Ik moet helaas beamen dat de ervaring van ex-fietser geen alleenstaand geval is.
Ik hoor de CBers nog lachen enkele topics terug: "haha, wij zaten algauw op de alfakanaaltjes, woehahaha, en ene kacheltje erachter"
Daarbij wordt vergeten dat de alfakanaaltjes niet enkel voor garagepoorten en speelgoed dienden maar ook voor ernstige toepassingen.
Leuk he, als je als havenbedrijf of als bouwonderneming een kraan hebt die het voortdurend laat afweten. Op zich zijn die beveiligd, maar er ontstaan toch gevaarlijke situaties en enorm tijdverlies. Of je dure modelvliegtuig of drone valt te pletter. Woehahaha.
Daarom ben ik geen voorstander dat personen die dan wel in hun vakgebied goed kunnen zijn, maar geen radio-ervaring hebben mogen zitten kleunen.
FET is de enige die durft zeggen waar het op staat.
Zelfbouw kan, enkel met goedgekeurde modules. En dat is wat ik vermoedde, dat ook vandaag vrij experimenteren met allerlei rommel waarvan je het vermogen tot 100x de toegelaten waarde kan opdrijven niet kan.
Want de verleiding is groot:"is het bereik wat te krap meneer de klant? geen probleem, dan draaien we het vermogen wat op."
@MGP Misschien is de volgende vergelijking realistischer
Men heeft in onze buurt een ondergrondse afvalstraat geplaatst. Een mooie aanvulling op de wekelijkse ophalingen en handig als je eens een dagje weg bent en de stinkende zak kan weg.
Maar wat zien we? Enkele aso's gaan in de betalende container voor hun 50 cent proberen zoveel mogelijk in te proppen zodat de schuif al meerdere keren kapot gestampt werd. Als ze ondanks veelvuldige ophalingen toch vol zijn, dumpen ze hun huisvuil en lege flessen en PMD er maar naast.
Het zijn er maar enkelen,net zoals bij de zenderij, maar toch is het een enorme stinkende rotzooi.Want de meeuwen scheuren die zakken natuurlijk aan flarden.
Het resultaat is dat er dan uiteindelijk camera's komen, dat de politie controles doet en boetes uitdeelt.
En dan maar klagen dat we in een politiestaat leven.