Plaatjes links werken niet meer voor mij...

Zelf hosten van afbeeldingen is mooi maar niet wenselijk voor dit forum. Stel je voor dat je je domeinnaam moet opheffen (of iemand anders dit voor jou moet doen) Of veranderen van provider en meer.

Je heb dan ook zeker het risico dat je eigen webserver het begeeft maar ook dat alle afbeeldingen geïnfecteerd worden door slechte beveiliging. Voorbeelden genoeg. (CO staat dan daar geheel buiten, want picture link naar jouw server)

Het lijk mooi en stoer om dit te doen maar is het totaal niet. Gewoon de pictures uploaden op de CO server(s). Dan blijven tenminste de topics bestaan met pictures als er onverhoopt iets gebeurd.

I love it when a plan comes together !

Op 26 januari 2020 18:20:25 schreef maartenbakker:
@Jochem: niet het eeuwige leven, maar dat zeiden de fabrikanten ook van de apparaten die wij nu toch repareren.

Wat ik aan probeerde te geven is dat als je je plaatje op dezelfde plek host als het topic waar het bij hoort, de houdbaarheid van de twee ook gelijk is. Bij een overname oid zal ook de volledige content behouden blijven.

We steken veel werk in het maken van mooie posts met keurige gedetailleerde foto's, terwijl zelfs de pietluttigste post het niet zomaar verdient om te verdwijnen. Iemand heeft er moeite voor gedaan. Ik snap dus niet, maar respecteer wel, het standpunt van iemand als bram die bovengemiddeld mooie en informatieve posts maakt, maar niet de stappen zet om ze zo houdbaar mogelijk te maken.

Zo te lezen zijn we het 100% eens.
.

Op 26 januari 2020 18:58:11 schreef fcapri:
daar gebruiken ze altijd 3rd party hosting die ze zelf ook in een sticky post aanraden
toen ik daar een opmerking van maakte dat zoiets onveilig is en dat die gratis hosting ofwel verdwijnen, of betalend worden, of u content ineens verwijderen kreeg ik overal de wind langs voor
[...]
en 1jaar later, BAM, photobucket betalend.
daarom host ik alles zelf

Goed, als het forum zelf geen mogelijkheid tot plaatjes hosten geeft dan zou ik zelf hosten ook verkiezen boven een gratis dienst zoals photobucket.
Maar in geval van circuitsonline is dat anders, daar blijft het plaatje altijd precies zo toegankelijk als de tekst in je topic.
En dan heeft zelf hosten ineens niet meer de voorkeur. De continuïteit is niet gegarandeerd. Het enige dat je wel zeker weet, is dat als de volgende vakantie jouw 737-max een fatale duik maakt, deze hosting uiteindelijk ook zal stoppen. En dat terwijl je forum-post nog bestaat. Zelf heb je daar dan geen last meer van, maar ik pleit ervoor dat al die waardevolle informatie ook voor een ander benaderbaar (en compleet) blijft.

Als je thuis host stopt het al als je nabestaanden je spullen weghalen of je internetabonnement opzeggen. Externe (betaalde) hosting zal misschien iets langer duren, tot de volgende betalingstermijn is overschreden.
Je zou dan werkelijk extern, betaald, moeten hosten en in je testament vastleggen hoe dit voortgezet (en bekostigd) moet worden. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat hebben geregeld.
.

is ook makkelijk dat ik mijn eigen content op diverse fora kan posten zonder telkens opnieuw te moeten uploaden.

Dit is mijns inziens het enige argument dat wel hout snijdt. Als je op een paar auto-fora hetzelfde verhaal/project neerzet, en geen zin hebt om overal alles opnieuw te moeten uploaden.

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Op 26 januari 2020 20:00:07 schreef Jochem:
[...]Wat ik aan probeerde te geven is dat als je je plaatje op dezelfde plek host als het topic waar het bij hoort, de houdbaarheid van de twee ook gelijk is. Bij een overname oid zal ook de volledige content behouden blijven.
[...]Zo te lezen zijn we het 100% eens.

Klopt, ik wilde er nog een schepje bovenop doen.

Overigens denk ik dat fora dit zelf desnoods kunnen oplossen met een permanente/houdbare cache, wellicht voortbordurend op het systeem dat er nu al is voor de https-cache. Nadeel is dat dit geen standaardfunctie is in forumsoftware.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

Daarbij zij de meeste gebruikers hier ook al op leeftijd. Grote kans dat er eens een server verdwijnt door overlijden / ziekte is ook aanwezig..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Op 26 januari 2020 18:58:11 schreef fcapri:
[...]
nog een beetje en ik heb fix IP

Totdat je van provider wisselt...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 26 januari 2020 20:15:51 schreef maartenbakker:
[...]
Totdat je van provider wisselt...

dan is dat een éénmalige aanpassing van de DNS records en opgelost.
mijn domein staat nu ook fix op mijn IP adres, en vandaag electriciteitswerken uitgevoerd. mijn adres is 3x veranderd vandaag, en buiten 7min offline gaan heeft het geen impact gehad

wat CO kan doen (als het al niet zo is), om alle afbeeldingen in een topic automatisch te saven en herlinken naar eigen topic.
en ik denk dat ze dit zowieso al doen, want als ik een eigen foto wil gebruiken, is die link veranderd.

hmmm, de foto plaatsen ding werkt alvast niet meer, ik plaats de url en dan blijft er een wieltje draaien, en draaien, en draaien... maar zie geen afbeelding

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 26 januari 2020 20:25:43 schreef fcapri:

Totdat je van provider wisselt...

dan is dat een éénmalige aanpassing van de DNS records en opgelost.

Maarten dacht waarschijnlijk (net als ik) dat je bedoelde dat je je fixed IP als URL zou gebruiken voor je plaatjes.
.
.

.... volgens mij werkt de boel weer?

http://jochemsmit.nl/co/valvo/thumb/valvo004.JPG

If you want to succeed, double your failure rate.
Jeroen

Moderator

Ik was even ziek en heb daardoor dit topic gemist. De proxy server voor de afbeeldingen is herstart en moet het nu weer doen.

Op 26 januari 2020 07:50:22 schreef miedema:
Net als Bram kies ik er voor om zelf mijn plaatjes te hosten. Dat geeft welkome vrijheid: o.a. geen beperking van het aantal plaatjes per post, geen externe software die mijn foto's ongewenst mangelt, vrije keuze om de fotogrootte aan te passen aan het doel.

De voordelen van het hier uploaden zijn al uitgebreid besproken, maar hier wil ik nog even op reageren. Er is een beperking op het aantal uploads omdat je ergens een grens moet trekken. Multiposts omdat je te weinig foto's kunt uploaden zijn geen probleem verder (i.t.t. tot normale multiposts). En je hebt weinig keuze in fotogrootte omdat wij als site daar het liefst zelf meer vrijheid in willen hebben, om in de toekomst de afbeeldingen geschikt te maken voor alle schermformaten.

Op 26 januari 2020 21:00:54 schreef Jeroen:
Ik was even ziek en heb daardoor dit topic gemist.

Beterschap!
Ennehhh... Je reageert in het weekend binnen 24 uur na de startpost. Van mij had je je niet hoeven verontschuldigen.

If you want to succeed, double your failure rate.
miedema

Golden Member

Ha Jeroen,

Dank je voor je snelle oplossing! Blij dat alles weer draait...

Ook dank voor je toelichting. Ik ga daar een nachtje over slapen :-)
Ik krijg regelmatig complimenten voor m'n foto's, en dat heeft ook te maken met m'n zorgvuldige keuzen voor verkleinen en comprimeren van de foto. (een scope printscreen is heel anders dan een foto van een print). Die fotokwaliteit is ook een deel van mijn plezier in het posten.
Maar jouw argumenten snijden ook zeker hout...

hartelijke groet, Gertjan,

Oh... Nu we het over de fotos hebben....

Als ik op een foto-bijlage bij een posting click dan hoor ik toch in dat fotos-bekijk-ding terecht te komen met "next" en "groter" knoppen? Dat werkt bij mij vaak niet: ik krijg een ruwe foto te zien.

Enerzijds is dat fijn: het is prettig om de hoogste resolutie te kunnen bekijken om in te kunnen zoomen om details te kunnen proberen te vinden. Anderzijds, soms niet nuttig en dan wil ik liever de plaatjes-browser hebben. Als ik het kan sturen welke ik krijg dan ben ik helemaal blij!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik krijg altijd het plaatjes-bekijk-ding, tenzij ik:
- zo snel klik dat ik het laden van het javascript te snel af ben (denk ik)
- CTRL of SHIFT ingedrukt houd tijdens het klikken, waardoor het (rauwe) plaatje geforceerd in een nieuw tabblad respectievelijk een nieuw venster wordt geopend

[Bericht gewijzigd door Jochem op zondag 26 januari 2020 21:27:10 (23%)

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Ik geloof dat ik soms wel en soms niet de navigatieknopjes in het javascriptfotoviewervenster krijg, maar dat zou ik nog eens moeten testen.

@Jeroen: Dank voor de vlotte actie en beterschap!

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 26 januari 2020 23:50:19 (16%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Ligt dat niet aan de grootte can de geuploade foto ? Als hij niet verder re vergroten is dat he dan die optie niet krijgt ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Jeroen

Moderator

Op 27 januari 2020 00:42:04 schreef bprosman:
Ligt dat niet aan de grootte can de geuploade foto ? Als hij niet verder re vergroten is dat he dan die optie niet krijgt ?

Nee :). De fotoviewer moet je altijd krijgen. Ik merkte wel dat wanneer op een pagina de afbeeldingen alleen als thumbnail staan en niet in een post zelf, dat dan de controls (vorige/volgende/vergroten) ontbreken. Dat ga ik nog oplossen. En ik zal controleren wat er gebeurt als afbeeldingen even nodig hebben om in te laden.

Op 26 januari 2020 21:20:43 schreef rew:
Enerzijds is dat fijn: het is prettig om de hoogste resolutie te kunnen bekijken om in te kunnen zoomen om details te kunnen proberen te vinden.

Er zit een vergroten knop in de fotoviewer waardoor de afbeelding 1:1 wordt weergegeven.

Enerzijds, ik denk dat ik even in de war was met een andere site waar <groot>, wel groter is maar niet volle resolutie. Anderzijds, de resolutie (pixels/mm) van m'n scherm is tegenwoordig hoger dan de resolutie van m'n ogen. Dus soms is eea beter te zien als ik het verder vergroot dan 1:1.

Wel suf dat als ik dan open-image-in-new-tab ik de boel kan vergroten zoals ik wil, maar dat m'n browser dan denkt dat ik de hele site groter wil dus dat "per site" blijft onthouden. Maar goed. Valt mee te werken.

Tof dat jij wel direct ziet wat de logica is achter "soms geen controls" die ik gerapporteerd heb. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Is nu het uploadarchief stuk?

Op 28 januari 2020 23:01:37 schreef Arco:
Deze AZ1 van Tungsram had ook (waarschijnlijk/hopelijk) onbedoeld een spacer in de vorm van een hakenkruis... ;)

[afbeelding]

Ik krijg geen plaatje van de AZ1 te zien ;(

High met Henk

Special Member

Ik wel, maar wel na een veiligheidswaarschuwing dat het certificaat verlopen / ongeldig is.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Mijn avatar staat ook op het uploadarchief en die is ook niet meer zichtbaar. Na lang wachten verschijnt het "gebroken link plaatje". Er is idd iets mis met het uploadarchief.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Dan hoop ik niet dat de 737-max van Marcel een duikvlucht heeft genomen...

If you want to succeed, double your failure rate.

Nog steeds problemen met www.uploadarchief.net. Kennelijk lukt DNS resolution niet. Dat lukt wel voor uploadarchief.net zonder www. Ik heb dat IP even in m'n hosts-file gezet voor het www. subdomein, en dan werkt alles weer prima.

Heeft iemand het email-adres van Marcel?
edit: ik heb Marcel op twee adressen gemaild hierover.

If you want to succeed, double your failure rate.