Wounded in Action Part 4.

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

Tja zo hebben wij er een gehad die het 20A bereik van de multimeter teste door beide meetpennen in de WCD te steken ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Die heb ik ook persoonlijk gedaan. Iemand anders had aan m'n multimeter gezeten en de boel in het 20A bereik laten staan. Twee stoppen gesprongen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

hup weer t halve pand in t donker dus :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ach ja, zo ken ik ook nog een leuke. Er moest een meet apparaat mobiel gebruikt worden. Daarvoor was een accu nodig. De stagiaire vraagt mijn collega om een accu en die wijst hem op op een rijtje accu's en zegt dat hij een geladen exemplaar moet pakken.

De stagiaire pakt vervolgens alle accu's even op om te voelen en zegt vervolgens de zwaarste te nemen omdat die vol is. We dachten eerst eigenlijk dat die jongen een geintje maakte en moeten een beetje lachen. Hij snapte niet waarom wij moesten lachen en toen bleek hij serieus de accu's gewogen te hebben.

Dan had hij hem moeten laten stuiteren :P. Dat werkt bij AA's namelijk, geen grapje. In de actie heb ik mezelf willen verwonden: Heb een stapel doosjes met daarin gesorteerde weerstanden op de grond laten vallen :(.

mel

Golden Member

Die doosjes waren zeker niet dicht >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 6 oktober 2019 08:56:52 schreef rew:
Die heb ik ook persoonlijk gedaan. Iemand anders had aan m'n multimeter gezeten en de boel in het 20A bereik laten staan. Twee stoppen gesprongen.

Idem hier. Alleen was degene die hem niet teruggezet had ikzelf...

Op 6 oktober 2019 10:43:21 schreef Ex-fietser:
Ach ja, zo ken ik ook nog een leuke. Er moest een meet apparaat mobiel gebruikt worden. Daarvoor was een accu nodig. De stagiaire vraagt mijn collega om een accu en die wijst hem op op een rijtje accu's en zegt dat hij een geladen exemplaar moet pakken.

De stagiaire pakt vervolgens alle accu's even op om te voelen en zegt vervolgens de zwaarste te nemen omdat die vol is. We dachten eerst eigenlijk dat die jongen een geintje maakte en moeten een beetje lachen. Hij snapte niet waarom wij moesten lachen en toen bleek hij serieus de accu's gewogen te hebben.

Klopt toch?? (Mompelt iets over E=mc2)

Op 6 oktober 2019 14:39:58 schreef ohm pi:
[...]Klopt toch?? (Mompelt iets over E=mc2)

Auto accu: 12V 70AH
Daarmee 12*70 = 840 WH energie, 3,024E6 Joule
Daarmee is de massa van de volle accu toegenomen met
3,024E6 / (299792458^2) = 33,65e-12? kilo

Een beetje weegschaal kan dat wel wegen.

Sine

Moderator

Op 6 oktober 2019 11:04:45 schreef Titatommeke:
Dan had hij hem moeten laten stuiteren :P. Dat werkt bij AA's namelijk, geen grapje. In de actie heb ik mezelf willen verwonden: Heb een stapel doosjes met daarin gesorteerde weerstanden op de grond laten vallen :(.

Amateur, doe dat met een raaco met daarin bijna de hele E12 reeks.
Van de zoldertrap af.

Op 6 oktober 2019 15:02:49 schreef Sine:
[...]

Amateur, doe dat met een raaco met daarin bijna de hele E12 reeks.
Van de zoldertrap af.

Zonde van die raaco kast O-)

Sine

Moderator

Het was een een plastic kast, maar de chaos was er niet minder om.

Op 4 oktober 2019 17:32:40 schreef rew:
[...]Precies! En als me dat een led kost (meestal wel!) dan is dat zo. Deze kwam met U = I * R, maar heeft "5V" voor de U ingevuld (ipv 5V-2V) . Ik heb er 1 gehad die zei zonder berekening: "1k". Dat valt onder het schatten (en reken ik dus goed). Deze keer was het "koolfilm of metaal?" (dat vind ik fout). En toen de 1 Ohm weerstand uit het bakje kwam, heb ik voorgesteld om het uit te rekenen. 20mA -> 0.02A ging dan weer goed.

Maar goed. Leert graag, weet nog niet alles. Goedgekeurd. :-)

Wat doe je voor werk? Oftewel, wat komt de stagiair precies leren?

