Bestaan er geen versterkers voor 433MHz waarmee we het signaal wat kunnen opkrikken?
Ja dat is mogelijk. Je zult het alleen wel zelf moeten bouwen of een halffabrikaat van de internet chinees vandaan halen. Je wordt dan een piraat die zorgt al die dingen op de 433 Mhz nog beroerder gaan functioneren.
Je zou dit kunnen kopen: https://nl.aliexpress.com/item/32934971995.html?spm=a2g0z.search0604.3…
Op de 433 MHz band is het gewoon veel te druk. Net als op de wifi banden trouwens. De situatie is een beetje vergelijkbaar met de vroegere 27MC waar op een gegeven moment iedereen met een versterker (destijds kachel genoemd) ging werken. Daardoor werd dus alles nog beroerder.
Als je de verschillende radiofrequenties ging scannen kwam je op de 27MC een reuze ruisbult tegen. tegenwoordig zie ik die ruisbult niet meer op de 27MC maar wel de ism banden en de wifi banden.
Bijna niemand realiseert zich dat het nog altijd gewoon radiogolven zijn die in niets verschillen met de radiogolven waar meneer Marconi in achtienhonderd zoveel werkte. En het bereik van een radiozender is net als toen nog steeds afhankelijk van dezelfde voorwaarden en beperkingen. En dan moet je denken aan dingen als het weer, positie van de antennes. Het soort antenne, de frequentie, bandbreedte, zendvermogen en ontvangst gevoeligheid. enz. Iedereen gaat er maar vanuit dat het is digitaal en het moet dus allemaal maar kunnen.
Dat sprietantennetje van de TS vind ik overigens een waardeloos ding. Ik heb hem ook wel eens gebruikt en vond het slecht werken. Hij staat toch wel op een metalen ondergrond en helemaal vrij van alles? Dat andere sprietje is denk ik ook niet alles.
Het makkelijkst voor de TS lijkt mij het aanpassen van de antennesituatie.\
Zowel op de zender als de ontvanger zou je zo iets kunnen gebruiken:
http://www.spezialantennen.eu/ism-antennen/ism433/yagi-richtantenne-y-…
Gewinn 11 dBd, V/R 18 dB
De winst is 11 db. Dat komt dan neer op ongeveer 16 x gevoeligere ontvangst en ongeveer 16 x meer zendvermogen. Je komt dan vrijwel zeker veel verder dan je nu komt en dat zonder dat je piraat wordt en andere mensen gaat lopen storen.
De antenne is echter vrij duur. Je kunt een hoop geld verdienen door zelf iets in elkaar te knutselen.