@Titatommeke
Peak detectie is inderdaad een heel handige toevoeging. Met een scope kan het ook, maar in combinatie met auto-ranging is het met de PM2528 veel handiger en nauwkeuriger.
Ik was al begonnen met onderdelen verzamelen om op gaatjesboard te bouwen, maar dat is er niet van gekomen, op PCB leek een betere optie. Voor nu heb ik wat ik zocht, en al teveel andere projectjes.
De PM2528 wordt niet zo heel veel meer aangeboden, maar er zijn er best wel wat in omloop. Het was in 1982 "top of the range" van Philips maar werd toch vrij breed toegepast: process monitoring (o.a. Philips Licht), research (Natlab), centrale meetkamer, etc.
@Jochem
Als je de peak-optie in de PM2528 niet hebt, ligt het aan de firmware versie hoe de meter zich bij indrukken van 'peak'-knop gedraagt. Bij de oude versie firmware geeft de meter een vaste waarde, ongeveer + of - 17V of 34V bij p/p. Bij de nieuwere versie firmware doet de knop niets als de uitbreidingskaart niet aanwezig is.
@RAAF12
De diode's zijn een KBU-8M brugcel die op het frame gemonteerd zit, gekoeld dus.