Ikzelf weet bijvoorbeeld dat een led een weerstand moet hebben, alleen lukt het mij al jaren niet om de wet van ohm uit het hoofd te leren, misschien te weinig mee bezig ook.

Op 6 oktober 2019 16:04:42 schreef Sine:
Het was een een plastic kast, maar de chaos was er niet minder om.

Had op het werk ook een aantal van die handige raaco kastjes met een 60-tal schuifjes. Mooi gelabeld, heel praktisch, al m'n eindhulzen, splices, kabelschoenen, fuses, LED's,...
Toen vond m'n collega het een goed idee om de werkplaats iets anders in te richten...
Nu heb ik handige raaco kastjes waar bovenaan een label hangt, ASSORTIMENT: eindhulzen, splices, kabelschoenen, LED's!!!

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
mel

Golden Member

Op 6 oktober 2019 16:24:34 schreef 60204:
[...]

Had op het werk ook een aantal van die handige raaco kastjes met een 60-tal schuifjes. Mooi gelabeld, heel praktisch, al m'n eindhulzen, splices, kabelschoenen, fuses, LED's,...
Toen vond m'n collega het een goed idee om de werkplaats iets anders in te richten...
Nu heb ik handige raaco kastjes waar bovenaan een label hangt, ASSORTIMENT: eindhulzen, splices, kabelschoenen, LED's!!!

Heb je de collega ernaast gehangen? :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

een collega had een grote sorteerbak met diverse amp verbinders die zn hulpmonteur op een platdak met kiezels erop om liet vallen, hup alles maar zo in de doos gemikt met mosplaggen en al en weer gaan. maar de hulpmonteur kreeg de doos mee naar huis en mocht in eigen tijd opnieuw alles uitsorteren :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
High met Henk

Special Member

Op 6 oktober 2019 15:02:49 schreef Sine:
[...]

Amateur, doe dat met een raaco met daarin bijna de hele E12 reeks.
Van de zoldertrap af.

Nee een 0603 SMD assorti... Das zeker weg gooien en nieuw kopen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 6 oktober 2019 17:30:46 schreef testman:
een collega had een grote sorteerbak met diverse amp verbinders die zn hulpmonteur op een platdak met kiezels erop om liet vallen, hup alles maar zo in de doos gemikt met mosplaggen en al en weer gaan.

Komt me heel bekend voor... Al m'n schuifjes hadden wat extra inhoud.
Draadeindjes, tinspatjes, gruis,... Alles was opnieuw gesorteerd met stoffer en blik. :(
@ Mel, nee, ben even om een koffie gegaan en buiten op t bankje gaan zitten. :'( (na eerst even m'n mening te verkondigen)

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Of één lade van je werkblad laten vallen........

Foto is na het bij elkaar vegen.
Hersorteren heeft wel een weekje geduurd.

heb hier bijna 100 sorteerdozen met uitgesorteerd spul, en altijd probeer ik de gewoonte te houden om ze eerst af te sluiten voor ermee te gaan slepen, maar er komt die keer dat dat vergeten was, toen ging 1 van de bakken met 2S torren over de grond heen, nou ja die schoof van de berg allerhande zooi af omdat alles vollag.. voor ik zin had om dat weer te sorteren zoals het zat duurde wel even. was uiteindelijk blij dat het de BC torren bak niet was, daar zitten een paar duizend torren in. die was heel lang niet afsluitbaar, dat dus maar veranderd..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

Op 6 oktober 2019 17:30:46 schreef testman:
een grote sorteerbak met diverse amp verbinders

Een doos met losse partex is ook zo iets geweldigs om om te gooien.

maar de hulpmonteur kreeg de doos mee naar huis en mocht in eigen tijd opnieuw alles uitsorteren :)

Uhu, die had mij de kerstboom in gekund.

Mijn ladebakjes zitten allemaal vast aan de muur. Kunnen zo dus nooit omvallen. Ik pak er wel eens een verkeerd en valt dat ene kleine bakje met een soort onderdeel op de grond. Is vervelend maar geen ramp.

Bij verschillende electronica winkels zoals display enzo stond vroeger wel eens zo'n grote ladekast op een draaivoet. Ik heb altijd gedacht dat dat harstikke handig was tot dat dat draaiding een keer omvalt.

Ik begrijp dus dat er hier ervaringsdeskundigen zijn.

High met Henk

Special Member

is dat diezelfde die in de lucifer fabriek meldde:
"ze zijn goed hoor, ik heb ze allemaal stuk voor stuk getest"

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Wat geeft deze meter aan volgens jullie?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten