Hi,
Gisteren ook geweest met Henk (vriend van mij) en een goede dag gehad.
Zowel door Henk als dat er voldoende mooi spul deze keer aanwezig was.
En ik kijk dan niet alleen naar wat voor mij nuttig is.
Bij de meeste meetapparatuur was het prisniveau weer waanzinning, met wat kleine uitzonderingen.
Wat is nu mijn score geworden...
Bovenaan vier stuk nieuwe rinkern trafo met voor mij intressante spanningen en nee, niet voor de CO voeding
Rechts daarvan drie 10 slagen potmeters, de twee kleine nieuw en de grote was gebruikt maar van een laag prijsniveau dus die ook maar meegenomen.
De 10 slagen potmeters zijn op beursen meestal rond de 4 a 5 Euro en dat is veel goedkoper dan online aanschaffen.
Ik koop alleen nieuwe modellen en test ze altijd mechanisch, ook koop ik nooit 10K modellen want daar heb ik er nog 50 van.
De volgende rij van links af, twee 6,4MHZ OCXO's, van de linker is te zien dat hij aanstaat en na een trimsessie is hij t.o.v. de Miedema Ref een 2PPB aan variatie onderhevig, welke waar weleke kant op drift kan ik nu nog niet zeggen, maar de eerste indruk is goed.
De tweede OCXS van Oscilloquarts heb ik nog niet getest.
Hiervan kan ik ook geen goede gegevens cvan vinden en heeft dit type nummmer: B-1326 wat de 12V versie is, er schijnt ook een B-1325 te zijn die een andere spanning heeft, weet een van jullie iets meer van deze OCXO?
Rechts ligt een Vicor "HAM Line Filter" en dat heeft niet met zendamateurs te maken.
Het is eeen heel mooi filter gemaakt voorde Converter series van Vicor en heeft een hele lage lektroom.
Onderste rij, 2x een mooi doosjes die een 0,5dB! verzwakker bevat opgembouwd met normale weerstanden en Teledyne TO relais.
Recht daarvan twee Peltier die mooi gebouwd zijn, duidelijk geen China productie en beide werken.
Deze Peltier modules zijn wel bedoeld voor lage voedingspanning, bij 2V liep er als 5-Ampere
En als laatste wat klein spul van Van Dijken Electronica.
Nou niet helenmaal, ik vergeet een metertje, een SWR meter die er leuk uitzag maar die ik nog niet open heb gekregen,
doe ik later wel en laat het dan hier zien.
Groet,
Blackdog