nu maar hopen dat ik er niet eerder ben... *grin*

Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
LetterHenk

Golden Member

Dat is toch niks voor jou blackdog >:)

Action expresses priorities LH

Op 13 maart 2019 13:14:48 schreef Jochem:
@henri: zeg er als je het afgeeft zaterdag even bij dat dat Z80 bordje (en de 68020 misschien ook?) voor Bram is, dan leggen we dat even apart ipv dat het zoek raakt tussen de andere rommel :)

Eerlijk gezegd zou ik dat nogal oneerlijk vinden als ik geen eerste keus mag hebben op die Hameg...

Op 9 maart 2019 00:08:50 schreef Schimanski:
[...]Is geen rare vraag. We willen alleen iedereen gelijke kansen bieden dus reserveren doen we niet, wie het eerst komt....

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op woensdag 13 maart 2019 15:55:38 (22%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op 13 maart 2019 13:14:48 schreef Jochem:
@henri: zeg er als je het afgeeft zaterdag even bij dat dat Z80 bordje (en de 68020 misschien ook?) voor Bram is, dan leggen we dat even apart ipv dat het zoek raakt tussen de andere rommel :)

Op 13 maart 2019 15:52:20 schreef MNM(tm):
Eerlijk gezegd zou ik dat nogal oneerlijk vinden als ik geen eerste keus mag hebben op die Hameg...

Je hebt gelijk, we reserveren ook niks.

Maar vind je de vergelijking niet een klein beetje mank gaan? We hebben het over een "sloop" CPU-board waarvan het goed mogelijk is dat we het eind van de dag mee terug moeten nemen als we niet weten waar we het kunnen vinden als Bram er om vraagt.

Maar om scheve gezichten te voorkomen: die bordjes leggen we als Henri ze afgeeft gewoon ergens op de stand waar elke bezoeker er bij kan. We onthouden alleen WAAR ze liggen, voor als Bram er om vraagt.

If you want to succeed, double your failure rate.
RAAF12

Golden Member

“All animals are equal, but some are more equal than others.” George Orwell :-)

Op 13 maart 2019 16:07:23 schreef Jochem:
Maar om scheve gezichten te voorkomen: die bordjes leggen we als Henri ze afgeeft gewoon ergens op de stand waar elke bezoeker er bij kan. We onthouden alleen WAAR ze liggen, voor als Bram er om vraagt.

Da's heel wat anders dan "apart leggen voor Bram".
En nee, ik vind die vergelijking niet mank gaan. Niet reserveren is niet reserveren, ongeacht de kans dat je er het eind van de dag nog mee opscheept zit.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Als je gaat quoten, dan was het "dan leggen we dat even apart ipv dat het zoek raakt tussen de andere rommel". En je hebt gelijk dat dat als reserveren te interpreteren is.

Maar het is duidelijk nu: we reserveren niks.

If you want to succeed, double your failure rate.

Yup. Duidelijk. :)

(Was ook niet boos of zo hoor. Kan alleen niet zo goed tegen (gevoelsmatig) onrecht. Aard van 't beestje...)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
bprosman

Golden Member

Aangezien ik er ieder jaar ben nog voor de deuren open gaan (misschien nog wel voor Henri :-) ) gaat dat goedkomen.
Wat vraag je voor die Hameg ? GEINTJUHHHHH.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dat is interessant.
Ik ben dol op al het 8080, Z80 en NSC800 spul.
Daar heb ik ook die Hameg bij nodig. Heeft die scoop ook logic analyzer aan boord?

Hebbe hebbe hebbe hebbe.

Ik zal en moet er voor Bram en MnM(TM) zijn.

TonHek

P.s. Bram, hoe kom ik binnen voordat de deuren opengaan?

[Edit] @hieronder. Ohh, dus Bram staat bijna vooraan bij de deuren. Vlak achter mij (maar Bram is wel sneller te been (nog wel)).

[Bericht gewijzigd door TonHek op woensdag 13 maart 2019 17:09:21 (18%)

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Dat hij er al is voor de deuren open gaan betekent niet dat hij dan ook al binnen in de hal is ;)

Ik zal de Z80 en kornuiten goed hoog prijzen, dan heeft iedereen een kans ?

