Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Misschien ben ik een beetje de weg kwijt maar aan het eind van de regel zie ik geen pijltje naar beneden om een land te kiezen.
Ik wil best bij Arrow bestellen maar dan moeten ze het me niet zo moeilijk maken.

[Bericht gewijzigd door bobbes1 op woensdag 8 mei 2019 14:56:03 (25%)

Thevel

Golden Member

Vreemd, bij mij heb ik wel een pijl. (Zowel Firefox als Chrome)

Na 10 keer (misschien wel 12 keer) Netherlands ingetypt te hebben kon ik dus een account aanmaken. Het pijltje met info over verschillende landen is niet tevoorschijn gekomen. Uiteindelijk de twee IGBT's besteld. Arco bedankt voor je hulp. (ik gebruik Chrome dus niets bijzonders)

Arco

Special Member

Ik was op zoek naar pcb stand-offs van 10mm zoals deze:

http://img.directindustry.com/images_di/photo-g/70125-4004293.jpg

Vreemd genoeg zijn die op AliExpress e.d. bijna overal net zo duur als bij Farnell en anderen. (~ 10 euro per 100)
Zijn die niet goedkoper te vinden? (op Ali vindt je bijv. led spacers al voor een paar euro per 2000)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Excuus, dit gaat niet over een electronische component in de strikte zin, eerder electro-mechanisch: ik kijk uit naar een ratelmechanisme (zoals je bv. bij spanbanden ziet, of in manuele takels) dat electrisch kan opgewonden worden en ook vrijgemaakt.

Ik heb al wat geknutseld met die spanbandtoestanden maar geen enkele solenoid was krachtig genoeg. En het hoeft niet zo stevig: die dingen zijn meestal gespec't voor 800 kg, hier is 100 kg ruim voldoende.

Een motortje met een wormwiel eraan zou misschien ook kunnen maar dan is er een "quick release" nodig, liefst eveneens electrisch aanstuurbaar.

(aub niet vragen om de precieze toepassing, het is niet voor mezelf en het zit een beetje in een duistere hoek. Niets illegaals, nochtans, erewoord!)

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op donderdag 16 mei 2019 13:20:49 (11%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
pa3gws

Golden Member

Op 16 mei 2019 13:15:54 schreef big_fat_mama:
(aub niet vragen om de precieze toepassing, het is niet voor mezelf en het zit een beetje in een duistere hoek. Niets illegaals, nochtans, erewoord!)

Juist met dit soort opmerkingen maak je gemiddelde COer rete nieuwsgierig. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Semtexx

Golden Member

Bondage :)
"Opgewonden" uit de eerste zin misschien anders interpreteren?

Als ik zoek op "mini electric winch" of "mini electric hoist" kom ik wel eea tegen (100 kg, 250 kg, etc). Helpt je dat verder?

Tidak Ada

Golden Member

Er zijn verschillende elektrische lieren te koop, zowel voor 230Vac als voor 12/24(28?)Vdc.
Redelijk gesorteerd is HBM Machines in Moordrecht (Bij Gouda)*), maar ook Banggood en Ali kunnen je leveren, (howel, dan weer geen garantie).

*) Is op zaterdag druk, maar tevens een uitje; er is een leestafel met ook voor de wederhelft leesbaar materiaal en als je vroeg bent echte Goudse stroopwafels bij de koffie (Goeie automaat).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik ben opzoek naar een thermal fuse, 2a, 102gr C, axiaal, 2x10 mm groot. Zit op een printje van een Elektr. deken tussen 2 weerstand ingeklemd. Farnell heeft m wel in het bestand alleen staat er: word niet meer geproduceerd.
https://nl.farnell.com/w/c/circuit-protection/fuses-fuse-accessories/f…
Enig idee waar ik deze kan kopen, liefst online zonder hoge extra kosten? dekentje kostte niet de hoofdprijs. En ik wil m niet overbruggen omdat ie o.a. in bed gebruikt word.

Al iemand m heeft liggen, en m kwijt wil, en m wil opsturen houd ik me aanbevolen.

zit sinds 2009 in de PV.
High met Henk

Special Member

In navolging van deze post: https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1842620#1842620

Ik was 2 weken terug hier.

In de UK is het blijkbaar beter geregeld als hier. Je moet wel ook bedrijf hebben (of er 1 verzinnen)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

@Arco.

Betreft je vraag van printsteunen van 9 mei.

Hier bij Mparts vind je ze ook terug :
https://www.mparts.nl/catalogsearch/result/index/?dir=desc&order=r…

Ook voor pakweg een 10 euro maar daar heb je er dan wel 1000 voor.

RS heeft ze wel,nog 3470 stuks zelfs, maar daar gaan ze per 10 en komt er ook nog bijna E5,00 transport bij. Vandaar de vraag / hoop dat iemand er misschien 10 heeft gekocht en nog 9 op stock heeft.

zit sinds 2009 in de PV.

Zo'n ding uit de link van Thevel past niet?

En als je bij Farnell een 104°C exemplaar pakt in plaats van de 102°C?

If you want to succeed, double your failure rate.
Lucky Luke

Golden Member

Reichelt heeft ook thermo fuses. maar ik weet niet of rechtstreeks linken werkt.

(anyway: Bouwelementen ? Bouwelementen, mechanisch ? Zekeringen ? Temperatuurbeveiliging en dan heb ik in die link alvast die van 100 en 104 graden aangetikt, want die zitten het dichtst in de buurt)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Die ik nodig heb is axiaal en ligt bijna klem tussen 2 weerstanden, en zit in het aansturingskastje, lijkt me zo een soort "timer" oid. Hij zit niet in de deken zelf tegen oververhitting.

@luky luke, link werkt maar de mijne moet 2 mm diameter zijn en die in de link zijn allen 4 mm. is net een rijstkorrel.

@HmH bedrijf heb ik wem dat is het probleem niet, maar nu nog een vestiging vinden waar ik kan afhalen

[Bericht gewijzigd door andre1973 op zaterdag 18 mei 2019 12:15:20 (15%)

zit sinds 2009 in de PV.
High met Henk

Special Member

Tja hier heeft rs geen winkels. In uk wel..
Heb er nu al 2 bezocht zoals je ziet..
En altijd vriendelijke service.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
fatbeard

Honourable Member

Op 9 mei 2019 16:43:04 schreef Arco:
Ik was op zoek naar pcb stand-offs van 10mm zoals deze:
[...]

Wat laat, maar toch:
Tegenwoordig heeft Würth ook dat soort zaken. Geen idee van de prijs, maar als je er maar een paar nodig hebt kun je altijd om gratis samples vragen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Het gaat om grotere aantallen, dan vond ik 10 euro voor 100 stuks relatief prijzig. De link van @Danny_G ziet er wel interessant uit...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 16 mei 2019 18:37:27 schreef Danny G:
@Arco.

Betreft je vraag van printsteunen van 9 mei.

Hier bij Mparts vind je ze ook terug :
https://www.mparts.nl/catalogsearch/result/index/?dir=desc&order=r…

Ook voor pakweg een 10 euro maar daar heb je er dan wel 1000 voor.

Helaas.. eenheid is 100 en minimale afname 1000...

Hier per 1000 en 10mm 20 euro: https://www.aliexpress.com/item/1000pcs-4-8mm-and-4-0mm-Hole-PCB-Board…

[Bericht gewijzigd door theove op zaterdag 18 mei 2019 17:23:16 (38%)

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Die zijn meestal zo vreselijk duur, dat ik er niet eens meer kijk. Vreemd genoeg waren die van skiffy bij Farnell vaak veel goedkoper.
(scheelde soms een factor 5 of meer, onverklaarbaar)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten