Behringer vp2520

Op 4 juli 2019 18:17:55 schreef Aart:
[...]

Kunt u dat aannemelijk maken ? Ik kan het schema van de 4000 niet vinden; de 2500 heeft echter een normale sy ingang:

Connector:
[bijlage]

Ingangsbuffer, de bekende verschilversterker:
[bijlage]

Een asymetrische aansluiting op xlr is in mijn beleving iets van vroeger. De elektronica is goedkoper dan de connector ;)

dat zeg ik toch ook op reactie dj-rick

U heeft gelijk; ik verwarde een en ander.

fripster

Golden Member

Op 4 juli 2019 10:37:29 schreef fripster:
@Twan: Ik heb een DI geadviseerd om zeker te zijn dat de eindversterker gebalanceerd zal worden aangestuurd. Gezien het feit dat de ingangen gebalanceerd zijn uitgevoerd, kun je er toch niet voetstoots van uitgaan dat wanneer ik deze asymmetrisch aanstuur (i.e. signaal op +ingang, ground op -ingang) dat dit gaat werken.... Of heb ik het verkeerd? Het ligt er toch aan hoe de versterker gebouwd is of dit gaat werken?

Kan iemand mij alsjeblieft uit de droom helpen? klopt bovenstaande nou of niet? Ik zie in het schema dat de verschilversterker uitgang AC gekoppeld is aan de volgende trap. Ergo, hier zou je dus makkelijk de -ingang aan GND kunnen leggen en signaal aan +ingang (asym). Maar als de verschilversterker nou eens NIET ac gekoppeld was, en juist ook verder gebalanceerd bleef?

Ik hoop op jullie inzichten.... ;-)

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Vandaag wat testen gedaan met verschillende kabels. Stel vast dat subwoofer zelf defect is, want ik neem andere subwoofer en die werkt wel. Dus ja, veel te ver gezocht. De luidsprekers kwamen van iemand anders die me vertelde dat ze werkte, maar zijn verhaal klopt dus niet. Dus ik ga kijken of subs vervangen of laten repareren... toch iedereen bedankt om mee te denken!

pa3gws

Golden Member

Niet om te zeuren maar ter informatie.
De Behringer vp2520 is een tweeweg luidspreker box.
Daar zit dus een Woofer in.
Een subwoofer is een box met 1 luidspreker alleen voor laag.
Dus in dit geval zorgde de uitdrukking subwoofer voor verwarring. ;-)
Maar mooi dat de oorzaak bekend is en dat je even hebt gemeld.

[Bericht gewijzigd door pa3gws op vrijdag 5 juli 2019 18:34:51 (11%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 5 juli 2019 18:34:15 schreef pa3gws:
Niet om te zeuren maar ter informatie.
De Behringer vp2520 is een tweeweg luidspreker box.
Daar zit dus een Woofer in.
Een subwoofer is een box met 1 luidspreker alleen voor laag.
Dus in dit geval zorgde de uitdrukking subwoofer voor verwarring. ;-)
Maar mooi dat de oorzaak bekend is en dat je even hebt gemeld.

Daarom vroeg ik er ook naar...

Nu we hier toch op bezig zijn, zouden jullie de woofers laten herstellen of andere exemplaren aanschaffen? Zoja, wat zouden jullie voorkeuren zijn van merk?

pa3gws

Golden Member

Weet je zeker dat de speaker stuk is en er geen fout in het filter zit?
Eerst even de speaker uitbouwen een aan de versterker aansluiten maakt hij dan nog geen geluid is het duidelijk.
Een Behringer speaker zou ik vervangen door een vergelijkbare speaker en niet repareren.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Woofer heb ik eruit gehaald, om andere versterker aangesloten geen geluid. Had nog een woofer liggen en als ik die op de behringer(filter) aansluit krijg ik geluid. Dus jammer genoeg zijn de subs defect.

pa3gws

Golden Member

Een beetje 15 inch woofer kost net zo veel als een complete vp2520.
Ik denk dat je beter kunt uitkijken naar een wat beter merk en dan hoeft het zeker geen topmerk te zijn.
Maar JB-systems en DAB audio hebben voor redelijke prijzen prima boxen.
En nee ik heb geen aandelen maar wel ervaring ermee.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik ben ondertssn op zoek geweest en zou de woofers vervangen door Visaton Paw.
Zou deze goed zijn of mss teveel bass?
Visaton PAW 38
15 inch woofer
frequentiebereik: 38 Hz - 3500 Hz
SPL: 92 dB
piekvermogen: 1000W
RMS-vermogen: 700W
impedantie: 8 Ohm
membraan: verstevigd papier
voice coil: 100 mm
55 mm t-yoke ventilatie
ferriet magneet
aanbevolen inhoud behuizing:
44 L/gesloten
93 L/Bass Reflex
150 L/Bass Reflex

Oude woofers zijn van eurolive model 15w1000b8 of 15w250b8.
Graag jullie bevindingen.

In speakers in deze klasse zou ik geen fancy visaton woofers steken. Alles voldoet wel zo beetje. Bij bax verkopen ze de devine ba15 woofer. Deze zal ook voldoen.