If you want to succeed, double your failure rate.
rbeckers

Overleden

Op 13 maart 2019 17:00:14 schreef TonHek:
Dat is interessant.
Ik ben dol op al het 8080, Z80 en NSC800 spul.
Daar heb ik ook die Hameg bij nodig. Heeft die scoop ook logic analyzer aan boord?

Die Hameg heeft geen logic analyzer.

joopv

Golden Member

Op 13 maart 2019 17:00:14 schreef TonHek:
P.s. Bram, hoe kom ik binnen voordat de deuren opengaan?

Zelf een kraam huren!

Dat is me altijd opgevallen als ik daar zelf een kraam had. De standhouders die nog voor openingstijd met een uiterst vakkundige blik de kramen langslopen.

Tja, ik moet zelf ook eens een kraam huren, dat wil ik samen met een kennis al 5 jaar en elke keer komt het er niet van. We hebben samen genoeg zooi (eh "spullen") om meerdere tafels te vullen.

Ik heb bijvoorbeeld ook nog ergens een HP 68xxx ICE staan bijvoorbeeld, met allelei modules, ach wat moet je ermee. is een keukentafel vol.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Thevel

Golden Member

Vorig jaar was ik ik ook op de Rosmalen beurs en had veel losse spulletjes gekocht welke ik in een plastic zak dropte welke ik van de eerste verkoper had gekregen.

Later in de middag kocht ik de CO-lineaal welke waarschijnlijk een klein scheurtje in de zak had gemaakt waardoor ik bij thuiskomst diverse onderdeeltjes verloren was.
Ik was onbedoeld klein duimpje geweest. :(

Zaterdag neem ik een stevige boodschappentas mee.... :)

Oh, ja die lineaal had ik gemist. Vorig jaar helemaal niet meer aan gedacht terwijl ik vrij vroeg bij de stand was.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Thevel

Golden Member

Wel handig die liniaal.
Ik weet niet of hij dit jaar weer verkocht word.

Een grotere versie van de liniaal word ook verkocht door Eleshop
Eleshop is de afgelopen 2 jaar niet in Rosmalen geweest maar dit jaar wel weer aanwezig!

[Bericht gewijzigd door Thevel op woensdag 13 maart 2019 23:54:12 (61%)

bprosman

Golden Member

Iemand die nog een 5.25” floppy drive “in de weg” heeft liggen ?
Heb wat old-school assemblers en compilers gekregen maar op 5.25”

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Zaterdag neem een stevige boodschappentas mee.... :)

Is mij eens overkomen met een (scherp) aluminium kastje.
Sindsdien een rugzak en linnen tasjes.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 13 maart 2019 23:34:33 schreef Thevel:
Vorig jaar was ik ik ook op de Rosmalen beurs en had veel losse spulletjes gekocht welke ik in een plastic zak dropte welke ik van de eerste verkoper had gekregen.

Later in de middag kocht ik de CO-lineaal welke waarschijnlijk een klein scheurtje in de zak had gemaakt waardoor ik bij thuiskomst diverse onderdeeltjes verloren was.
Ik was onbedoeld klein duimpje geweest. :(

Zaterdag neem een stevige boodschappentas mee.... :)

Die lineaal heb ik nog steeds!

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
Schimanski

Golden Member

Kleine donatie van mijn kant.
HP 1707B, 75MHz bandbreedte, oldie but goodie.
Zit één originele HP probe, netsnoer en servicemanual bij.

En een Pine64, Quad-Core ARM Cortex A53 64-Bit Processor, 1Gb mem.
Vorig jaar gekocht op de CO-stand met doel SDR ontvanger, is hem niet geworden.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Bram, je hebt een mail van mij in de box.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
joopv

Golden Member

Op 14 maart 2019 20:54:05 schreef bprosman:
Iemand die nog een 5.25” floppy drive “in de weg” heeft liggen ?
Heb wat old-school assemblers en compilers gekregen maar op 5.25”

Maak je niet al te blij: grote kans dat die floppy's onleesbaar zijn na al die jaren.