Net terug van mijn eerste dag Flohmarkt struinen op de HAM Radio Friedrichshafen. Het is voor mij het 5e jaar dat ik deze beurs bezoek.
Eerst wat sfeer plaatjes van de A3 en A4 hallen waar de Flohmarkt is:
Er werd weer ontzettend veel apparatuur en onderdelen aangeboden. Ik vond het voor de eerste dag iets minder druk kwa mensen, maar kwa aanbod ongeveer hetzelfde als vorig jaar. Vergeleken met de grootste beurs in Nederlands (Rosmalen) is het aanbod meer apparatuur en meer handelaren. Meetapparatuur was er veel, maar meestal erg hoge vraag prijzen.
Ik kwam zoals verleden jaar Pietplof tegen en we hebben samen de hallen doorgeplozen. Zo kwamen we ook een Rubidium referentie tegen van R&S, vraagprijs €800 !!
Ik heb me de eerste dag ingehouden kwa aankopen, maar toch een leuke buit gescored:
- 8 stuks axiale NOS elco's t.b.v. reparatie oude apparatuur
- 4 stuks radiale elco's
- sloop print met een mooie 0.02% 5PPM en een 0.01% weerstand erop
- Siemens multimeter (defect)
- Enocon T-81 multimeter in doos
- HP4328A Milliohmmeter
Die laatste is mijn mooiste aanwinst en hopelijk is hij goed, wat altijd even afwachten is. Meer info is hier te vinden.
Gelukkig stelt de probe niet veel voor en is het slechts een "plug-snoer-kelvin klem" verbinding zoals hier is beschreven. Mijn exemplaar heeft echter géén 5 polige hirose, maar een 5 polige DIN 240° connector echter met het (ongebruikelijke) inwendige schroefdraad aan de female kant. Ik heb dus een DIN 240° connector male nodig met uitwendig schroefdraad, waar ik morgen even naar ga zoeken. Gelukkig past een normale 5 polige 240° audio DIN male plug ook, echter zonder vergrendeling en afscherming.
Ik hoop dat Pietplof ook zijn aanwinsten zal laten zien want we hebben heel wat afgestruind en leuke dingen gezien.