Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

Lambiek

Special Member

Maar voor normale weerstanden werkt het prima. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 15 mei 2019 12:13:45 schreef High met Henk:
<<>>
Ik vind ze nogal onhandig voor 0603 weerstanden ;)

Ik denk dat 0603 weerstanden jou ook onhandig vinden ;)

Ik koop tegenwoordig eigenlijk alleen 'wanneer nodig' op wat standaard componenten na. Dat scheelt veel opslag en kapitaal op de plank. En toch heb ik nog een paar van die kastjes gevuld staan en ja, ze zijn wel handig. Meteen een set tussenschotjes erbij bestellen kan van pas komen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
bprosman

Golden Member

Ik vind ze nogal onhandig voor 0603 weerstanden

Kunnen dr wel lekker veel in :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Die 0603 moet je ook wel op strip laten zitten... ;)
(ik knip ze meestal in stripjes van 25 stuks)

Voor weinig gebruikte waardes laat ik ze op rol. Per rol is goedkoop (bij Farnell heb je al een 0603 reel met 5000 weerstanden voor 3 euro...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Grappig, ik laat de veel gebruikte waardes juist op rol, anders blijf je aan het knippen.

De rest van de reeks zitten (soms los, soms in stripjes van 5) in van die kleine schakelbare klep-doosjes.
https://i.ebayimg.com/images/g/8gkAAMXQzr1RzuLB/s-l300.jpg
Die doosjes zitten op hun beurt dan weer in A4-laatjes.

If you want to succeed, double your failure rate.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 15 mei 2019 13:52:43 schreef Jochem:
Grappig, ik laat de veel gebruikte waardes juist op rol, anders blijf je aan het knippen.

De rest van de reeks zitten (soms los, soms in stripjes van 5) in van die kleine schakelbare klep-doosjes.
[afbeelding]
Die doosjes zitten op hun beurt dan weer in A4-laatjes.

Ik heb dan weer 1 waarde per doosje. Alles los er in. Zeer handig. Doosje open, met pincet componentje nemen en terug dicht. Heb zo de E12 reeks van 100Ω tot 1M (wel in 1%) 1206, 0805 en 0603.

Ik heb ook de andere maten doosjes voor oa IC's, elco's, diodes, ...

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Tidak Ada

Golden Member

Op 15 mei 2019 12:13:45 schreef High met Henk:
Ik zag onlangs ook deze:

https://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/gereedscha…

raaco kastjes. Weet dat er mensen helemaal leip van zijn..
Ik vind ze nogal onhandig voor 0603 weerstanden ;)

Ze hebben ook nog een kast met 64 laatjes voor €25

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
RAAF12

Golden Member

Op 15 mei 2019 13:52:43 schreef Jochem:
Grappig, ik laat de veel gebruikte waardes juist op rol, anders blijf je aan het knippen.

De rest van de reeks zitten (soms los, soms in stripjes van 5) in van die kleine schakelbare klep-doosjes.
[afbeelding]
Die doosjes zitten op hun beurt dan weer in A4-laatjes.

Dat is wel handig. Ik gebruik een stapel enveloppen met waardes erop. Maar ik heb geen grote voorraad en ben een spaarzame gebruiker van onderdelen.

Thevel

Golden Member

Op 15 mei 2019 22:26:05 schreef Tidak Ada:
[...] Ze hebben ook nog een kast met 64 laatjes voor €25

De laatjes zijn zo te zien niet voorzien van een vakje waar je een labeltje kunt inschuiven, lijkt me niet echt handig..
De Raaco laatjes hebben dat wel.

bprosman

Golden Member

De laatjes zijn zo te zien niet voorzien van een vakje waar je een labeltje kunt inschuiven, lijkt me niet echt handig..
De Raaco laatjes hebben dat wel.

Vaak vallen die er ook uit :-(. Meestal gebruikte ik zo'n Dymo label writer.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Op 16 mei 2019 08:13:20 schreef bprosman:
[...]
Vaak vallen die er ook uit :-(.

Eruit vallen? valt bij jou alles omhoog of zo... ;)

@tidak ada verzendkosten zijn wel serieus van die stellingen.

zit sinds 2009 in de PV.

WERKPLAATSMAGAZIJN

SMD (Passive Componets) store ik op deze manier:

In dit geval (foto) gaat het om 1206 resistors maar kan ook perfect voor 0402 :-)

In zo'n buisje gaan makkelijk 200 1206 onderdelen, dus ruimte zat.

Voor de meest gebruikte onderdelen heb ik reel's. (denk aan 1K en 10K resistors and 100nF capacitors)

I love it when a plan comes together !
Tidak Ada

Golden Member

Op 16 mei 2019 18:02:39 schreef andre1973:
@tidak ada verzendkosten zijn wel serieus van die stellingen.

Wat noem jij 'serieus' voor de transport kosten?
Ik heb ooit een rolluik uit Groningen (dus diagonaal door het hele land he) laten overkomen met een bode voor c.a. €40,-

Misschien kun je binnen een bepaalde cirkel rond Moordrecht beter zelf op halen.
Overigens zijn goede stellingen en die zijn i.h.a. duur.
Bij de bouwmarkt wordt het materiaal steeds dunner, verandert de maatvoering (steeds een stukje kleiner) en kun je ze alleen met 'anti-snij' handschoenen veilig monteren :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

E70,00. Heb hier in de omgeving een adres waar ik eens eerder vor in een garagebox 2e hands profi stellingen heb gehaald.

Die bouwmarkt rommel die hier nu in de schuur staat stort na 15 jaar wel redelijk in elkaar.

zit sinds 2009 in de PV.

de duurdere bouwmarkt stellingen gaan wel, die blikken dingen is rommel. echter hebben de duurdere ook wat aanpassingen nodig om wat ontwerpfouten te omzeilen. in vergelijk met gekregen oude stellingen van t werk is het betere bouwmarktspul nog rommel.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

PICKIT3

De PicKit 3 is bijna niet meer leverbaar. Zelfs Farnell heeft deze niet meer in het assortiment.

Voor mij is de PicKit3 geen dagelijks gebruiksvoorwerp, ik pak liever de PicKit2. Maar soms heb ik deze toch nodig.

Bij Microchip Direct loopt nu deze korting: (ze moeten ervan af :-) )

50% korting op de PicKit3 met actiecode TP1960 en geldig tot 31-05-2019

https://www.microchipdirect.com/product/search/all/pickit3

Dus:
Normale kosten: USD 42.67
- 50% is USD 23.97
+ verzendkosten via UPS USD 6.40
Maakt totaal USD 30.37

UDS to EUR (23-05-2019)
USD 30.37 = EUR 27,17 - Bezorgd in Nederland

I love it when a plan comes together !

Ik las het even als 10x10x10cm PCB's ipv 10stuks 10x10cm ;)

Iemand nog een leuk PCB ontwerpje binnen deze maat met 2SA1952 en 2SC5200's liggen? Of een leuk universeel 2 of 3 weg actief cross-over?

Henk H.

Golden Member

Zag toevallig dat Fluke een actie heeft: Bij 2-polige spanningstesters nu gratis een holster of tas. Types die meedoen in de actie tot 30 juni 2019 zijn de T110, T130 of T150 (de T90 doet dan weer niet mee).

Een T110 kost ca 100 euro incl. BTW, de tas of holster rond de 40 euro incl. BTW, dus een leuke actie.

joopv

Golden Member

Voor de zonnepanelen installateurs die hier meelezen:

https://www.moyersoen-auctions.com/ords/f?p=2008:11:::NO:::

Wauw, 20-30 euro per paneel (tot op heden)... Ben benieuwd wat die kavels vanavond opgebracht blijken te hebben.
edit
ik zie dat het 200-250W panelen zijn met bouwjaar 2014. Dat is wel wat minder dan wat tegenwoordig de standaard is.

[Bericht gewijzigd door joopv op woensdag 19 juni 2019 13:07:01 (21%)

Maar dan nog: Eur 0.10 per Wp is heel weinig. Mijn natte-vinger richtgetal is nog steeds 10x meer.

En als je een hoger rendement kan halen: Dat maakt uit als je niet je gewenste vermogen kan plaatsen op het oppervlak wat je beschikbaar hebt. Maar er zijn ook veel opstellingen waar je zonder problemen zeg 10% meer panelen plaatsts (11 ipv 10) voor een vergelijkbare opbrengst. Anderzijds, even opgezocht, een micro-omvormer zoals m'n vader heeft kost nog steeds rond de 100 euro. Dus het totaal plaatje wordt niet in 1x 10x goedkoper.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten