1) Wat gebeurt er indien de motor beveiliger tript en een technieker draait het klemmenkastje van de motor open ?
Wel risico ontstaat er dan ?
2) Er ontbreekt ook nog een stuurschema voor het aansturen van de 4 relais. Kan je dat erbij tekenen?
Zou je een andere type motorbeveiliger kunnen kiezen zodat het probleem onder punt 1 verdwijnt ?
3) Zou je de relais allemaal even "groot" (lees geschikt voor de zelfde stroomsterkte) nemen of kan je misschien links of rechts een kleinere relais gebruiken?
4) Maakt het een verschil uit indien de motorbeveiliger aan het begin van de schakeling geplaatst wordt of indien de motorbeveiliger op de huidige positie blijft staan ? Wordt de instelling van de motorbeveiliger anders ?
4) Waarvoor dienen de relais K6 en K7 ? Wat gebeurt er indien een beginnend technieker beide relais gelijktijdig induwt door middel van een geïsoleerde schroevendraaier ? Kan je iets verzinnen om dat te voorkomen?
Zou je dat elektrisch of mechanisch oplossen ?
5) Stelt zich ook zo een probleem met K9 (driehoek relais) en K3 (ster relais)
6) Bij het omschakelen van ster naar driehoek ontstaat een faze sprong van 30° (elektrische graden). De 30° faze sprong kan voor-ijlende of na-ijlend zijn tenopzichte van de draaizin van de motor. Maakt dit een verschil in de stroompiek tijdens de ster naar driehoek overgang, indien de motor rechtsom of linksom draait ?
7) De drie wikkelingen van een 3 fazige motor liggen normaal tussen de aansluitpunten U1-U2 en V1-V2 en W1-W2.
Je kan de motor in driehoek zetten door volgende verbindingen te maken
U1-W2
V1-U2
W1-V2
Maar je kan ook volgende verbindingen kunnen maken.
U1-V2
V1-W2
W1-U2
Heeft wat is de invloed hiervan op de stroompiek uit vraag 6
8) De bedoeling van een ster driehoek schakeling is om dat motor eerst in ster te laten aanlopen (en zo het startkoppel en de startstroom te beperken) en na verloop tijd (enkele seconden?) over te schakelen naar driehoek. Om alzo het volledige motorkoppel te kunnen leveren.
De tijd tussen het loskomen van de ster relais en het inkomen van de driehoek relais is minimaal gelijk aan de tijd die de hulpcontacten nodig hebben om een verbinding te kunnen maken zodat de magneetspoel van de driehoek relais kan bekrachtigd worden.
Zou het zinvol zijn met deze minimale tijd te verlengen om de 30° faze sprong uit vraag 6 te compenseren ? Met andere woorden de driehoek relais bewust even te laten wachten voordat deze inkomt ?
9) de zekeringen die helemaal aan het begin van het schema getekend zijn, wat voor zekering zou je daar voor kiezen ? Is er een verschil tussen zekeringen die bedoeld zijn om de voedingskabels van motoren te beschermen of zekeringen die bedoeld zijn voor de algemene voedingslijnen van een gehele fabriek te beschermen ?